alleen voelen

Hallo lieve mensen. Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen. Ik heb al vaker iets geplaatst op dit topic.

Ik voel me sinds een korte tijd heel erg alleen. Ik heb geen vriendinnen, die ik even kan appen met: zullen we shoppen? zullen we uitgaan? of iets anders. Ik mis het om vrienden te hebben waarmee ik kan lachen, huilen, en leuke dingen mee kan doen. Sinds de middelbare schooltijd heb ik al nooit echt vriendinnen gehad. Ik weet eigenlijk niet echt waarom, ze zagen me gewoon niet staan. Ik vocht me wel erdoorheen, en appte mensen ‘random vrienden’ of ze iets wilde doen, maar daar bleef het bij. Want de volgende dag praatte we al niet meer. Ik maakte mezelf gek, en bleef het maar gewoon doen. Ik besefte niet echt dat ik verkeerd bezig was. Ik zag andere mensen leuk met elkaar hebben, appen met elkaar. En ik had dit niet, in de pauze at ik ook gewoon mijn boterham, en bleef ik wachten tot de bel ging.

Periode overleefd…

Toen ik geslaagd was,ging ik eindelijk na een nieuwe school. Ik vond dit hartstikke fijn, eindelijk nieuwe mensen ontmoeten dacht ik. We zaten met 9 kinderen in de klas. 1 meisje was op het eerste gezicht een leuk iemand, maar toen ik haar betr leerde kennen , nietdus. Overal bijhangen met hun mond.
Het zijn echt leuke mensen, daar niet van. maar niet echt de types waarmee ik bevriend zou kunnen raken, of dingen zou tegen kunnen vertellen. het zijn gewoon meer schoolvrienden.

ik hoop dat er een tijd komt dat ik ook vriendinnen heb, waarmee ik leuke tijden kan beleven. Heeft iemand tips? Of kan me helpen?

of wilt met me praten? :slightly_smiling_face:

Hey meid! Zo’n periode heb ik ook gehad. En dat is zeker heel erg vervelend. Ik voelde me ook heel erg alleen maar uiteindelijk heb ik toch leuke vriendinnen! Geef niet op en blijf proberen nieuwe vrienden te maken! Als je wilt kan je mij altijd een berichtje sturen voor als je wilt praten of iets.
Kussx

hee, klinkt erg vervelend! Als je schoolvriendinnen niet je echte vriendinnen zijn kan je bijvoorbeeld bij een sportvereniging of een vereniging voor een hobby die jij leuk vindt/wilt uitproberen vrienden zoeken! en gewoon appen of ze iets leuks willen doen idd, uiteindelijk zit er altijd wel iemand bij met wie jij het goed kan vinden! succes!

-

Heel erg herkenbaar! ik heb ook niet veel vriendinnen, soms voel ik me ook best alleen vooral weekends :frowning_face: :flushed:

Herkenbaar! De vrienden die ik heb reageren altijd heel cynisch als ik ergens mee zit, en vinden dan dat ik me aanstel. Ook willen ze nooit wat leuks doen en willen alleen maar studeren.

hey, vervelend!
misschien is het leuk om je oude middelbare school vriendinnen weer eens te bellen? of doen zij ook zo?

anders zijn er misschien wel dingen die jij heel leuk vind om te doen?
zoals een sport of tekenen .als je op een sportvereniging is het makkelijker op mensen af te stappen omdat ze sowieso één zelfde hobby hebben als jij.
veel succes , en je kan me altijd een note sturen.

Wat vervelend voor je!

Mijn tips zijn:

• Bijbaantje! Hier houden veel mensen leuke vrienden aan over.
  • Is er een feestje waarvoor je bent uitgenodigd? Skip deze niet, maar raap je moed bij elkaar en leer nieuwe mensen kennen!
  • Ga eens naar de bibliotheek bijvoorbeeld. Misschien zit hier iemand van jouw leeftijd stilletjes te lezen of een boek uit te zoeken. Je kunt eens iets vragen over het boek wat hij/zij in handen heeft en wie weet ontstaat er wel een heel gesprek. En misschien zelfs een leuke vriendschap!
  • Een goede vriendschap heb je niet zomaar opgebouwd. Geef het wat tijd :slightly_smiling_face: Zoek elkaar wat vaker op. Merk je dat het na een (paar) weekje(s) toch niet zo goed klikt? Maakt niet uit! Er zijn nog genoeg andere mensen :slightly_smiling_face:
  • Heb zelfvertrouwen en blijf jezelf. Niks is zo vervelend als vrienden waarbij je niet jezelf kunt zijn. Belangrijk is dan ook om direct in het begin al jezelf te zijn. Zo weet je in ieder geval direct of ze je waarderen voor wie je bent!
  • En voor vrienden maken geldt ook: Vaak, heel vaak, komen ze niet vanzelf. Je zult dus echt mensen moeten aanspreken! Zelfvertrouwen en durven is hierbij heel belangrijk. Probeer het gewoon! Niet geschoten is altijd mis :wink:
  • Geef niet meteen de moed op als het de eerste keer niet lukt: ik heb ook vaak genoeg iemand benaderd waarbij het gesprek een beetje stroef verliep. Geeft niet! Dan heb je het in ieder geval geprobeerd :wink:
  • Het is belangrijk om verschillende vrienden(kringen) te hebben. Zeker in het begin. Als een vriend(enkring) je dan toch niet zo goed blijkt te behandelen/je toch niet zo goed bevalt, ben je niet compleet afhankelijk van ze. Je hebt immers nog meer vrienden!

Als je dan eenmaal een beginnende vriendschap hebt opgebouwd is het belangrijk om die vriendschap te onderhouden. Anders verwaterd deze. Je zult dus contact moeten houden en regelmatig moeten afspreken. En geloof me: als het met deze persoon klikt, gaat het meeste wel vanzelf :slightly_smiling_face:

En vergeet niet om jezelf te blijven!

Hopelijk heb je wat gehad aan deze tips :slightly_smiling_face: