Allebei onervaren, hoe verder?

Mijn vriend en ik hebben alweer een aardig lange tijd, allebei voor het eerst verkering en dus ook alles wat daarbij komt kijken. Als je nagaat dat onze eerste knuffel 2 weken duurde, ons eerste kusje 2 maanden en onze eerst (tong)zoen 9 maanden doen we alles op ons eigen tempo. Ergens willen we wel verder, maar we weten niet hoe en of we het 'durven’ Een collega en tevens vriendin vroeg laatst of wij al wel eens wat gefrunnikt hadden bij elkaar, hierop antwoordde ik nee.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet niet hoe we verder moeten. We durven allebei nog niet echt haha, voor ons is alles nieuw :flushed: als iemand gewoon wat tips kan geven ben ik al happy!

Als je niet durft, zou ik er sowieso nog mee wachten.

Maar ik neem aan dat als jullie zoenen (met tong) er vanzelf wel verlangen naar elkaar groeit? Dan houd je elkaar anders vast, streel je elkaar, etc.
Verder gaan betekent echt niet altijd meteen seks! Het kan ook zijn dat hij zijn handen op je billen legt tijdens het zoenen, of dat jij je handen onder zijn shirt hebt…

Anyway, ik zou zeggen: blijf alles lekker op jullie eigen tempo doen, daar is niets mis mee!

Het hoeft niet als je het niet durft het is niet verplicht.
Zal het met je vriend erover hebben, of hij het zou willen en als jullie t alle twee willen kan je wat gaan proberen/expirimenteren.

Seks willen we sws nog niet, dat weten we van elkaar.

Hoe oud zijn jullie?

Allebei 16, allebei bijna 17.

Jullie hebben al een lange tijd, een beetje verder gaan kan toch niet kwaad? Of wachten tot het huwelijk oid?

Als je het zelf durft, zou ik gewoon een beetje gaan strelen dit dat.

maak je er maar niet te druk om :wink: Als jullie het allebei willen denk ik dat er vanzelf wel een keer iets gebeurt… Net zoals met zoenen oid (A)

Hahah het is niet echt een lang verhaal hoor :slightly_smiling_face:

Doe alles op je eigen tempo, jullie zijn nog hartstikke jong!

Doen wat je fijn lijkt! Niks anders doen dan dat, wil je enkel zoenen? Dan enkel dat doen!

Als jullie het rustig aan willen doen, zou ik nog even afwachten. Maar je kunt bijvoorbeeld beginnen met elkaar wat meer aanraken en onder elkaars shirt te gaan en dan kijken hoe jullie je daar bij voelen

Ik en mijn vriend waren ook allebei onervaren. (Beiden nog nooit een vriend/vriendin gehad, wel al gekust, maar dat was het dan ook.) Maar wij zijn er gewoon aan begonnen. Weet je, je weet beiden niet wat je moet doen, dus ga op onderzoek uit! Het is niet dat de andere je gaat uitlachen ofzo. En ik moet eerlijk zijn: Bij ons ging de eerste keer perfect, niets ongemakkelijks aan. Uiteindelijk is het gewoon, ja… Het juiste gaatje vinden en that’s it. :’) En nadien wordt het steeds beter en denk je wel ‘Toen deden we het toch niet zo goed’ maar dat heb je op dat moment, zonder ervaring, toch niet door.

Mijn vriend en ik waren ook allebei onervaren maar ik vond dat juist heel fijn. Dan kan je samen op onderzoek uit wat je fijn en lekker vind. En ja, soms ging het ook niet helemaal perfect maar seks en lachen gaat heel goed samen! Al vind ik wil dat je er helemaal klaar voor moet zijn, als je twijfelt of niet durft zou ik nog even wachten en geen dingen doen waar je spijt van kan krijgen.

Gaat van zelf als je wel durft. Neem gewoon je tijd en dan komt het vanzelf goed :slightly_smiling_face: