alleen maar op mobiel zitten

Hey ik had een vraagje aan jullie
Zit in de vijfde, en werkelijk IEDEREEN zit non-stop op zijn mobiel. Maar dan ook echt altijd. Als meisjes op terrassen zitten, zitten ze op hun mobiel, als ze samen ergens rondhangen zitten ze allemaal op hun mobiel. En gisteren zei er iemand: Ja M haar mobiel is al 4 weken stuk, die heeft dus echt helemaal geen leven meer.

Toen dacht ik echt van wat the heck? Jullie leven bestaat dus voor een groot deel uit jullie mobiel?

Ik vraag me echt af of die mobiel zo ontzettend interessant is, en wat ze er dan allemaal op doen en waarom het alles overneemt… Weten jullie dat?

Altijd is er wel iemand online (zegmaar) dus je hebt altijd wel wat te doen eigenlijk. Zelf ben ik ook best wel verslaafd der aan, maar geen idee waarom eigenlijk. Maar als er geen mobiels zijn dan kan ik dat redelijk volhouden.

Een mobiel is volgens mij een manier om “sociaal” te doen terwijl je dat eigenlijk niet doet.

Ik heb zelf de tic, om constant op het knopje van mijn mobiel te drukken, als deze bijvoorbeeld naast mijn laptop ligt. Dan ben ik bijvoorbeeld bezig met huiswerk en dan om de paar seconde dan klik ik op mijn mobiel. Ik weet dat ik dan geen berichten heb, maar tóch moet ik kijken. Zelfs al staat hij op geluid: ik moet kijken.

Maar als ik ‘in gezelschap’ ben dan kijk ik er zelden op. Eigenlijk alleen als andersn ook met hun mobiel zitten, omdat ik dan denk: ja he ik ben forever alone. Soms neem ik mijn mobiel niet eens mee.

Vind het echt heel erg als je met een vriendin gaat terassen en ze kijkt constant op haar telefoon. Dan denk ik: ik ga wel naar huis, ik whatsapp je wel, haha.

Ik vind dat ook echt zo vervelend, kan me er echt dood aan ergeren. Ik heb er zelf namelijk geen, dus dan zit je daar echt tussen al die mensen die op hun telefoon lopen te koekeloeren en af en toe met een half oor luisteren, nou dan ga ik wel weg hoor, het is graag of niet. :cold_sweat:

Laatst gingen we met de klas uit eten en dan zitten mensen ook gewoon de hele tijd op dat ding, dan denk ik echt ‘waar is je fatsoen’, maar volgens mij ben ik de enige die dat gewoon níet vindt kunnen. Je gaat toch met elkaar uit eten? Als je zo gek bent op je mobiel ga je maar in je eentje aan een tafeltje zitten met dat stomme ding.

^ Je hebt geen telefoon?

Eigenlijk is de enige reden dat ik vaak op mijn mobiel kijk om met mijn vriend te communiceren of in gezelschap wanneer ik me niet prettig/niet op mijn gemak voel.

Technisch gezien wel, maar ik had er net zo goed geen kunnen hebben, want ik heb hem nooit bij me. Ik heb er wel eentje, maar die neem ik nergens mee naartoe tenzij het strikt noodzakelijk is dat ik bereikbaar ben. Hij fungeert alleen als wekker sinds mijn oude wekker kapot is en ligt altijd op mijn kamer. Je kan er ook niks mee behalve SMSen en bellen en dat doe ik al vrijwel nooit, dus voor mij heeft het geen enkel nut dat ding mee te nemen.

Dus nee, tenzij ik thuis ben heb ik geen telefoon. :stuck_out_tongue: Ja, ik leef nog.

Soms doe ik heel veel op mijn mobiel, soms heb ik hem dagen niet aan

Weet je, dat vind ik best stoer!

Daar heb ik ook een bloedhekel aan! Mensen die de hele tijd achter hun mobiel zitten.
Ik ben er niet verslaafd aan. Ik ben meer verslaafd aan de persoon met wie ik praat. Maar als er niks bijzonders is, kan ik hem met gemak wegleggen…

Zelf zit ik ook áltijd op mijn mobiel. Misschien omdat ik door mijn ADD niet met één ding tegelijk bezig kan zijn. Dan is praten en bijv. app’en heel fijn.

Ja ik heb ook een smartphone en ik gebruik hem veel. Maar dan wel voor de dingen waarvan hij, volgens mij, bedoelt voor is. Als notitieblokje, als rekenmachine, voor internet, voor weer/nieuws, soms een spelletje als ik in mn eentje in de trein zit en ik verveel me dood ofzo, etc. Gewoon allerlei functies in 1 apparaat! Dus niet per se om extreem veel te bellen/whatsappen.

In gezelschap kijk ik er bijna nooit op, ik kan ook prima zonder het ding, als iemand me whatsappt hoeft hij/zij toch zeker niet per se binnen 5 sec antwoord?! Diegene kan ook wel even wachten. De enige tijden wanneer ik echt ‘op mijn mobiel zit’ is als ik alleen ben ergens (ergens wachten ofzo) en ik verveel me.

Ik zit heel veel op m’n telefoon, maar als ik met m’n vriend of met vriendinnen afspreek, kijk ik er nauwelijks op. Ik vind het best ongezellig als andere mensen dat wel doen en gelukkig vindt de rest van mijn vriendinnengroep dat ook.

In mijn pauze ben ik ook gewoon met mijn mobiel bezig. Ik praat ook met mijn collega’s hoor. Maar mijn pauzes zijn de enige momenten dat ik even snel mijn mobiel kan checken. Ik vind het ook niet vervelend als anderen met hun mobiel bezig zijn. Tja in een restaurant alleen maar met je mobiel bezig zijn vind ik wel raar.
Onderweg luister ik muziek en ben ik ook met mijn mobiel bezig. Daar heb ik een keer ruzie over gehad met iemand naast mij haha. Diegene vond dat a sociaal en vond dat je met degene naast je moest praten en van de omgeving moest genieten. Ik heb 's ochtends echt geen behoefte aan een gesprek met iemand die ik niet ken :wink: en de omgeving ken ik na 5 jaar dezelfde route reizen onderhand wel.

Ik kan me daar ook heel erg aan ergeren. Zelf heb ik ook heel lang geen smartphone gehad, gewoon een oude zonder internet (terwijl de rest van Nederland allang was over gestapt :wink:). Inmiddels heb ik ook een smartphone, maar alleen met wifi en dus geen abonnement. Ik kijk er dus wel op, maar niet non stop. Op school hebben wij altijd een super lange pauze en dan is dat natuurlijk wel handig om op je mobiel te kunnen kijken. Maar als je met iemand af spreekt ofzo vind ik het niet kunnen als iemand steeds op zijn/haar mobiel zit.

het is gewoon onbeleefd om in het bijzijn van anderen op je mobiel te zitten, zelfs als half nederland het ineens doet omdat ze het cool achten doe ik het niet.
(thuis daarentegen is die telefoon met geen mogelijkheid uit mijn hand te krijgen)

^ Same, alleen heb ik een smartphone, haha. Ik zit er alleen mee in de trein, omdat ik anders niets te doen heb.

In de trein vind ik nog wat anders, tenminste, als je in je eentje reist. Maar om eerlijk te zijn, zelf zit ik ook regelmatig twee dingen tegelijk te doen, op één ding concentreren is heel moeilijk voor mij.

ik zit er alleen op als ik alleen ben, in gezelschap nauwelijks