Hoi iedereen,
Ik zit met iets en weet niet bij wie ik dit kwijt kan. Altijd als er thuis ruzie is, sta ik er altijd alleen voor. Mijn moeder kiest altijd mijn broers kant. Ik begrijp echt wel dat ik niet altijd de braafste ben, maar in iedere situatie kiest ze voor mijn broer. Tegen mij wordt dan gezegd, dat ik gewoon mijn mond dicht moet houden, of op moet flikkeren naar mijn vader (mijn vader is zo goed als niet meer in beeld, alleen heb ik af en toe over de telefoon contact). Mijn broer wenst mij akelige dingen toe, dat ik dood mag vallen en dat hij hoopt dat ik kanker krijg. Ik heb af en toe het idee, dat mijn moeder bang is dat het helemaal uit de hand loopt, omdat mijn broer nogal losse handjes heeft. En ze zegt dat ze haar kinderen niet kwijt wil, ook al drijft ze mij steeds meer weg. Ik houd verder wel heel veel van mijn moeder, alleen kan ik nooit hier over praten, omdat er dan alleen maar meer ruzie komt.
Ik ben om deze reden al een tijdje op zoek naar een kamer in Utrecht (ik ben 18) en zit er aan te denken om te stoppen met school, zodat ik een kamer kan blijven betalen. Ook lijd ik aan een reactieve depressie en door dit soort situaties doe ik mezelf nog wel eens pijn, door middel van zelfbeschadiging.
De afgelopen dagen is er weer ruzie. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Dit topic was voor mij meer om stoom af te blazen, maar als iemand tips heeft vind ik dat alleen maar fijn.
Liefs