ALLAH. aarde maken,. help??

ik moet dus op school een verslag schrijven over allah, of hij de aarde heeft gemaakt en op welke manier?
zoals bij God, hij maakte eerst de hemel en de aarde, toen de vissen etc… en zondag rustte hij.

please help me :blush: ik ben slecht in godsdienst

Ik ben moslima. Heb jij eventjes geluk x’D
Hmm, Niemand weet hoé Allah (God dus) de aarde heeft gemaakt,
Of de maniér in ieder geval. Dus best een vage vraag hoor…

oh kom opppppppppp…
een verslag van 750 woorden hoe allah de aarde heeft geschapen.
kan je ook niet iets vertellen zoals in de bijbel: de eerste dag schiep God het licht, de 2de dag de dieren… kweetniet precies hoe maarja XD
maar alsjeblieft help me :open_mouth:

volgens mij is het meer een mening, dus hoe JIJ denkt dat hij het gemaakt heeft,
door er bijv. heel hard aan te denken, of hij heeft het gemaakt van allemaal kleine deeltjes in de lucht, ik zeg ook maar iets hoor(A)
hoop dat je er iets aan heb, veel suc6!

Wij hebben dat niet xD
Dat staat niet in ons boek, ben je zeker dat dat je opdracht is?
Ik weet wel hoé hij Adam & Eva maakte en waarom ze naar de aarde
zijn gestuurd enzovoort maar meer is er gewoon niet…
Ik kan moeilijk iets verzinnen :’)

Okéeee, lekkere opdracht! ;p Ik neem aan dat jullie dit thema hebben behandeld of heb je deze opdracht zomaar voorgeschoteld gekregen? Staat er niks over in je boek ofzo? Ik ben christelijk opgevoed, maar als het in de Koran net zo staat beschreven als in de bijbel, dan zul je dus de Koran moeten lezen! Haha:p goodluckyou.
Dit is een upje, ik ben benieuwd om iemand dit weet…

http://www.bijbelenkoran.nl/verhaal.php?lIntEntityId=2 misschien heb je hier wat aan
google is your friend! use it!

:frowning_face:

HELLUPPPP… ik doe er alles aan om deze opdracht goed te maken want de hele school gaat het lezen -.-
en dat zijn zo’n beetje 1500 leerlingen :frowning_face:

die site heb ik al een paar keer gelezen…

Heb je echt helemaal niks op papier?

Nou, wat je probleem? Dit is de meest duidelijke die ik kan vinden en er wordt letterlijk gezegd wat er in de Koran over de schepping staat geschreven. Hier kan je echt wel een verslag van 750 woorden van maken hoor…

Nou, de site is een beetje vaag over de Islam en Allah.
Ik bedoel er staat niet echt hoé, gewoon wát hij heeft geschapen.
En waarvan het ontstond zoals water, dieren, zon en maan.
En er staat dat Allah dat in 6 dagen gedaan heeft?
Daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. En ik denk ook niet dat het juist is.

google.nl?

nouja, ik begin graag op tijd aan mijn huiswerk, het hoeft pas dinsdag af :stuck_out_tongue:
maarja ik dacht ik vraag nu al XD
maarja dan kijk in het weekend nog echt ff goed :stuck_out_tongue:

maarja bedankt voor alle tips :grinning:

Nou, sorry I can’t help you.
Succes.

Tja, ik heb zelf geen verstand van de Islam weet je. Maar die site is van de publieke omroep in samenwerking met de wereldomroep, dat zegt toch meestal wel wat over de betrouwbaarheid. En als er in de Koran idd niet wordt beschreven hoé alles wordt geschapen, dan is het gewoon een onmogelijke opdracht xd Mja, zoek nog eens goed op google en google sholar ofzo! Komt goed.

dankje allemaal :grinning:

Diegene die jou deze opdracht geeft weet hoogstwaarschijnlijk zelf het antwoord niet. Anders zou je dit nooit hoeven te maken. XD

Ik ben zelf een Marokkaans moslima en zelf heb ik nog nooit in heel m’n leven gehoord dat God de aarde gemaakt heeft in 6 dagen. En ik verdiep me best in de islam niet zo heel, maar ik weet zeker en vast de basis. En als je op google zoekt naar “Allah maakt aarde in 6 dagen” vind je ook niets nuttigs. Ik bedoel dat meisje kan het in d’r verslag zetten maar ik betwijfel dat het juist is xD

haha, dat was óok m’n eerste gedachte…