Alleen maar leuk of toch verliefd?

Sinds een lange tijd ben ik bevriend met een jongen die mij leuk vindt. In het begin merkte hij al snel dat hij verliefd op me was en vertelde dit aan mij. Ik was niet verliefd op hem, ik zag hem als een vriend. Eigenlijk is het bijna onmogelijk om dan bevriend met elkaar te blijven maar toch hebben we het ‘volgehouden’. Naarmate de tijd vorderde begon ik hem leuk te vinden. Ik vond hem leuk maar daar bleef het bij. Ik had niet het idee dat ik verliefd was maar vond hem echt alleen leuk.
We hebben wel eens gezoend en dat voelde toen goed en de kriebels waren er maar toch heb ik hem eens gezegd om met het zoenen op te houden omdat ik toen al twijfelde of mijn gevoelens voor hem wel genoeg waren. (En of de kriebels niet puur door het zoenen zelf kwam i.p.v. uit verliefdheid. [is een lastige, ik weet dat nou nog niet])
Ook toen zijn we gewoon bevriend gebleven en sindsdien begon ik hem langzamerhand leuk te vinden. Hij vond mij ondertussen nog steeds leuk en maakte me dat altijd wel goed duidelijk.
Door in zo’n situatie met elkaar om te blijven gaan, hebben we intussen een bijzondere vriendschap. We hebben ook aan elkaar gezegd dat we elkaar iemand gunnen waar we wel gelukkig mee kunnen zijn.
Nu het nieuwe seizoen begonnen is heeft hij nieuwe mensen leren kennen. Nu heb ik het idee dat hij wellicht interesse heeft gekregen in een meisje. Ik weet niet of het wederzijds is maar ze hebben elkaar ook pas net leren kennen.
Sinds ik dit vermoeden heb, ben ik er best kapot van. Sinds een paar dagen hebben we minder contact. Ik weet niet of dat nu is omdat hij nu veel contact zou hebben met haar, het kan ook dat het contact toevallig even wat minder is.
Aan de ene kant is het hartstikke logisch wat hier gebeurd want hij weet niet anders dan dat ik niet op dezelfde manier in hem geïnteresseerd ben als hij in mij. Maar nu ik dit vermoeden heb van dat meisje…lijkt het bij mij nu net te voelen alsof ik hem wel meer dan leuk vind, al is het maar íets. Maar het kan ook zijn dat het zijn aandacht is die ik mis. Of allebei? Dat is wat ik mij afvraag: hoe kan ik erachter komen wat het is? Is het echt om hem of om de aandacht?
En ik heb een gevoel dat ik het met hem er over moet hebben maar aan de andere kant misschien juist niet.

Graag jullie tips! I am lost.

mijn beste vriend vind mij ook leuk… alhoewel hij dat niet zegt tegen me merk ik dat nu ik een vriendje heb… wij hebben nu ook weinig contact… maar in jou geval; je moet jongens goed duidelijk maken wat je wilt. anders kan je niks met ze… misschien heb je nog wat tijd nodig? duidelijk aangeven wanneer je iets niet fijn vind he! als het helemaal goed voelt bij hem moet je er ook helemaal voor gaan. maar dat is niet zo als ik het zo lees… als je het gewoon heel leuk met hem hebt en je hem echt leuk vind zeg het tegen hem. maar hij moet jou niet naar dingen laten dwingen… doe wat je gevoel zegt… ik hoop dat dit een beetje je heeft geholpen :wink: x

Thanks voor je berichtje!
Wat bedoel je met jouw bovenstaande zin (dikgedrukt)? Wat zou er bij hem niet helemaal goed voelen?
Ik maak hem ook zoveel mogelijk duidelijk. Hij weet dat ik hem leuk vind en dat het niet meer dan leuk is, dus niet verliefd. Hij weet dat. Maar nu door de gedachte aan hem die een ander leuk vind, twijfel ik of ik misschien niet toch meer gevoelens voor hem heb dan ik dacht.
Er is geen moment geweest dat ik iets niet fijn vond hoor. Als je het zoenen bedoeld, dat vond ik juist fijn maar zoenen moet je om de juiste reden doen en dat is wanneer je echt verliefd bent op diegene. Maar ik wilde ermee stoppen omdat ik aan mijn gevoelens voor hem begon te twijfelen.

als JIJ een toekomst voor je ziet met hem… en kriebels in je buik als je aan hem denkt… en het fijn vind als hij bij je is… dan ben je verliefd… niet zo onzeker… kijk wat de toekomt je brengt :slightly_smiling_face:

Ah, zo moet ik hem lezen. :slightly_smiling_face: Ja, ik moet er echt over nadenken. Die kriebels in mijn buik als ik aan hem denk, heb ik namelijk lang niet altijd, vaker niet dan wel. Maar ik weet zeker dat ik hem leuk vind en ik vind het altijd fijn als ik bij hem ben. “Als ik een toekomst voor me zie met hem”, dat is wel een goed punt om over na te denken.

Ik denk dat je hem leuk vind, maar dat het daar niet bij gaat blijven :flushed:

Haha, leuk jullie.
Ik weet het niet, ik vind het moeilijk!
Hij vroeg net of ik zin had om te bellen (zo ken ik hem weer) dus dat is positief. Tenzij hij minder nieuws gaat brengen maar ik verwacht het niet.

hoe ging je telefoongesprek ? :flushed:
doe dingen waar je blij van word… geen dingen waar je niet blij van word, zolang je dat aanhoud is er niets aan het handje :wink:

^
Dat ging goed! Het was als vanouds.
Ik probeer zeker dingen te doen waar ik blij van word. Thing is alleen dat ik geen kriebels voel als ik aan hem denk. Ik ben voor mijn gevoel gewoon niet verliefd… Maar ben wel enorm geschrokken van de gedachte dat hij een ander leuk zou vinden.

Weet er iemand echt geen tip hoe je daar het beste achter kan komen?

^
Nee, ik wil eigenlijk ook niet te veel waarde hechten aan kriebels maar in het verleden heb ik die bij een andere jongen duidelijk wel gevoeld. Ik weet van die keer zéker dat ik verliefd was op diegene.
Ik dacht er aan dat het misschien ook te maken heeft met dat ik van deze jongen al zeker weet dat hij mij leuk vind (en dus het ‘spannende’ er al af is), dat ik hierom minder/geen kriebels voel dan wanneer ik mij moet afvragen bij een jongen of hij mij wel ziet zitten. Want dan is het nog een beetje een ‘spannend raadsel’.
Ik weet niet, want bij een jongen die jij niet leuk vindt, vraag je je natuurlijk überhaupt niet af of hij in je geïnteresseerd is.

Verder spreken we elkaar al best regelmatig. Echt daten is het misschien niet maar we hebben het wel telkens leuk.