allebei op kamers

Hoi,
Ik en mijn vriend gaan beiden op kamers het aankomende jaar. Hij in Maastricht, ik in Tilburg. Ik ben helemaal gek op hem maar ik ben zo bang dat het door de afstand fout gaat. Hoe denken jullie daar over? en zijn er meer mensen met dit probleem? of bij wie t juist wel goed gaat?

Mijn vriend woont sinds een half jaartje op kamers in Groningen. Ik zelf in Noord Holland. Dit was in het begin erg wennen, maar meer omdat wel elkaar eerst iedere dag zagen en nu niet meer. Het gaat erg goed, we bellen of skypen een keer in de week, smsen en we zien elkaar ieder weekend en in vakanties! Het gaat tussen jullie ook vast goed komen meid!

Je leert er idd mee omgaan, miss is het zelfs een uitdaging en word je weer helemaal verliefd omdat je elkaar minder gaat zien. En opzich is Tilburg en Maastricht nog wel te doen hoor. Lekker cliché: Echte liefde overwint alles!:slight_smile:

Helemaal mee eens. Mijn vriend en ik wonen een uur uit elkaar en dat gaat al een lange tijd goed. Het gaat erom dat je er allebei moeite voor wilt doen.

als je relatie echt goed is, en jullie echt bij elkaar passen en goed kunnen praten met elkaar, overleven jullie alles :slightly_smiling_face:

Ik woon sinds 4 maanden in Utrecht hij gaat maandag in Eindhoven wonen. Ik heb er wel vetrouwen in, eerst moest ik 2 uur reizen en nu maar 1.

Dat lijkt me echt naar! gelukkig gaan mijn vriend en ik allebei in Utrecht studeren aan de zelfde school ( ook nog zelfde gebouw) eigenlijk vind ik dat enger want ik heb nog nooit bij hem op school gezeten.

Mijn vriend gaat volgend jaar ook op kamers. Ik studeer volgend jaar af, hij heeft er nog minimum 2 te gaan. Heb ik ook best wel schrik voor … Maar als jullie elkaar graag zien, komt dat wel in orde! 's Avonds kunnen jullie bellen, en in het weekend zal de liefde eens zo groot zijn.

Bedankt voor jullie reacties, ben al meer gerust nu :slightly_smiling_face:

Inderdaad! (:

En ik zou op voorhand eens erover praten en je angst vertellen aan hem. Dat zal waarschijnlijk ook opluchten.

Ja, dat heb ik inderdaad nog niet echt gedaan. Wel dat ik zei dat ik t stom vond enzo. Maar nog niet echt serieus.

tilburg en maastricht is toch niet zo hueeel ver?

beide op kamers zijn is juist heerlijk, kun je veeeeel makkelijker onverwachts bij elkaar op bezoek. alles is veel losser en fijner. mijn vriend en ik woonde 3 uur bij elkaar vandaan, altijd moeilijk doen wanneer we elkaar konden zien. nu gaan we beide op kamers (ik utrecht, hij eindhoven) en ik weet dat het juist alleen maar veel beter gaat zijn voor ons.

er zijn zoooo veel positieve kanten van op kamers gaan, focus je daar op i.p.v op de afstand. want afstand zegt niks.

Zo ver is dat niet? Mijn vriend in Amsterdam en ik hopelijk snel in Nijmegen, denk dat dat qua afstand net zo ver is. Is toch prima te doen? Als je studeert heb je toch geen zin/tijd om elkaar elke dag te zien en zo richt je je tenminste ook op je studie.

Dat zou ik echt doen… Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (lang verhaal) en bij ons hielp dat echt. Mijn vriend hield er echt rekening mee en deed veel moeite om elkaar te zien. Hij zal het zeker begrijpen (: Ik zou er binnenkort eens over beginnen als ik jou was.

Mijn vriend woont 5000 KM verderop en dat gaat ook goed! ( :

Mijn vriend woont in Denemarken en we zijn heel gelukkig met mekaar. Het is soms moeilijk, dat geef ik toe, maar we houden te veel van mekaar om het op te geven.
Daarnaast kun jij hem nog bijvoorbeeld in de weekenden zien, of als het echt een spoedgeval is, de trein pakken. Dus ik zou me er gewoon niet al te veel zorgen over maken als ik jou was. : )

wow respect voor jullie ^
Ik heb er met hem over gepraat en hij wist niet dat ik me er druk over maakte. Hij was blij dat ik t zei en zei dat het voor hem niks gaat veranderen. Ik realiseer me dat we helemaal niet zo heel ver uit elkaar wonen. Maar ja, het is even goed even afkicken omdat we elkaar eerst veel vaker zagen.

Ik ga op kamers in middelburg en hij blijft in rotterdam wonen. Ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen, omdat we pas heel kort een relatie hebben. Maarja we hebben er nu eenmaal voor gekozen en wisten allebei dat ik weg zou gaan dus ik ga er alles aan doen om het goed te laten verlopen en heb er vertrouwen in dat hij dat ook gaat doen, dus nouja ik denk dat het met jou en je vriend best goed gaat komen als je dat zelf wilt :wink: