alleen

ik heb er nooit echt last van gehad dat ik me ‘forever alone’ voelde maar de laatste tijd kan ik wel janken.
nooit heeft een jongen echt interesse in mij getoond, waarschijnlijk omdat ik verlegen ben en niet zo snel een gesprek ben. terwijl als je me leert kennen ik heel erg ‘outgoing’ ben en spontaan.

maar ik kan ook nooit iemand vinden in wie ik interesse zou hebben in de eerste plaats, vriendinnen gaan naar een feestje en scoren meteen nummers… ik word dan altijd een soort van buitengesloten want ik krijg nooit aandacht van jongens en het maakt me verschrikkelijk onzeker en de laatste tijd voel ik me zo eenzaam.

en ik zak als het waren steeds verder weg, ik durf steeds minder omdat niemand toch interesse in mij heeft… en ik zit er nu toch wel echt heel erg mee.

op deze manier leer ik dus geen jongen echt kennen, om hem misschien leuk te vinden, want zo ver komt het meestal niet eens.

ik vroeg me af of iemand tips heeft om zekerder te zijn(of net doen alsof) en om meer in contact te komen met jongens?

Had ik vroeger ook altijd, nu maak ik makkelijk een praatje met een jongen. Wel sluit ik mezelf altijd af en blijft het vrendschappelijk dus in die zijn snap ik je wel ja. Misschien kun je je gewoon eens mengen in het gesprek als je vriendinnen met jongens aan het praten zijn?

Ik voelde me vroeger ook wel is zo, nu praat ik wel makkelijk met jongens en is het gewoon gezellig. Merk ook dat ik een stuk zelfverzekerder ben geworden door het gewoon te doen en uit me schulp te kruipen zegmaar haha. Dus mijn tip voor jou is gewoon om telkens een stapje verder te gaan. Probeer gewoon eens een praatje te maken met een aardige jongen (je hoeft hem niet perse leuk te vinden).

Zoals hellothere al zegt zou je bijvoorbeeld steeds weer een stapje verder gaan (als ik het zo goed typ/zeg), steeds de lat wat hoger voor jezelf leggen. Als je naast dit op nog meer vlakken last van hebt (van het verlegen zijn), zou je bijvoorbeeld een cursus zelfvertrouwen of iets in die richting kunnen volgen. :wink:

weg

/

Ik had dat vroeger ook altijd, maar door het gewoon te doen, dus gewoon te gaan praten met ze, komt het allemaal goed. Je kan het misschien ook tegen je vriendinnen vertellen? Waarschijnlijk zullen ze je dan helpen & dat maakt het een stuk gemakkelijker om in contact te komen met een jongen :slightly_smiling_face: