alleen maar willen afvallen

Hallo,

Ik heb een klein probleem. Ik zit constant met het gevoel dat ik graag anorexia wil. Ik wil zo graag mooi dun zijn, maar het werkt allemaal niet. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet doen. Hebben jullie ideeen?

Veel knuffels :dancing_women:

Probeer zelfverzekerder te worden. Gelukkiger, blijer over je lichaam en over jezelf.

Anorexia is een mentale ziekte, en je kan er alvast zeker van zijn dat “mooi dun” er niet bij hoort. Zowel lichamelijk als psychisch niet, lees dit maar eens: (wikipedia)

Ziektebeeld
De ziekte wordt gekenmerkt door een stoornis van de lichaamsbeleving. De patiënten hebben het idee dik te zijn terwijl hun gewicht vergelijkbaar is met leeftijdgenoten of daaronder ligt. Ze ontlenen zelfbewustzijn aan hun vermogen, het eigen gewicht te controleren en houden zich dwangmatig bezig met het zelfbeeld, het gewicht en hun voedingspatroon. Soms gaat de ziekte gepaard met boulimie, perioden van overmatig eten, gevolgd door zelf opgewekt braken, het gebruik van laxantia en klysma’s en overmatige lichaamsbeweging.

Lichamelijke gevolgen van anorexia nervosa
De ernstige ondervoeding leidt tot een breed spectrum van verdere problemen, zoals:

Moeheid
Vertraagde bloedsomloop; koude handen en voeten
Vertraagde maagleging, irritatie van de darm
Constipatie
Hormonale veranderingen, zoals menstruatiestoornissen
Amenorroe
Nierstenen
Osteoporose
Verkleining van het slagvolume van het hart
Langzame en onregelmatige hartslag
Hartfalen, soms als gevolg van het hervoedingssyndroom
Dood in ca. 15% van de gevallen
Misselijkheid
Flauwvallen
Uitdroging van de huid en haaruitval

Dik ga je dus nog steeds voelen, en heel “mooi” is haaruitval, kapotte huid, zichtbare botten,… nu ook niet he?

Dit is geen ‘klein’ probleem. Ik weet precies hoe je je voelt want ik had hetzelfde, maar van anorexia word je niet “mooi dun”. Een eetstoornis is absoluut geen pretje. Zoek alsjeblieft hulp want door af te vallen ga je niet gelukkiger worden en zeker niet als je eigenlijk te dun bent (ik las je gewicht en lengte in een ander topic en dat is al te dun). Er is iets heel erg mis met je zelfbeeld en dat ga je niet oplossen met afvallen. Probeer uit te vinden wààrom je dat zo nodig hebt.

Zoek inderdaad alsjeblieft hulp! Het is al heel goed dat je inziet dat het een probleem is en dat het niet goed is, hulp zoeken is de tweede stap. Je kan en hoeft dit niet alleen uit te vogelen, en je kunt anorexia beter voorkomen dan behandelen als het pas uit de hand gelopen is.

Zoek hulp, je gewicht is abnormaal laag voor iemand met jou lengte en het is echt niet iets om trots op te zijn!

Aah, altijd leuk van die meisje die anorexia ‘willen’ hebben. (lees: sarcasme)

Ik kan je er heel veel ver vertellen, mocht je de waarheid onder ogen durven komen.

Ik kan je vertellen, je wilt dit niet…

Ik kan je vertellen… dat er NIKS over blijft in je leven…
Mensen laten je los laten je vallen… (en neem het ze eens kwalijk, ik begrijp het…)
Je dag bestaat uit, moeten bewegen/braken/(niet-)eten en daarover piekeren…
Je kan niet meer een relatie aangaan, sociale contacten onderhouden.
Niks is nog leuk, alles draait enkel en alleen nog maar om je gewicht, de weegschaal, kcal, compenseren. laxeerpillen, plaspillen, braken, sporten enz enz.
En constante paniek,
Dunner en zelfverzekerder ga je je er niet door voelen…
Gelukkiger evenmin…

Dan op naar het volgende…

Lichamelijk
Je loopt ernstige schade op,
Organen,
botontkalking
Tanden verliezen/verroten
Uitgedund dof haar
Maag-darmlediging stoornis
Bleek
Donshaar groeit…
Kale plekken op je hoofd, vanwege haaruitval
Altijd blauw en koud
Nieren/lever/hart-falen/beschadigingen…
En nog veel meer…

Oh ja,
en dan gaan we nog ziekenhuis in, ziekenhuis uit,
kliniek in kliniek uit,
waarop op een gegeven moment men je maar loslaat omdat het niet anders wordt, omdat je opgegeven en uitbehandeld bent.
Dwangopname hier, dwangopname daar
Sonde voeding,
Zweedse banden.
noem maar op

Klinkt als een waar paradijs hé?!

Be my guest als jij dit werkelijk denkt te willen…
Als je nu nog steeds zegt het te willen…

Maar kijk niet raar op als mensen je gewaarschuwd hebben voor wat er komen gaat…
Als je wilde dat je het voor was geweest…
Ingegrepen had en geluisterd had…

Sorry, kan er slecht tegen… :rage:

Zoek ajb goede hulp NU en laat het niet zo ver komen

Lees dit alsjeblieft…
Het begint met een paar kilo afvallen en het eindigt in het ziekenhuis…