Alleen uitgaann

Hai allemaal, ik ben zelf helemaal introvert en ben nog nooit uit geweest ( ik ben 16) maar wil het heel graag gaan doen maar heb niemand om het mee te doen nu wil ik wel alleen gaan maar vind ik het echt super eng! Daarbij ben ik een echte doemdenker en heb ik alle wordt case senario’s al in mn hoofd. Ben daarbij ook erg bang om op iemand af te stappen😬

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Ik ben een keer alleen uitgegaan naar een club (dus: muziek en dansen). Ik was me de hele tijd aan het afvragen: als ik zo de zaal binnenstap, bij wie ga ik dan staan? Heel awkward eigenlijk.

Omdat ik erg vroeg was daar, ben ik maar op zo’n trap gaan zitten totdat het drukker werd. Op een gegeven moment sprak een jongen me aan. Hij zei dat hij het super stoer/cool vond dat ik alleen op stap was! De rest van de avond was heel gezellig en heb daarna nog een paar keer met hem afgesproken.

En toch zou ik dus echt nooit meer alleen uitgaan. Niemand houdt je in de gaten als iemand iets in je drankje doet. In je eentje naar een kroeg kan nog wel, dan ga je gewoon aan de bar zitten.

Ik denk dat het toch het beste is om niet alleen te gaan. Je bent ten eerste überhaupt nooit uitgeweest en om dan de eerste keer meteen alleen te gaan is denk ik niet alleen niet leuk, maar daarbij inderdaad ook niet veilig.

Ohja nog een aanvulling: mensen willen je mee naar huis nemen en gaan aan je zitten. Als je dan met vrienden bent dan kun je makkelijker zeggen dat je al met die vrienden bent.

Waarom wil je uberhaupt?

Het klinkt niet alsof je er echt op zit te wachten, als het ‘super eng’ is. En idd niet alleen gaan

Het lijkt me een ontzettend slecht idee om op die leeftijd in je eentje uit te gaan, en al helemaal als je nog nooit uit bent geweest