Alleen uit met vriend en zijn vrienden

Van de week was mijn vriend jarig en daarom viert hij het zaterdagavond met zijn vrienden. Het leek hem leuk als ik ook kom, ik ben dan alleen wel het enige meisje. Ik weet dat er een hoop zijn die dat geen probleem zouden vinden. Het is alleen zo dat ik niet erg aanwezig ben in een groep die ik niet goed ken, voel me dan een beetje een buitenbeentje aangezien zij al zo lang bevriend zijn. Daarnaast zijn het niet de meest sociale jongens. Voel dan wat onzeker als ik niet veel in te brengen heb. Hebben jullie misschien tips? Zou ik toch gaan?

Ik zou het gewoon proberen. Ik herken het best wel, maar hoe langer je het uitstelt hoe lastiger het wordt. Die vrienden van mijn vriend zijn ook niet mijn beste vrienden, maar een keertje meegaan vind ik meestal geen probleem. Als je ze nu een beetje leert kennen is het de volgende keer ook makkelijker als er bijvoorbeeld eentje een keer over de vloer komt.
Ik zeg doen. :slightly_smiling_face:

Ja zo gek want met zijn studiegenoten kan ik het wel goed vinden. Het uitgaan vindt ik nooit een probleem, maar 4 uur lang met zn allen in een woonkamer is een ander verhaal haha

bedenk van tevoren een onderwerp waar van je denkt dat het hun allemaal interesseert en probeer daar een beetje over te gaan praten en ja, zodra je nu eenmaal een gesprek bent begonnen gaat de rest van zelf

Je kunt het proberen, als het je niet bevalt kun je altijd weg zijn of doorbijten en zorgen dat je de volgende keer niet gaat. Je moet nergens met tegenzin zijn, vind ik. Ookal wil je vriend het heel graag, dan moet hij maar zeggen dat je een vriendin mag meenemen ofzo

Gewoon gaan en probeer mee te kletsen. Vraag naar studie/werk/relaties of klets gewoon mee over het onderwerp. Veel plezier!

Gewoon lekker doen! Ik denk dat het uiteindelijk wel wat meevalt! En je VRIEND is erbij he, dus je staat er niet alleen voor :slightly_smiling_face: