alleen op vakantie.

Hoi iedereen,

sinds kort is mijn relatie verbroken maar nu ben ik heel erg toe aan vakantie. Mijn vriendinnen hebben of geen geld of gaan met andere op vakantie. ik ben 21 en eigenlijk zit ik er al heel lang over na te denken om eens alleen op vakantie te gaan.
En dit is het perfecte moment om het eens te ervaren hoe het is om alleen op vakantie te gaan

mijn ouders vinden dit nog wel wat eng maar dat komt vast goed als ik duidelijke plannen heb gemaakt voor aankomende vakantie

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met alleen op vakantie gaan en hoe jullie dit gedaan hebben. En naar welk land jullie zijn geweest en waar je rekening mee moet houden.

Ik hoor het heel graag

LIEFS,
Celina

Doen!

Ik ga sinds 2 jaar bijna altijd alleen op reis. Bestemmingen die ik al heb aangedaan zijn: Lissabon, Dublin, Berlijn, Belgrado, Boekarest, Riga, Tallinn en volgende week vertrek in naar Thailand/Vietnam/Cambodja/Laos/Myanmar.

Andere reizigers ontmoeten is heel erg makkelijk, vooral als je in hostels slaapt. Je moet gewoon goed op jezelf passen en dan komt alles goed :slightly_smiling_face:)

‘Vakantie’ is een beetje een groot woord, maar ik ben zo’n anderhalve maand geleden voor een week alleen naar Texel geweest. Niets voor mij om alleen te gaan, vond t rete spannend maar heb ónwijs genoten.

Neem genoeg geld mee en maak inderdaad eventueel een ‘planning’ van wat je daar kan/wil doen. Denk dat dat al een hele boel helpt. =)

Heb hier geen ervaring mee maar ik zou ook graag alleen op vakantie willen gaan. Geen idee waar nog heen. Ik zou het gewoon doen als je het graag wilt. Hier heb je volgens mij niks aan :stuck_out_tongue:

Ik ben een paar dagen alleen naar Duitsland en Servië geweest. Duitsland was nog wel te doen omdat ik de taal begrijp en het heel er lijkt op Nederland. Servië vond ik uiteindelijk helemaal niks om alleen te doen. Ook vond ik alleen eten helemaal niks en durfde dat niet zo goed. Verder is het wel het proberen waard. Ik zou het persoonlijk alleen niet zo snel weer doen

Ik wil ook heel graag een keer alleen, maar vind t ook nogal spannend. Ik wil dan gewoon beginnen met een citytripje van een paar dagen en ik zit er over te denken om dit via srprs.me alleen te gaan doen… Maar boeken is nog een hele grote stap, hahaha.

Wat misschien ook een leuke optie voor jou is, is de ‘Solo Together’ reis van Srprs.me! Dan ga je met maximaal 8 medereizigers die je op het vliegveld ontmoet naar bestemming onbekend. Je hoeft dan niet alles samen te doen natuurlijk, maar je hebt wel mensen om je heen! :slightly_smiling_face:

Goede voorbereiding, je ouders vertellen over je plannen, overnachten in hotels met goede recensies en anders hostels voor vrouwen. Azie is goed te doen qua prijs maar natuurlijk wel een stap als je alleen gaat! aan de andere kant, waarom ook niet, je bent 21 en waarschijnlijk oud en wijs genoeg om goede keuzes te maken en je niet naïef op te stellen tegenover de kwade buitenwereld.

Zelf ben ik 18 en ga ik deze zomer ook alleen weg, 3 dagen helemaal alleen in grote stad en daarna een internationaal kamp. Ik zie er niet tegenop, en ga er juist van genieten

Ik reis al jaren alleen, heerlijk vind ik het! Ga deze zomer tripje doen naar Riga, Tallinn en Helsinki. Je kunt doen wat je wilt en ontmoet sneller mensen als je alleen bent.

Ik ben dit jaar alleen naar Amerika geweest: fantastisch! Het verbaasde me hoe goed ik mezelf kon vermaken. Je leert jezelf echt goed kennen tijdens zo’n reis en hoeft met niemand rekening te houden. Als het nu kan, zou ik het zeker doen!

Gewoon doen! Ik reis altijd alleen, vind ik een stuk fijner en vrijer. Je kan er altijd voor kiezen om op een gedeelde kamer te slapen in bijv een hostel, dan leg je toch redelijk snel contact en als je een avondje niet alleen wilt eten is er altijd wel iemand. Ik zou je ouders een plan voorleggen en misschien afspreken dat je elke dag even een berichtje stuurt zodat hen weten dat alles goed met je gaat.

Je kan ook een groepsreis doen bij bijvoorbeeld mambo! Leer je ook nieuwe mensen kennen. Daar zijn reizen voor mensen van 16-36 vgm. Maar je hebt verschillende leeftijdscategorieën . Ik ben als tiener 3x meegegaan met groepsreizen (met vinea) en vond dat altijd super leuk :slightly_smiling_face:

hoi iedereen,

Wat leuk dat jullie reageren! En wat een leuke reizen hebben jullie gemaakt. Zelf twijfel ik nog en zit er aan te denken om een paar dagen naar een stad te gaan om het uit te proberen hoe ik het vindt om helemaal alleen te zijn.

Misschien dat mijn ideeën nog veranderen want zelf wil ik heel graag maar aan de andere kant vindt ik het ook beetje spannend. ondanks dat ik 21 ben.

Liefs,
Celina

^ Er is niets ‘ergs’ aan om het eerst een keer hier in Nederland te proberen. Ik ben 24 en ben dus voor t eerst alleen weg geweest, alles gaat in stapjes. =)

Je kan misschien eerst een wat makkelijker land kiezen, belgie, engeland, duitsland oid. Dan kan je je makkelijker redden met de taal en zijn dingen zoals openbaar vervoer etc vaak wat overzichtelijker. Landen zoals griekenland of spanje zou ik niet zo snel doen, dan kan het zijn dat de metro staakt of de bus niet komt opdagen en je je vlucht mist of niet van het vliegveld afkomt.

ik zou altijd iemand meenemen, of op een groepsvakantie gaan.

Ik heb dit ook gemerkt ja. In Duitsland kon ik me goed vermaken, ging communiceren heel makkelijk, ov was geregeld. Een paar weken later ben ik naar Servië geweest en het ov was daar dramatisch. Erg onduidelijk. Daardoor al een kut begin van de vakantie gehad

hoi meiden,

uiteindelijk heb ik geboekt en het een groepsreis geworden naar Italie Toscane.
Super veel zin in!!

Liefs,
celina