Alleen condoom, is dat voldoende veilig?

Hi Girlsceners,

ik heb nu een maand een vriend, en zou heel graag antwoord op deze vraag willen. Ik wil het allerliefst geen pil gebruiken, omdat daar hormonen inzit en geen positieve reacties over gehoord heb. Het liefst zou ik dan alleen condoom willen gebruiken. Maar als je elke keer na de seks het condoom water in doet, en dan kijken of ie lekt of niet. Als hij dan NIET lekt, is het dan 100 % veilig?

ja

Ik zou zelf het risico niet nemen…
Mocht hij een keer scheuren, is er een veel grotere kan op zwangerschap dan wanneer je de pil gebruikt

tenzij hij afgegleden is

je hoeft hem trouwens niet per se in het water te houden, gewoon afdoen en dan een beetje naar beneden duwen werkt ook

Nou hij is veilig voor 99% of iets in die trant.
Zelf zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de pil ook gebruiken.

Weet je, iedereen reageert anders op de pil. En daarbij zijn er zoveel verschillende soorten. Je hebt ook hele lichte pillen die vrij weinig hormonen bevatten. Waarom probeer je het niet gewoon en kijk dan of je je er prettig bij voelt. Ik zou niet alleen een condoom gebruiken als ik jou was. Ik zou gewoon eens naar de huisarts gaan en praat desnoods met haar over andere vormen van anticonceptie ofzo. Ik weet niet, ik vertrouw condooms zelf niet zo :stuck_out_tongue:

De pil en het condoom zijn ongeveer even betrouwbaar maar toch zou ik voor de pil gaan. Een condoom is zoveel gedoe :stuck_out_tongue:

een condoom is 93-97 % veilig.
Die 4% verschil hangt er van af welke condoom je gebruikt. Sommige merken (ik denk durex) hebben een soort zaaddodend glijmiddel op de condooms zitten wat dus zorgt voor wat extra veiligheid. Maar 100% veilig is het nooit. Ik raad aan om ook de pil te gebruiken

Weetje, ik heb de laatste tijd veel meer angst ervoor om zwanger te worden nu ik al die teen mom programma’s kijk. Maar als je én de pil gebruikt, én condoom is het dan wel een heeeele kleine kans dat je zwanger raakt?

ik ga binnenkort na de dokter toe om de pil, maar ik heb echt geen zin om dat te zeggen. Kan het ook gewoon als ik zeg dat ik last heb van ongesteldheid? Moet je elke keer bij de dokter weer opnieuw de pil vragen? Of gewoon bij apotheek?

Dankjewel voor je bericht! Maar heb je bij zo’n lichtere pil (minder hormonen) is het dan ook minder veilig? Of hetzelfde? Want is het echt waar dat de pil zo slecht is voor je? Want heel veel zijn eraan, en die mensen hebben nergens last van.

Je moet maar zo denken, de huisarts krijgt mensen binnen die veel vreemdere dingen hebben, dus die kijkt er echt niet van op dat jij de pil wil voor seks hoor.
mijn vriend en ik hebben nu bijna 2 jaar en doen het nog steeds met beide, niet alleen voor de veiligheid maar ook voor de rotzooi haha. :stuck_out_tongue:

ik heb nooit problemen gehad met de pil

Die pil is even veilig, het is alleen (zoals bij alle pillen) heel belangrijk dat je 'm goed slikt. Ik slik de pil al een tijdje (wel wegens klachten bij ongesteldheid) en toen vergat ik m steeds, maar sinds ik met mn vriend heb ben ik de pil geen een keer vergeten :stuck_out_tongue:

Maar dat is dus, iedereen reageert er anders op. De een komt veel aan, de ander helemaal niet. Om maar een voorbeeldje te noemen. Je kunt er het beste gewoon met je huisarts over hebben denk ik :wink:

Haha precies!

En je hoeft niet elke keer weer terug naar de dokter om hem opnieuw aan te vragen. Als je hem eenmaal hebt dan kan je gewoon met een recept of het doosje halen

nee

Oh ik haat dat zo erg. Scheelt ook een heleboel doekjes enzo haha :stuck_out_tongue:

Als ik jou zo zie praten, zou ik mezelf eerst maar even goed verdiepen in de hoe’s en wat’s van de pil, want volgensmij weet jij er echt 0,0 vanaf, sorry. En ik zou aanraden om inderdaad aan de pil te gaan.

En nee de pil is niet slecht voor je.

Vraag dat aan je dokter. Je moet niet alles geloven wat je hoort van andere mensen. Serieus ze snappen niet dat mensen dan gelijk beslissingen nemen op basis daar van xD. gewoon naar je dokter en zeggen dat je een lichte pil wilt.

Een condoom alleen is nooit helemaal veilig, als hij scheurt en je hebt net je eisprong kun je alsnog zwanger worden (ook met de map). Dus ik zou me er toch even in verdiepen.