alleen naar de dierentuin?

Hoi hoi.

ik krijg een abbonnement van safaripark beekse bergen samen met mijn ouders. Nou wil ik een keer in mijn eentje gaan zonder iemand mee. Dan kan ik rustig kijken enzo. Het nadeel is dat ik met de bus moet.

ik ben 16 jaar en moet dan 2 bussen hebben. Totaal 45 min. Ongeveer.

wat vinden jullie hier van?

Gewoon doen! Ik vind je niet te jong om alleen de bus te nemen, en vind het opzich wel een chill plan :slightly_smiling_face:

Ik zou het zelf niet doen eigenlijk.

EDIT: Niet voor het ov gedeelte, maar ik associeer een dierentuin altijd met een gezellig dagje uit, dus alleen is voor mij die ervaring weg.

Kan prima. Ik moest op mijn 17e ook elke dag een uur met Ov naar school.

Kan best, de bus is niet zo lastig. En het lijkt mij ook heerlijk om op een rustig tempo door zo’n park heen te gaan!

Thnx allemaal. Ik houd er van bijvoorbeeld de info over de dieren te lezen, daar nemen mijn ouders bijvoorbeeld de tijd niet voor.
het is alleen zo rot dat ik een bus naar tilburg moet en dat is niet echt het veiligste station.

Ik denk dat je het wel kan en ik denk dat het dan geweldig is om foto’s te maken en dingen te doen en te zien die je normaal niet ziet.

Als je gewoon overdag met de bus gaat lijkt het me geen probleem toch? Veel plezier :slightly_smiling_face:

Dank jullie welballemaaal

Als je gewoon overdag gaat, is het denk ik niet zo’n groot probleem. Desnoods stuur je één van je ouders een berichtje als je op het station bent en weer eentje als je daar in de volgende bus stapt? Dit kan je een veilig gevoel geven misschien.

Ik denk dat je je eerder zorgen moet gaan maken wanneer je 's avonds alleen moet reizen langs ‘onveilige’ stations, maar overdag zijn daar zoveel (alleenreizende) mensen.

Mocht je het echt niet zien zitten en de Beekse Bergen niet te ver weg zijn, kun je misschien vragen of je ouders je willen afzetten en weer op willen halen?

Kan gewoon, ik vind het juist goed dat je jezelf niet afhankelijk maakt van andere mensen.

afzetten zal niet gaan, we hebben geen auto of rijbewijs hahA

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik het meer een gezellig dagje uit vind (en ook niet zo van dieren houd).
Maar als jij dat wel wilt, gewoon doen, en een uur met de bus valt echt mee!

Maar als je bijvoorbeeld als sochtends heen gaat, kun je best om 7/8 uur savonds al terug zijn toch? Dan is het nog niet zo donker en onveilig op die stations :slightly_smiling_face:

Prima toch? Je hebt toch een abbo, dus ga gewoon een paar uutjes. Kun je lekker foto’s maken. En het is gewoon overdag, dus dat is verder ook geen probleem. Stuur inderdaad je ouders ff een berichtje als je aankomt en weggaat, dat vinden zij vast ook fijner.