Alleen...

Hoi iedereen,
Laatst heb ik een topic geplaatst dat ik af en toe genegeerd word door mensen uit m’n klas op whatsapp. Ik zit nu 6 weken op een nieuwe school en studeer verpleegkunde. Ik zit sinds afgelopen december in een depressie. Ik merk dat ik anders ben dan de mensen uit m’n klas(ik ben best stil, wat voornamelijk komt door m’n depressie en m’n klasgenoten zijn best druk en aanwezig). Nu merk ik steeds meer dat ik er echt niet bij hoor, hier word ik echt heel verdrietig van en ga nu al met steeds minder plezier naar school. Ik heb volgende week een gesprek met de schoolpsycholoog. Ik weet alleen niet wat ik moet doen… Want ik word hier ongelukkig van. Ik heb het er al met m’n moeder over gehad en die zei dat ik gewoon wat meer m’n mond open moet doen, maarja in de praktijk is dat niet zo goed.
Kan iemand me alsjeblieft helpen? :pensive:

Wij kunnen je niet echt helpen, het is al goed van je dat je met een (school)psycholoog gaat praten! Ik ken het wel dat het lastig is om zomaar je mond open te doen, maar het is gewoon doen, hoe lastig het ook is :cold_sweat:
Wat is geneegd btw?

^Ik denk genegeerd?

Maar wat Roses zegt. Wil je ergens bij horen en met mensen in contact komen dan zul je toch iets mondiger moeten zijn. Wat natuurlijk erg moeilijk is als je van jezelf introvert bent, maar veel andere keuzes heb je niet. Gewoon simpel beginnen met een praatje met iemand die ook rustig is, of die je heel aardig vind/lijkt? Je moet toch ergens beginnen…

Je kan niet iets anders doen dan hulp zoeken denk ik… En steun zoeken bij de mensen om je heen. De optie om je mond gewoon meer open te trekken sta ik niet achter, je moet niet iets doen waar je je op dat moment niet in kan vinden.

Ik heb zelf ook met een depressie op school gezeten en dat was voor mij één van de ergste dingen ooit…

Ik ben eruit gekomen dankzij hulp(gesprekken en medicatie) dus jij kan dat ook!

Veel succes en sterkte <3