alleen afspreken

Hoii,
Ik ben 18 en heb nu voor het eerst een vriendje (hij is 22), we hebben elkaar ontmoet bij het uitgaan en we spreken heletijd af samen met zijn vrienden (we zijn ook wel 1 keer op date geweest). Maar ik zou best met hem alleen willen afspreken eigenlijk, hoe kan ik dit het best tegen hem zeggen. Ik ben voor hem ook zijn eerste vriendin dus we weten allebei niet echt hoe het werkt. Ik ben bang dat hij mij niet durft te vragen om alleen af te spreken.

(We hebben elkaars ouders ook nog niet ontmoet, maar daarover hebben we het al wel gehad. maar hoe kan ik het vragen of hij mijn ouders wil ontmoeten?)

Maar als je een relatie hebt is het toch logisch dat je alleen afspreekt? Ik zou gewoon zeggen: ‘‘hee, zullen we vanavond samen bij mij thuis film kijken?’’
Of iets anders. Is gewoon een hele normale vraag hoor. :wink:

Misschien gewoon eens proberen te praten en vragen wat je wilt weten? ‘Zullen we een keer met z’n tweetjes afspreken?’ ‘Vind je het leuk om mijn ouders te ontmoeten?’

Zo moeilijk is het allemaal niet :slightly_smiling_face:

Gewoon een berichtje sturen! Zo gek is het inderdaad niet om iets een op een af te spreken als je een relatie hebt. Doe gewoon een voorstel en wacht zijn reactie af, misschien is hij andersom wel bang dat jij daar niet klaar voor bent en draaien jullie op die manier om elkaar heen. Laat gewoon merken dat je het ziet zitten om met hem alleen iets af te spreken, dan volgt hij vast ook wel. :slightly_smiling_face:

Als mijn vriend en ik aan het appen ofzo waren en we hadden door dat diegene niks te doen had zeiden we altijd ‘kom langs’