Alleen op vakantie

Hoi Girlsceners! Ik weet niet zo goed in welke categorie dit hoort dus ik post het maar hier.

Het lijkt me erg spannend om zelf in m’n boeltje te pakken en op vakantie te gaan; ik ben erg graag op mezelf en op die manier hoef ik ook met niemand rekening te houden.
Ik kan alleen informatie vinden over singles reizen van minstens 30 plussers, of jeugdreizen waar een programma voor je wordt samengesteld en dat wil ik niet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met in je eentje op vakantie gaan?
En zou je dat leuk lijken, om zelf op ‘ontdekkingsreis’ te gaan?

:sunglasses:

Mij lijkt het wel wat!

Alleen zijn 1 persoonsreizen/kamers altijd duurder dan wanneer je gewoon een vakantie voor 2 boekt. Dan betaal je toeslag

Idd, een hotelkamer is vaak duurder, tenzij je in hostels verblijft bvb, daar maakt het niet uit.

Ik zou wel goed uitzoeken wat je precies wil doen, als meisje alleen is er natuurlijk altijd wel enige vorm van risico in een ander land.

Mij lijkt het super! Rugtas mee nemen en gewoon iets van de wereld zien. Ik heb er zelf tot heden geen ervaring mee, maar misschien kan je eens een reisbureau die jou wel goed lijkt binnen stappen en om informatie vragen?

Al hebben sommige hotels wel eenpersoonskamers. Maar je kunt denk ik het beste een reisbureau binnen stappen en vragen of zij je wat meer informatie kunnen geven.

Ik heb het gedaan. In mijn uppie 7 dagen in Turkije op een resort, all inclusive. Het klopt inderdaad dat de prijzen een stuk hoger zijn als je alleen bent op een kamer. Ik vond het zelf een enorme uitdaging en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, want je leert jezelf echt kennen op zo’n moment. En geloof me: je bent niet lang alleen. Mensen spreken je aan alleen al om het feit dat je alleen bent.
Verder ligt het er aan wat je wil. Wil je rondreizen of juist op 1 plek zitten? Dat moet je wel goed voor jezelf bedenken. Ik zeg in ieder geval DOEN! :grinning:

Zo moeilijk is het niet.

1. Je kiest een datum
  2. Je kiest een bestemming.
  3. Je boekt een kamer in een hotel wat je wel leuk lijkt.
  4. Je reserveert een vliegtuig, trein of busticket voor naar je bestemming.

En wat Egwene zegt klopt ook wel. Als je er open voor staat, maak je best wel snel een praatje met andere vakantiegangers.

Mijn nicht doet dat ook, alleen dan echt wereldreizen.
Mij lijkt het ook heel gaaf!

Mij lijkt dat dus echt helemaal niks. Ik ben echt superslecht in alleen zijn en wil altijd gezelschap.

Maar volgens mij is het gewoon: ticket boeken, hotel zoeken en gaan!

Oke! wauw, ik had niet verwacht dat er mensen waren die hier ervaring mee hebben!
Ik stap misschien binnenkort eens binnen bij een reisbureau om te vragen of zijn leuke bestemmingen en adviezen voor me hebben!

Dat lijkt me ook supergaaf, maar ik zit sowieso een beetje met hetzelfde probleem als jij (ook al denk ik dat we er beiden te moeilijk over denken) en daarnaast heb ik een vriend :’).

Lijkt mijn echt super gaaf, ik ben ook erg op mezelf en dit lijkt me echt super.

Is het raar dan, dat je zonder je vriend op vakantie wil? Ik vind zelf van niet.

Hopelijk over 2 jaar ga ik backpacken :grinning:

Als mijn contract niet verlengd wordt in september, ben ik van plan ook een weekje lekker naar Frankrijk te gaan met de trein.

Ik heb het al gedaan en het was heerlijk om zo tot jezelf te kunnen komen. Ik zou ook echt niet met zo’n singles reis meewillen. Gewoon hotelletje/hostel boeken en vertrekken.

Ik wil eigenlijk in mijn eentje een reis door Europa maken met een rugzak en dan verblijven in hostels. Nu ga ik al af en toe in mijn eentje een of twee dagen weg als ik mijn vader bezoek in Italië of met vriendinnen op vakantie, maar dat is anders natuurlijk.

Ik ga dit topic volgen!

Waar sliep je? In hostels? En bekeek je gewoon per dag waar je heen wilde of had je een route uitgestippeld?

Edit: Ik wil het liefste beginnen ergens in Zuid-Italie en dan eindigen bij het huisje van mijn vader, bij Milaan in de buurt… vandaar. Maar niet alleen de toeristische dingen, ook de plekken waar niemand komt.

Ik zie hier allemaal reacties dat het ‘duurder’ is om alleen te reizen, maar dat hoeft helemaal niet. Ik ga dinsdag voor het eerst alleen op vakantie, twee weken naar Budapest :slightly_smiling_face:.

Als je in een hotel gaat zitten ben je belachelijk veel geld kwijt, omdat zoiets voor twee personen is inderdaad, maar ik heb bij een hostel geboekt - daar deel ik dan wel de kamer met 5 anderen, maar je bent maar 15,- per nacht kwijt. In hostels komen veel reizigers, en je leert makkelijk mensen kennen. Veel mensen die alleen reizen overnachten ook hier. Dus als je het niet erg vindt om je kamer te delen, is dat een aanrader!