Alleen thuis.

Hoi!
Ik had een vraagje, is het raar als een 13 jarig iemand alleen thuis is met iemand van 14? Met alleen thuis bedoel ik 's nachts. (Toen ik 11 was, mocht ik 's avonds rond 10/11 uur ook alleen thuis blijven) Want ik en een vriendin willen graag “logeren”, maar m’n ouders zijn dan heel de dag/nacht weg. Is dat dan oké om een hele nacht alleen te blijven? (In mijn geval met een vriendin)

Xxx Sophia :slightly_smiling_face:

Een dag zou wel kunnen, maar een nacht…? Kunnen jullie niet een keer logeren wanneer je ouders er wel zijn of bij je vriendin?

Ja kan makkelijk toch.
Deed ik ook altijd met vriendinnen rond die leeftijd, is juist gezellig :]

Hey zou wel kunnen, maar dit keer was echt een uitzondering aangezien ze bijna nooit kan.

Of je nou alleen bent of met 2, maakt niet uit.

Vind het best kunnen voor 1 nachtje hoor. Gewoon alle deuren goed op slot s’ avonds en altijd een telefoon bij de hand hebben voor als er iets is. Waarschuw eventueel één van je buren of ze een oogje in het zeil willen houden.

Het kan wel maar best laat je zo weinig mogelijk mensen weten dat je alleen bent (enkel betrouwbare mensen).
Hoe minder mensen het weten, hoe minder risico je loopt dat er “iets” gebeurt.

Dit ja. Dus niet uitgebreid op social media gooien etc.

Nee dat soort dingen zet ik er nooit op :slightly_smiling_face:

Kan makkelijk, ik pas ook wel s op met vriendinnen tot na 12/1 als ouders weg zijn, wel zijn bijna al me vriendinnen jaar ouder