Alleen op vakantie?

hallooo! ik wil graag alleen op vakantie, naja, met een vriendin. dus zonder ouders! ik ben nu 15, maar ik zou eigenlijk niet weten of ik alleen mag, of bv als ik 16 ben. vanaf welke leeftijd mochten/mogen jullie alleen op vakantie? alvast bedankt he!

Ik mocht het pas vanaf dit jaar, ben nu 18. Mijn moeder zei als je 18 bent doe je maar waar je zin in hebt, maar eerder ga je niet alleen met vriendinnen op vakantie :stuck_out_tongue:

Bedoel je alleen met een reisorganisatie? Zo’n groep zeg maar of echt alleen alleen

Op veel campings mag je pas als je 16 bent. Zelf ga ik dit jaar voor het eerst zonder m’n ouders op vakantie :’).

ik mocht op mijn 15e met vriendinnen mee. (londen) en op mijn 16e naar Frankrijk omdat je dan pas echt op die campings mag enzo

Vaak mag je pas vanaf 16, je moet even op internet kijken. Ik wil naar London, maar dan moet je 18 zijn.

ik wil graag naar parijs, maar tegen de tijd dat ik echt wil ben ik al 16, dus dat kan dan gewoon…? en kan je dan ook in hotels? ik ben nu ook al op internet aan het zoeken maar kan niets vinden…

Ik was 15, toen ging ik met m’n vriendinnen in Nl op vakantie. Ik denk dat ik toen ook nog niet naar het buitenland had gemogen. Nu ben ik 16 en vinden ze eigenlijk alles prima, behalve van die beruchte ‘uitgaansplaatsen’ in het buitenland.

Ik denk dat het buitenland wel lastig wordt, maar het moet wel kunnen… Als je de busreis bij Eurolines boekt kan het volgens mij (weet ik niet zeker!), alleen hotels willen wel vaak dat je 18+ bent. Maar je kan het altijd proberen toch, of een van je ouders naar het hotel laten bellen ofzo (:

Ik ging vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie. Ik was zelf 15, maar een aantal van mijn vriendinnen waren al wel 16… Weet niet hoe dat precies zit met campings enzo.

Ik ga dit jaar op vakantie als ik net 17 ben geworden, we gaan wel gewoon naar het buitenland, maar volgens mij staat de camping nog wel op de naam van een van de ouders van een vriendin…

Op veel campings mag je pas vanaf 16,
ik ben nu 15 & zou een week met vrienden weg gaan, (mag t dus wel van mn ouders maar het kan niet altijd.)