Alleen naar Amsterdam leuk?

Hey,

Ik ben een meisje van 16 jaar en wil graag naar Amsterdam, geen van mijn vriendinnen mag mee en daarom ga ik alleen heen. Ik vroeg me alleen af of Amsterdam wel veilig is als je er alleen bent (lijkt me wel maar vraag het toch even) en waar kan ik lekker eten? en is dat op loop afstand van het centrum? Ik ben er rond 10 uur s’ochtends en ben er tot laat in de avond. Btw verdwaal je snel of valt dat mee?

Genoeg te doen in ieder geval. Tot 's avonds laat in je eentje heb ik dan zoiets daar ben je nog wel jong voor, maar moet je zelf weten zeker als het mag van je ouders :slightly_smiling_face: Ik verdwaal altijd overal dus ja daar kan ik niet over oordelen haha.

Ik zou naast bepaalde winkels niet weten waarom je in je eentje naar Amsterdam wilt, ik vind het als ik er ben onoverzichtelijk en super druk terwijl ik het niet zo leuk winkelen vind daar.
Nergens ben je echt veilig maar ook niet super onveilig ofzo… gewoon doen wat je normaal met meerdere ook zou doen.
Van eettentjes heb ik geen verstand helaas.

Wat een onzin dat je nergens echt veilig bent. Sorry hoor maar dan kun je maar beter binnen in je bed blijven.
Anyway, bij de 9 straatjes zitten wel leuke eettentjes of bij Nieuwmarkt. Is wel te lopen ook geloof ik (ben er lang niet meer geweest). En verdwalen… Tja dat zou heel goed kunnen, maar je kunt altijd de weg vragen toch. En er rijden overal trams die je weer naar het centrum brengen zodat je weet weer waar je bent. Maar 's avonds laat zou ik niet weten wat je nog te zoeken hebt in het centrum eigenlijk. Winkels zijn dicht er er lopen veel weirdo’s rond, haha! Ik word er niet bang van, maar als 16 jarige voel je je er misschien niet heel gemakkelijk bij.

Overigens mag het hier: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.0.html

Zelfs in je bed ben je niet veilig hoor :cold_sweat:

Juist…

Ik ga ook best vaak even in mijn eentje naar Amsterdam om wat te shoppen enzo, helemaal niks geks aan. Zolang je een route app op je telefoon hebt kun je ook niet verdwalen en er zijn genoeg leuke eettentjes te vinden als je online een beetje rondkijkt.

Qua lunchen vind ik B&B lunchroom heel lekker en laatst was ik in Roem, had je hele lekkere bagels en pannenkoeken!

Ik zou er ook niet op 16-jarige leeftijd tot 's avonds laat rondlopen. Zelf woon ik er en ben ietsjes ouder maar als ik 's avonds alleen loop doe ik dat in ieder geval bij drukke plaatsen als dat kan. Nieuwmarkt ( vooral de straat Zeedijk) is leuk als je van aziatisch eten houd, je hebt er ook wel andere keukens maar aziatisch vind je daar het meest. Overigens kan je die buurt beter overdag doen. Verder heb je wel genoeg winkeltjes, bezoek de nieuwendijk& kalverstraat en evt de leidsestraat. Bij de 9 straatjes zitten veel aparte boetiekjes.

Oh en als je trek hebt in patat bezoek dan manneke pis! Die zit in de straat van het CS naar de dam toe. Lekkaaa