alleen...

hallo ik zal me even voorstellen,
ik ben Tialda ,14 jaar, zit in de 2e.
ik ben blijven zitten en zit in een nieuwe klas.
Vrienden heb ik wel, maar niet in mijn nieuwe klas…
En als we lichamelijk opvoeding/gym hebben voel ik me best wel buitengesloten…(ik ben meestal alleen en krijg botte opmerkingen als ik vraag of ik erbij mag)
Nja ze mogen me niet omdat ik best wel stil ben…
Ik wil graag dat de mensen me wel mogen, alleen ik weet niet hoe…
Heeft iemand tips?heeft iemand hetzelfde probleem?

Probeer je wat opener op te stellen, praat wat met mensen…ik weet dat dat moeilijk is, maar je moet ze laten zien dat jij een leuke meid bent om mee om te gaan. Als ze dan alsnog botte opmerkingen maken, dan zijn ze de moeite niet eens waard.

dankje voor je reactie !
ik vind het best wel eng om te praten tegen degene die jou niet mag .
en dan weet ik ook nooit een onderwerp om over te praten.
maar ik zal het wel proberen :slightly_smiling_face:

Proberen om open en spontaan over te komen. Gewoon gesprekjes aanknopen met de anderen. Ik weet dat dat echt heel lastig kan zijn. Heb er zelf ook moeite mee. Maar als je het niet probeert verandert er niks. Het lost zich namelijk niet vanzelf op(zou wel lekker zijn als dat zo zou kunnen he?)

Hoi meid…

Ik had net hetzelfde probleem vroeger. Was van school veranderd en ik kende niemand op mijn nieuwe school. Normaal heb ik tijd nodig om mensen te leren kennen en kom ik dan pas los. Nu, die mensen wouden mij niet leren kennen en kleefden dus ook meteen de plakker ‘stille’ op me en het werd op de duur zo erg dat ik wel iets wou zeggen, maar het niet deed omdat ik dacht dat ze het raar zouden vinden als ik wat zei.
Ik ben dan uiteindelijk van school veranderd en op de andere was het veel beter :slightly_smiling_face:

Het is moeilijk om je te bewijzen voor mensen die denken dat ze helemaal weten wie je bent en niet verder kijken. Ik wou dat ik je tips kon geven om het te verhelpen, maar ik doe mijn uiterste best om met zulke mensen geen contact te hebben. Mijn beste vrienden zijn de mensen die me uit mijn kot lokken en die wat ze zien leuk vinden (: Ik hoop dat jij nog zulke mensen zal tegenkomen in je klas…

Ben je trouwens zeker dat ze je niet mogen? Probeer inderdaad je wat open te stellen, maar het is aartsmoeilijk en het is mij in die groep nooit gelukt… Ik hoop bij jou wel (:
veel succes!

Bedankt voor jullie reacties.
ik zal proberen opener te zijn :slightly_smiling_face:
Meestal durf ik niks te zeggen als ze een botte opmerking maken…
Maar het lost idd niks op als ik niks doe.

Als ik jou was, zou ik proberen mezelf zo vriendelijk mogelijk op proberen te stellen. En met jongens wordt ik zelf heel makkelijk bevriend, dus stap daar als eerste op af, en met een beetje humor red je het wel :stuck_out_tongue: (tenminste zo zou ik het doen)

[i]Hee meid!

Ik had precies hetzelfde op de basisschool.
Ze pestten mij, sloten mij buiten etc,
omdat ik een andere jongen hielp die werd gepest, waardoor ze mij ook begonnen te pesten. Die ene jongen had helemaal geen vrienden, ik snapte niet wat ik fout deed. Het kwam ook doordat ik vegetarisch was en nogal andere interesses had waar mijn klasgenoten zich niet voor interesseerden. Ik snapte niet wat ik fout deed, tot ik besefte dat ik de hele tijd over het vegetarisch zijn had enzo en dat ik expres me opstandig ging gedragen. Toen ik het er niet meer over had, mocht ik veel vaker meedoen. Wat ik hiermee probeer te zeggen, door kleine veranderingen kan het stoppen en ik keek ook naar mijzelf, waardoor ik zag wat ik fout deed. Nu zit ik ook in de 2e en gaat het wel beter.

Bespreek het een keer met je mentor of vertrouwenspersoon, die kan je vast helpen! Je ouders kunnen ook contact opnemen met je mentor voor een gesprek. Misschien wil je mentor het er wel eens in de klas erover hebben!

