Allebei ontzettend verlegen en onhandig

Hi,

Ik heb een klein probleempje, ik hoop dat jullie mijn verhaal lezen!

Begin april ontmoette ik een jongen in de kroeg, we hebben gezoend en nummers uitgewisseld.
Ik vond hem meteen al leuk, maar was natuurlijk wel een beetje onzeker over hoe hij over mij dacht.
Maar hoe vaker ik hem in dezelfde kroeg tegenkwam, hoe duidelijker het me werd dat ie me leuk vond. Vaak kon ie niet van me af blijven, hij heeft een keer gezegd dat ie me leuk vond en ook van anderen (we wonen in een klein dorpje, dus de roddels gaan snel rond) vertelde me dat ie me zeker leuk vond.

Tot nu toe lijkt het aardig probleemloos. Dat zou het ook zijn, als hij niet zo onhandig zou zijn, haha :wink:.
Hij is 23, maar heeft (voor zover ik weet en van anderen heb gehoord) geen ervaring met relaties, is best onzeker en heeft letterlijk tegen me gezegd dat ie me “eng” vind, in de zin van hoe hij het moet aanpakken en op me af moet stappen.
Ik vind dit erg lief en ook fijn dat het niet zo’n “gelikte” jongen is die precies weet wat hij moet zeggen om me in te pakken.
Maar het probleem is dat ik precies hetzelfde ben. Ik ben gewend dat jongens op mij af stappen en voor mij gaan, zeg maar. Nu ik zelf initiatief moet nemen merk ik dat ik daar best wel slecht in ben, haha!

Nu, zo’n 4 maanden verder, zijn we bijna geen stap verder.
Ik heb wel een keer gevraagd of ie met me wilde afspreken, en dat hebben we ook gedaan. Daarna heeft hij mij een aantal keer mee gevraagd, weliswaar met zijn vrienden erbij, maar ik vond het voor ons een best grote stap, haha, en het was ook erg leuk!
Als ie wat bier op heeft durft ie me aan te raken en dingen te zeggen als dat ie me leuk vind, maar anders echt niet.
En als ik sms reageert ie heel enthousiast, maar hij zal nooit uit zichzelf sms’en hoe bijvoorbeeld mijn dag was of zo.

Goed, ik vond dat ik wel weer eens initiatief kon nemen en heb hem gevraagd of ie een film met me wilde kijken. We hadden gisterenavond afgesproken. Maar omdat ie tot laat moest werken ging het niet meer door.

En nu komt het gedeelte waar ik jullie hulp bij nodig heb :wink:.
Ik wil graag eerlijk tegen hem zeggen dat ik zin heb om hem te zien, en of dat wederzijds is, maar vraag me af of dat too much is.
Zo ja, hoe kan ik het beter aanpakken als ik hem graag wil zien?
Zo nee, hoe kan ik het dan goed verwoorden?

Dankjulliewel!

Ik denk niet dat het too much is om dat te zeggen, aangezien jullie al 4 maanden zo bezig zijn. Je moet gewoon denken: Gewoon doen, anders komt het er nooit van.
Jullie weten van elkaar dat jullie elkaar leuk vinden, maar als hij te verlegen is om zelf initiatief te tonen dan kun jij het toch doen?
Wat heb je te verliezen, je weet toch al dat hij je leuk vindt! (:

ik vindt het niet to much, want uiteindelijk maak jij het voor hem gemakelijk en dat is goed als hij niet zo veel durft. en als jij dat doet durft hij ook meer, en heeft hij meer zekerheid over de liefde wat er tussen jullie opgroeit.

vraag of hij een keer met je wilt pickniken op een rustige plek, waar niemand het ziet, zodat de liefde wat serieuser wordt.
het is een tip