Alleen reizen; Nederland-Parijs-Normandie!

Hoii iedereen! :wave:

Mijn ouders en broertje gaan in de zomervakantie 1week naar Normandië(mijn broertje wil daar zo graag heen om de geschiedenis) Mij lijkt Normandie niks en ik had vorig jaar besloten om dit jaar niet meer mee te gaan op vakantie. Ze gaan dus eerst een week naar Normandie en daarna nog een andershalve week naar het zuiden van Frankrijk. Nu lijkt het me eigenlijk wel weer gezellig om mee te gaan naar Zuid-Frankrijk(mooi weer)
Ik kwam op het idee dat ik ook wel alleen met de trein naar mijn ouders kan gaan in Normandie(dat zij al een week in Normandie zijn en op vertrekpunt staan naar het zuiden) en daarna samen naar Zuid Frankrijk. Ik kan dan namelijk de eerste 3 weken(moet 3 weken achterelkaar) werken en daarna op vakantie.

Mijn reis zal dan zo verlopen: Ik zal dan met de Thalys vanuit Rotterdam/Schiphol naar Parijs gaan (Gare du Nord). En Van Gare du Nord zou ik met de rer(metro) een half uur/uur moeten reizen naar het andere station(paris st lazare) Vanuit daar gaat een trein naar Normandie.

Ik ben 17 jaar en ik kom uit een klein dorpje in Overijssel, ik ben dus geen mega drukte, metro’s, trams gewent. Wel ben in in de metro/trams geweest in Parijs, Barcelona, Berlijn, Den Haag, Rotterdam, Praag…
Van Nederland naar Parijs, dat durf ik nog wel. Het reizen door Parijs naar het andere station vind ik wel een beetje eng en ik weet niet of ik dat wel durf. Toch lijkt het me een leuke uitdaging! (mijn moeder weet nog niet zeker of ze het goed vind dat ik alleen reis door Parijs)

Zouden jullie in mijn situatie alleen reizen van Nederland naar Normandië.
Zou het gevaarlijk zijn om als 17 jarige(bijna 18) nederlands meisje te alleen te reizen?

Sorry voor het gigantisch lange verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen!! bedankt voor het lezen! :slightly_smiling_face:

Het is wel tof, maar het ligt aan de persoon zelf of iemand op zyn 17e verstandig is om alleen te reizen… Ik zou het wel een beetje eng vinden.