Alleen op reis / vakantie ! Ervaringen?

Hey! Wie is er als meisje/vrouw zijnde alleen op vakantie naar het buitenland geweest (citytrip, vrijwilligerswerk, rondreis, backpacken):face_with_raised_eyebrow:

Zo ja, wat was jullie bestemming en hoe oud waren jullie?:grinning:

Ben benieuwd naar ervaringen!

17 jaar, 2,5 maanden backpacken in thailand

Ga je zelf ook alleen op reis?

Hi! Ik zit een reis door Indonesie (java en bali) te overwegen, ik ben 19 overigens.
Hoe is het jou bevallen, alleen reizen door Thailand?

Was je continu met andere backpackers, of ook vaak alleen?

Het was echt een geweldige ervaring, serieus waar, maar als ik het overnieuw zou moeten doen zou ik het pas doen als ik iets ouder was. (ben nu nogsteeds 17 xd, maar dan als ik inderdaad 19 of 20 ben ofzo). Toen ik daar was, ik denk trouwens wel altijd, zijn er redelijk veel andere backpackers dus ik heb vaak met anderen gereisd, je leert echt heel erg veel leuke mensen kennen, tussendoor af en toe alleen als je allemaal je eigen weg weer op ging. Het was echt een ervaring voor mn leven, zo gaaf, alleen is thailand toch best een soort armoedig land. Daar had ik me natuurlijk al volledig op ingesteld & op ingelezen, maar toen ik daar aankwam maakten die mensen toch wel echt indruk op me. Een totaal andere wereld, echt een soort cultuurshock. Ik ben er naar mijn idee wel gelijk een stuk volwassener van geworden :stuck_out_tongue:. Er waren moment dat ik echt dacht van ‘‘what the hell doe ik hier, ik wil naar huis en wel nu!’’, en momenten dat je bang bent in je eentje, maar wat je daar allemaal ziet en meemaakt weegt daar wel heel zwaar tegenop. Als ik jou was zou ik sowieso gaan!! Dit verhaal van mij klinkt misschien een beetje negatief, maar dat komt denk ik omdat ik net te jong was/ben. Ik vond het heeeeeel gaaf. Gewoon je kans pakken, want als je eenmaal aan een vaste baan/studie vast zit komt het er niet meer van :wink:

oke wauw nu ik het nalees is het best een vaag verhaal wat ik getypt heb, sorreh :'D

Ik wil zoiets zelf volgend jaar gaan doen door Rusland, Mongolië en China

Haha maakt niks uit, vond het juist leuk om te lezen:D
De periodes dat je dan even alleen bent/reist, vond je dat eenzaam, of viel dat wel mee? Ben je van plan om het in te toekomst nog een keer te doen?:grinning:

Leuk!! Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?(A)

Ik ben net 18, ik ga in principe als ik 18/19 ben! Volgend jaar dus ;p

Mijn zus is net een maand naar thailand geweest om te backpacken. Ze vond het echt super! Ik wil ook graag, maar ben nog maar 17 en vind het toch wel een beetje eng haha

Serieus? Wat leuk! Er gaan toch wel meer mensen alleen er op uit dan ik dacht! Hoe oud is je zus??

Ik wil graag een keer een road trip door Amerika doen, maar dat lijkt me wel eng alleen haha x] Eigenlijk wil ik dat volgend jaar in de zomervakantie doen, dan ben ik 18 & huur ik daar een auto ofzo.

ik wil over 3 jaar een wereldreis maken, 9 maanden lang, dan ben ik 19, en heb ik hopelijk genoeg geld gespaard:)

ik wilde deze zomer alleen naar frankrijk fietsen met mn tentje,
maar dat mocht dus niet van mn ouders, Ik ben net 18.

ik wil graag ooit een keer in mn eentje backpacken in Australië!
ik ben nu 16, bijna 17 maar ik wil denk ik eerst studeren en als ik daarmee klaar ben eerst reizen en dan een vaste baan zegmaar.

Ja dat wilde ik ook doen toen ik 18 was.
Wil het alsnog doen, maar eerst volgend jaar maar m’n verjaardag in NYC vieren, zie verder wel. Ga trouwens niet alleen, je rijd je helemaal kapot daar zonder iets tegen te komen. Wil wel wat gezelschap.

Hoe wil jij namelijk in vredesnaam een auto huren ^^? En zolang je geen 25 bent, komt er ook nog een fikse toeslag bovenop.

Anyways, ken alleen mensen die via een organisatie vrijwilligers werk e.d hebben gedaan. Weet niet of je dat ook ’ alleen op reis’ vindt?

Ik ben met ef naar Amerika geweest op mijn 15e telt dat ook?

Haha, ik heb echt geeeen idee. Maar dat zie ik dan wel weer :’) Ik heb er verder ook nog nooit echt heel serieus over na gedacht maar ik heb wel zoiets van dat wil ik nog doen!

THAILAND <3