Alleen op vakantie!

Hey meiden!

Ik ben van plan om komende zomervakantie alleen op vakantie te gaan. Waarheen weet ik nog niet precies, maar in ieder geval naar de zon, zee en strand. Nu hoopte ik eigenlijk hier wat tips en advies op te doen. Zoals welke reisorganisaties jongerenreizen heeft, mensen met ervaring hierin, etc. Ik heb geen idee waar ik precies moet beginnen met zoeken, welke organisaties betrouwbaar en gezellig zijn, etc. Ook was ik wel benieuwd of er vaker jongeren zijn die alleen met een jongerenreis meegaan, of dat het toch meestal kleine groepjes bekenden zijn. Alles is welkom dus :slightly_smiling_face:

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar eigenlijk
ik speel ook een beetje met het idee om alleen op vakantie te gaan.

Mambo reizen! Dit is een organisatie die reizen aanbiedt voor jongeren vanaf 17 jaar. Ben er zelf niet mee op vakantie geweest maar heb er wel veel goede verhalen van gehoord en afgelopen zomer hun werkwijze gezien doordat ik op een camping animatiewerk deed waar die organisatie ook stond met hun tenten.
Bij Mambo gaan veel jongeren alleen of met een klein groepje vrienden mee op vakantie.
Wie weet is dit wat voor jou! :slightly_smiling_face: Succes!

Ik was vorig jaar samen met mn vriend mee met een jongerenreis, en er waren best veel jongeren die alleen waren gekomen. In onze groep kon dat echt super goed, want er werden veel activiteiten aangeboden waar je je voor kon inschrijven. Niet verplicht, maar een leuke manier om elkaar te leren kennen.
Wij waren meegegaan met Bastravel, maar zaten op de camping met jongeren van meerdere reisorganisaties zoals Labyrinth en Beaches.
Zij bieden echt heel goedkope reizen aan en goed georganiseerd!

Wat stoer van je! Ik hoop voor je dat het een topvakantie wordt!

Wat stoer van je zeg! :grinning:
Verder heb ik eigenlijk geen ervaringen, dus ik kan je helaas weinig verder helpen.

ik ben laatst alleen op vakantie gegaan maar dat was geen zon, zee en strand en ook geen jongerenorganisatie oid :’)

Ik reis altijd alleen, maar nooit met een organisatie. Heb je dus ook geen drol aan, haha!
UP!

Ik ben ook wel eens alleen op vakantie geweest maar ook niet via een organisatie en was ook geen strandvakantie overigens.
Maar wil je echt alleen op vakantie? Of ook iets leren? Want in dat laatste geval kun je ook een studiereis maken met een organisatie via EF of StudyTravel ofzo.

Ik ga altijd op zomerkampen, hoe ouder je wordt, hoe meer vrijheid je krijgt. Maar daar heb je niet veel aan denk in. Maar dus, iedere zomer tijdens het uitgaan komen we altijd mensen tegen van jongerentravel en aangezien dat het dan ook Belgen zijn kletsen we vaak wat en blijkbaar moet je jezelf een aantal keer aanmelden bij de begeleiding per dag en kan je voor de rest zelf wat rondtrekken in de stad/dorp ect. Misschien heb je daar iets aan ?

Super bedankt voor alle reacties, hier heb ik ontzettend veel aan :grinning: Zal eens even een paar opzoeken!