Alleen gelaten

Hee allemaal,

Dit is mijn eerste forum bericht dus ik weet niet precies hoe t allemaal werkt. Jullie denken wss ook dat ik me aanstel maar ik zocht iets waar ik mijn verhaal van me af kon schrijven.

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik voel mij in de steek gelaten door mijn ouders. Ik ben 's avonds doordeweeks 2x alleen thuis en in het weekend eigenlijk altijd, als ik thuis kom van school zijn beide ouders er meestal niet. Mijn vader is vaak in het buitenland voor zijn werk en mijn moeder gaat dan vaak wat met vriendinnen doen zodat ze niet “alleen” is. Ik ben niet iemand die zelf altijd thuis is , ik heb veel lieve vrienden en vriendinnen , ik werk 2x per week en heb elke zaterdag wel wat te doen met vrienden. Nu heb ik al een paas keer aangegeven dat ik t vervelend vond (aangezien ze ook niet thuis waren toen ik terug kwam van een week uitwisseling) maar ik denk dat ik een beetje egoïstisch ben… Als ik t aangeef voel ik mij vrij schuldig omdat het mijn ouders niks doet en mijn vriendinnen vinden t alleen maar chill voor me als m’n ouders weg zijn. Nu gaan mijn ouders ook met z’n 2e naar Amerika. Ze hadden gezegd dat ze dat voor mijn eindexamen zouden geven maar hebben toch besloten om eerder te gaan . Ik voel me best alleen en onbegrepen en hoop dat jullie mij een beetje begrijpen? Of ben ik echt egoïstisch?

Kus

Ik vind dit echt een beetje raar. Hier moet je je ouders gewoon op aanspreken hoor. Je moeder gaat liever met vriendinnen afspreken dan gewoon normaal thuis te zijn(ik denk dat ze dit zich niet helemaal realiseert spreek haar er gewoon even op aan). En ze nemen jou niet mee op een reisje naar Amerika dat voor JOU bedoeld was!? Trouwens, je moet je vader wel een beetje kunnen begrijpen. Tijden zijn best hard en hij heeft wel echt werk nodig. Maar ik vind het verder echt vreemd.

Ik denk dat je ouders denken dat je het juist leuk vind om het huis alleen te hebben. Zeg het :slightly_smiling_face:

Het is goed te begrijpen dat je het mist dat je ouders er niet zijn als je thuis komt uit school of werk. Natuurlijk is het wel eens relax als ze er niet zijn, maar altijd van huis is niet leuk. Ook al voel je je schuldig, toch aangeven dat je het mist. Je moeder en jij kunnen best 1 avond in de week samen eten en bankhangen.