Alleen maar voor haar?

Een jongen en ik moesten dus een werkstuk maken voor school, toen we het nog niet af hadden op school vroeg hij of we het een keer bij mij thuis af zouden kunnen maken. Iets wat een vriendin van mij best raar vond, omdat je normaal zegt van ‘we maken het wel een keer bij mij af’ in plaats van ‘We maken het deze week wel een keer bij jou af’. Maar iniedergeval, kwam hij dus in het weekend naar mij toe 's avonds en gingen we het werkstuk afmaken. Op een gegeven moment vroeg ik hoelaat hij thuis moest zijn en toen zei hij; Ja rond tien uur 's avonds. Had btw niet verwacht dat hij zich had voorgenomen tot zo laat te blijven (ik dacht alleen werkstuk afmaken, we waren rond half acht klaar) mijn zus zat ook op mijn kamer en van te voren hebben hun wel eens gepraat via whatsapp enzo. Uiteindelijk ging hij om half 11 naar huis en die dag daarna appte hij mijn zus dat hij haar knap vindt en of we nog een keer gingen chillen maar zei er ook bij ‘als jij er maar bent’ tegen mijn zus. Toen kreeg ik het gevoel dat hij alleen wilde chillen omdat zij erbij was dus appte ik hem toen hij aan mij vroeg nog een keer te gaan chillen ‘Maar als je met (zus) wil chillen, waarom vraag je mij er dan bij?’ (weet btw niet of dit raar over is gekomen op hem, maybe?) en toen begon hij er om heen te draaien met dat hij zei dat het hem alleen cool leek, daarna was ik een beetje confused en boos dus heb ik niks meer gezegd. Op school zei hij paar dagen later tegen me dat hij me niet begreep op whatsapp en dat ik niet moest denken dat hij alleen voor haar kwam. Toen mijn zus even niet meer met hem praatte op whatsapp gingen zijn vrienden appen waarom ze dat niet meer deed en zo. Ik heb btw geantwoord op hem dat ik het waarschijnlijk verkeerd had opgevat. (Omdat ik geen zin had om er nog over door te gaan.) Maar nu weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet denken. Iemand tips ofzo?

Moet ik nu doen alsof er niks is gebeurd of aan de hand is of wat? Ik weet het echt even niet meer. :frowning_face:

Hmm het klinkt idd alsof ie je zus graag wilde zien. Als je zus hem ook wil zien , misschien kan zij dan voorstellen dat hun 2 samen gewoon een keertje gaan afspreken? Want ik snap dat je het niet echt leuk vind als je met hem afspreekt en hij komt alleen voor je zus…

Het klinkt inderdaad heel erg alsof hij gewoon je zus heel graag wil zien. Maar waarom maak je je er eigelijk zo druk om? Vind je hem leuk? Als dat niet het geval is, stel dan gewoon een keertje voor dat hij gewoon met je zus afspreekt.

Ik ken hem nu vanaf de eerste en zit nu in de derde, (tweede jaar hebben we niet veel contact gehad) maar vind 'm een aardige jongen, niet verliefd ofzo dus. Als hij met mijn zus wil afspreken vind ik het gewoon fijn als hij dat eerlijk zou zeggen, zou het ook niet erg vinden, maar dan weet ik dat ik er niet lullig bij zit zeg maar. Alleen zegt hij dus dat het niet zo is dat hij alleen voor mijn zus komt, dus om dan voor te stellen of hun gewoon een keer samen afspreken komt dan misschien ook raar over. In de klas zit hij wel eens voor mij en kijkt hij soms achterom en staart me dan een paar seconden aan en zegt niets wat ik ook best vreemd vind. Mijn gevoel zegt dat hij alleen voor mijn zus komt en hij het niet durft toe te geven, maar zelf zegt hij dat dat niet zo is. Pfff.

Jaa dan zou ik als ik jou was gewoon tegen die jongen zeggen dat hij best eerlijk mag zijn, en dat je het niet erg zou vinden als hij voor je zus komt omdat je er anders toch maar wat lullig bij zit.