Veel sterkte en succes, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad :][/i]

ik had het vorig jaar (toen ik gepest werd ik was toen stiller dan dit jaar.)
een keertje over met mijn mentor gepraten alleen het probleem was dat hij me niet echt hielp… Ik werd nog steeds gepest en het ging toen slechter…
hij deed eigenlijk niks, dus ik ben eigenlijk niet van plan om nog eens tegen mijn mentor te zeggen…
Maar je hebt gelijk ,
in het begin van het schooljaar vroeg ik me wel eens af wat ik vorig jaar verkeerd deed, maar ik ben niet echt een prater,
ik weet nooit waarover ik moet praten,
ik wil mezelf graag veranderen zodat ze me aardiger gaan vinden…
ik wil niet dat hetzelfde gaat gebeuren als vorig jaar…

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:
Dit helpt echt en veel beter dan toen ik met mijn mentor praatte :slightly_smiling_face:

ik ben het eens met wat de mensen hiervoor gezegd hebben (: ik heb nog wel een tip voor je:

ik had vroeger ook last van opmerkingen en shit… maar de laatste jaren gaat het supergoed en áls iemand een opmerking maakt kan het me oprecht niet schelen! (: als je misschien al wat meer vriendinnen hebt gemaakt kun je gewoon laten zien dat je het te druk hebt met hen om ook maar naar die vervelende mensen te lúisteren. als ze zien dat je hen onbelangrijk vindt weten ze niet echt wat ze moeten doen; de boodschap komt namelijk niet aan en er komt weinig reactie. je moet je goed realiseren hoe zielig deze mensen zijn die die opmerkingen maken, want ze zíjn echt sneu. 9 van de 10 keer zijn ze ergens jaloers op of voelen ze zich zo onzeker over zichzelf dat ze anderen zwartmaken. laat je niet op je kop zitten door deze mensen want ze zijn het niet waard. als ze je lichamelijk bedreigen snap ik dat het anders ligt maar het is echt niet heel moeilijk om je beter op te stellen tegen sneue mensen als deze (: het is mij ook gelukt en de afgelopen jaren laat iedereen me gewoon met rust. áls iemand het lef heeft moet ik meestal zelf nog lachen ook omdat ik inzie wat een zwakke persoonlijkheid diegene heeft; ik voel me daardoor alleen nog maar sterker. bovendien heeft wat zij doen geen effect meer en ben ik voor hen niet meer interessant!

hopelijk heb je hier wat aan!

Oeh, ik herken mezelf echt in jou!

Maar heb hierboven mij wel een aantal goede tips gelezen :wink: succes!

Ik doe mijn best om zo aardig mogelijk te zijn
& nog steeds werd ik buitengesloten…
vandaag moesten we in groepjes gaan met l.o
en dan als ik vraag kan ik bij jullie ?
dan komt er iemand met een antwoord van : ’ nee we zitten al vol’
of ’ nee gaa bij iemand anders’
& die tips zijn echt moeilijk ;(
ik ben niet echt een prater >.<
iemand nog meer tips?

Hoi chocoladekoek,
ik denk dat je het nog even tijd moet geven, je klasgenoten zullen niet van de ene op de andere dag veranderen. Blijf gewoon open staan voor iedereen, op een dag zullen ze heus wel inzien dat je een leuke meid bent die de moeite waard is!
Veel succes

Ohja ik bedenk me ineens iets. Er zit ook een meisje in mijn klas (waar ik een hekel aan heb) en zij is ook zo enorm stil. En als ik dan spontaan doe, krijg ik altijd hele korte antwoorden. Vreselijk irritant! En je ziet ook heel erg bij haar dat ze onzeker is, ze durft niet voluit te lachen en praat heel zacht, kijkt angstig. Dat kan best irritant zijn, dus zorg dat je zelfverzekerd bent.

Ik heb hetzelfde probleem! ik ben ook best wel stil en daardoor mag ik niet overal bijzitten, maar je moet er gewoon niks van aantrekken.

Ik weet ook nooit waarover ik wil praten, maar als ik dan een ond heb en het gesprek valt stil, maak ik er een spel van en kijk ik de ander erg lang in de ogen aan x’D Of dan glimlach ik… Ik weet niet of het eng overkomt, maar het valt niet slecht bij mij. Je moet maar zien bij wie het kan en bij wie niet. Humor helpt btw ook altijd :grin:
Als je vaak glimlacht en vrolijk doet, vinden mensen je ook sneller vriendelijk. Mijn vriendin lacht en glimlacht ook de hele tijd, en steeds zwermen er duizenden om haar heen ;]

als je zeker van jezelf bent gaat de rest meestal vanzelf.
misschien moet je daar aan gaan werken?
Als je je schaamt voor wie je bent, hoe je eruit ziet en niet volledig jezelf durft te zijn gaan anderen mensen je meestal uit de weg.