Alleen

Hallo aan degene die dit nu leest. Hoewel er zoveel mensen op deze aarde rondlopen, voel ik me eenzaam. Ik ben twintig jaar oud en ik ga naar de 21. Nog nooit heb ik een langdurige/serieuze relatie gehad. Niet alleen voel ik me daardoor alleen, ik heb ook het gevoel of de doemgedachte dat geen één van mijn vrienden me écht nodig heeft. Ik ben degene die vaak een berichtje als eerste stuurt of voorstelt af te spreken. Een soulmate, voor zover die bestaan, heb ik dus ook nog niet gevonden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb veel in dit leven waar ik heel dankbaar om mag zijn. Maar toch voel ik me alleen. Aangezien ik het nu zo druk heb met schoolwerk en er nog wat grote schoolprojecten voor de deur staan, heb ik niet echt de tijd om deel te nemen aan een vereniging of iets in die aard om op die manier nieuwe mensen te leren kennen. Volgend jaar heb ik die tijd misschien wel, maar ik zou graag in de tussentijd iets willen bedenken dat die eenzaamheid wat meg neemt. Het laat me soms erg rot voelen, vooral tijdens vakanties zoals nu.

Ik wist ook dat dit geen oplossing was, eerder iets dat me alleen maar erger ging laten voelen. Maar sinds eind 2016 zit ik zo nu en dan op Tinder. Ik vind dan iemand “leuk” maar we weten allemaal dat het er vol zit met fuckboys. Dus verwijderde ik de app, om het wat maanden erna, wanneer het eenzame gevoel me te erg werd, er weer op te zetten. Nu heb ik weer besloten het te verwijderen, omdat het mij inderdaad slechter laat voelen.

Ik was iemand kort aan het daten. Iemand die ik weer leuk begon te vinden. O. (ik noem hem even zo) heeft nog niet bewezen dat hij is als de andere jongens op Tinder. Maar aangezien dat hoogstwaarschijnlijk wel het geval is, heb ik besloten hem even te laten voor wat het is en voor mezelf te kiezen.

Hoe dan ook, ik weet niet goed wat ik moet doen, op het vlak van alleen voelen. Heeft iemand raad? Of begrijpt iemand hoe ik mij voel?

Alvast bedankt voor het lezen.

Ik begrijp je. Ik ben 26 en heb nooit echt vrienden gehad en werd alleen maar gepest. Ik ben ook vrij slecht in vriendschappen onderhouden; bij mij verwatert het altijd. Wat betreft relaties heb ik ook 0 ervaring. Ik gebruik ook Tinder maar ik kom niet verder dan een eerste date.

Wow, dacht even dat ik dit was, behalve het tinder gedoe. Ik heb er niet heel erg een probleem mee om alleen te zijn. Ooit komt er wel iemand op mij pad en daarom zoek ik zelf niet actief naar iemand. Maar ik snap je wel. Ben zelf 21 en nooit een relatie gehad (ja op de basisschool maar dat telt niet :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Zo ervaar ik het ook maar op sommige momenten heb ook zoiets van, ik mis het wel een beste vriendin met wie ik álles kan delen (of een vriendje met wie ik even lekker kan knuffelen ofzo).

Qua vrienden heb ik 1 hele beste vriendin gehad sind groep 6. Maar we zijn uit elkaar gegroeid dus die spreek ik alleen nog via whatsapp 1x per week. Andere vriendin die ik van de middelbare ken spreek ik wel dagelijks op whatsapp maar niet echt over diepgaande onderwerpen… dus we zitten een beetje in hetzelfde schuitje haha

Ik zit wel in een WhatsApp groep via Facebook met meisjes, dat is superleuk maar echt voor diepe dingen kan ik niet bij ze terecht. Dus dat mis ik wel. Ik heb wel een vriendin gehad maar dat is verwatert en daarnaast spreek ik een meisje (een vriendin) ook weleens, maar niet vaak. Dus ja, bij mij is het heel rustig op dat gebied. Ik heb ook niet veel gespreksstof, dus misschien ligt het daaraan :’)

Ja same ^ ik heb ook niet veel gespreksstof omdat ik eigenlijk alleen maar veel aan het leren ben. Heb ook niet echt hobbies en doe geen sport. Plus ik ben meer een introvert en zie echt verschil met extraverte mensen. Die kunnen gelijk met iedereen over van alles praten ‘small talk’ en maken hierdoor gemakkelijker vrienden

Ik ben ook introvert maar op sommige momenten extrovert haha. Er is ook niet veel gaande in mijn leven dus misschien is dat 1 van de redenen dat ik niet veel gespreksstof heb.