Alleen op reis

Ik ben in juni afgestudeerd en ik ga een jaartje werken. Ik wil alleen ook even genieten van de vrije tijd die ik heb. Maar omdat iedereen naar school moet en er dus niemand vrij is, denk ik erover om in mijn eentje (binnen Europa) een reisje te maken, een stedentrip ofzo. Ik ben nooit alleen op reis geweest, altijd met familie of mijn vriendje. Hebben jullie ervaring met alleen reizen? En denken jullie dat het leuk is om alleen een stad te gaan bezoeken of moet er echt iemand mee?
:pensive:

Volgens mij is het erg vermoeiend, want ja je wilt a-a-alles zien.

Met iemand erbij is het denk ik wel iets leuker, maar stedentripjes zijn erg leuk!!!

Maar ik heb geen ervaring, dus UP.

Het lijkt me heerlijk om er even alleen tussenuit te gaan.
Ik houd er helemaal niet van om alleen te zijn, behalve in het buitenland in grote steden. Dan niet op het strand ergens ofzo, dat vind ik leuker met vriendinnen, maar in de stad ben ik liever alleen. In Nederland zelf heb ik dat overigens minder…
Naja, dat vind ik dus ;p
Maar het ligt er denk ik ook aan hoelang je gaat…
Voor een week lijkt het me leuk, maar niet veel langer.
En als je 's avonds gewoon even de deur uit gaat kun je zo nieuwe mensen leren kennen, sounds great, doesn’t it?

Lijkt me best eng, maar ook wel tof. (: Ik zeg doen!

Lijkt mij heel leuk. Ik heb er over nagedacht om voor een half jaar tot een jaar naar Zuid Afrika te gaan. Helaas mag ik dit niet van mijn ouders (wat ik wel snap). Ik moet ook eerst vind ik zelf een rijbewijs hebben beter de taal leren spreken. En nou ja dat soort dingen. Ik weet niet hoelang je wilt gaan? Maar het lijkt mij erg leuk om alleen op reis te gaan! Maar inderdaad niet te lang. Ik zou dan nog vrijwilligers werk gaan doen en dan leer je zo ie zo mensen kennen bij het bedrijf waar je werkt.

Dat dus.

Ik ben deze zomer alleen met een vriendin op vakantie geweest.
Was echt geweldig, omdat je dan zonder ouders en zonder regels daar bent (:
Maar dan nog moet je rekening met elkaar houden enzo (dat maakt niet uit hoor, dat doe je gewoon) maar doordat ik die stap eerst heb gemaakt lijkt het mij ook super vet om alleen op vakantie te gaan.
Je bent alleen, je hoeft nergens rekening mee te houden.
Je kan de winkels in die jij wilt zien, eten wat jij wilt eten, doen wat jij wilt doen!
Heerlijk toch. Ik zeg doen!

ik ben 14 , en ben zelf naar amsterdam gegaan met de bus ( ik woon onder in noord brabant. )
naja ik was heel trots op mezelf xD

maarja . niet echt een reis dus.
ik was wel echt heeel zenuwachtig van te voren , maar het viel allemaal wel mee!
ik denk dat het heel leuk is om zelf een reis te maken!
er is altijd wel iemand die je wilt helpen, muziekje op enzo.
je hoeft met niemand rekening te hebben , ik denk ook niet dat je je alleen voelt. gewoon bellen naar iemand…

Ik vind het aan de ene kant leuker met iemand erbij, maar in je eentje heeft ook zeker wat, vond ik ook heel erg fijn! Ik ben een paar keer alleen naar Parijs geweest, en dat is echt heel goed bevallen. En ik ben alleen naar Thailand geweest, maar da’s weer iets heel anders :stuck_out_tongue:

zeker doen! je hoeft met niemand rekening te houden en kan je dus alles doen wat je zelf wilt, maar je moet 't wel goed regelen van tevoren en uitstippelen waar je naartoe wilt en wat je wilt bezoeken (als je dat niet doet, wil je álles zien en dan wordt het een zooitje)

Het gaat inderdaad maar om een weekje, maar ik vroeg me gewoon af of ik heel veel moeite zal gaan doen om iemand te strikken om mee te gaan, of gewoon lekker alleen. Winkelen doe ik ook het liefst alleen, heerlijk… Net zo lang blijven als ik wil…

Hartstikke gaaf, gewoon doen! Maar dan wel goed voorbereid op reis gaan.
Dat wil zeggen; sowieso voor de eerste stad die je aandoet een hotel boeken. Dan kan je uitrusten van het grootste gedeelte van je reis. Ook moet je natuurlijk genoeg geld sparen, informatie winnen en natuurlijk een kleine route uitstippelen.
Alleen reizen heeft grote voordelen: je leert sneller mensen kennen en je kan op je eigen tempo gaan.

Een soort van familielid heeft dat ook in zijn 1ntje gedaan.
Zo gaat hij wel vaker alleen op reis best grappig eigenlijk.
Hij leert daar genoeg andere mensen waar hij dan later nog eens mee doet afspreken in een ander land of plaats.

Gewoon doen!

Ah. GEWELLLDIG! Ik shop ook hetliefste alleen en al is dat anders; alleen reizen is toffff. Ik ben pas net 16 geworden, en ging deze vakantie in m’n eentje 4 weken naar NY. Oké, een talencursus doen dus ontmoette daar veel anderen, maar ben een aantal x alleen op stap geweest en een weekje denk ik dat net genoeg is. Echt… Ben nu al jaloers op je haha. Lekker doen & zien wat je wilt, de volgende x kun je weer samen gaan :slight_smile:

Xx

ze zeggen altijd dat je op alleenreisjes jezelf leert kennen ofzoiets.
en dat het een goede ervaring is
ik zou het zeker doen!
upje

lijkt me eigenlijk wel leuk
gewoon alles doen wat jij wilt
en vooral veel shoppen, je hoeft op niemand te wachten en je kan kijken waar je zelf wilt (:
een strandvakantie enzo zou ik dan wel weer saai vinden zonder vriendinnen

Een vriend van mij heeft iets van twee maanden ofzo in zijn eentje door Europa gereisd, en dat vond hij echt een van de leukste dingen ooit! Hij kon idd doen wat hij wou, alles in zijn eigen tempo, en had over het algemeen ook meer contact met de locals enzo. Dus hij zou het je aanraden, ja (:

Ok, wat zal ik kiezen? Ik wil kiezen tussen Brussel en Keulen
En een andere keer tussen Parijs of Milaan. Wat denken jullie?

Dat ligt eraan of je liever Frans of Duits praat.