Algemene Thuisstudie Topic

Hee!

Ik heb eerst ff gezocht maar kon niets vinden voor thuisstudies. (gooi hem anders maar op slot)

Nu zat ik te denken om een thuisstudie op HBO niveau te gaan volgen.
Omdat ik graag wil gaan werken, want dat zit er nu niet in omdat ik niet flexibel genoeg ben.

Nu vroeg ik me af of er nog meer zijn die een thuisstudie volgen? Kunnen jullie er wat over vertellen?
Ben er erg benieuwd naar.

Brand maar los… (:

Ik zit hier zelf ook over na te denken. Ik wil heel erg graag mijn havo diploma halen door middel van thuisstudie, op dit moment volg ik een mbo4 opleiding maar hier wil ik mee stoppen. Dan wil ik graag een mbo2 opleiding gaan volgen voor een jaartje ofzo omdat ze (leerplicht) je dan met rust laten als je hiervoor je diploma haalt. Dan ben ik na die mbo2 waarschijnlijk ook net klaar met havo, en dan heb ik dat allebei.

Ik wil het liefst de mbo4 opleiding + de thuisstudie havo doen maar ik denk dat ik dit niet aan kan, vandaar mbo2, dan krijg je ook geen gezeur met leerplicht. Ik weet alleen niet of dit hele plaatje mogelijk is maar ik hoop het wel.

Upje voor jou!

Heb zelf ook nog een vraag: met thuisstudie, maak je dan je toetsen ook gewoon online of moet je daarvoor wel naar school?
Ik werk namelijk ook nog 12-24 uur in de week.

Voor de tentamens/Examens moet je wel ergens naar toe maar dat verschilt per instelling waar je je thuisstudie volgt.
Bij sommige kan het ook via internet.

En om op jouw vraag terug te komen:
Het lijkt mij wel ingewikkeld om 2 opleidingen tegelijk te volgen… i.v.m. toetsen en dergelijke en ook omdat je nog 12-24 uur werkt…

Ik volg momenteel de opleiding havo bij het LOI. Als je die opleiding volgt dan hoef je nooit zelf naar de school toe. Je doet echt alles zelf thuis. De toetsen doe je online op hun site. Je moet alleen als je examen wilt doen naar een lokatie toe. Ik weet niet of dit overal zo is, maar in ieder geval wel bij het LOI.

UP.

Niemand die een thuisstudie hbo volgt?

up.

Ik zit te twijfelen tussen NHA en NTI. De NHA is veel goedkoper.
Iemand die bij één van de twee studeert?

up…

Dat lijkt me zo relaxt he maar eerst mbo afmaken

Ik studeer PDB (praktijk diploma boekhouden) bij het NHA.

Ik doe een thuisstudie bij de NHA en het bevalt goed! Ik heb alleen geen toetsen, alleen huiswerk.

Oke super! Kunnen jullie er misschien iets meer over vertellen? Qua inhoud.

Ik volg dan een studie PDB wat een beroepsopleiding is, dus ik hoef hierbij geen stage uren te maken om m’n diploma te krijgen. Als je een MBO opleiding volgt bij het NHA moet dat wel, HBO durf ik niet te zeggen.
Ik hoef net als Moustache ook geen toetsen te maken, maar ik kan na elke module wel een toets aanvragen. In totaal heb ik 4 modules die in 2 zendingen binnen komen (de 2e zending kwam een paar maanden later). Als ik vragen heb dan kan ik die stellen aan mijn docent via internet, maar die moet je dan onder het huiswerk noteren wat ik persoonlijk een beetje raar vind… Ik had liever gehad dat ik hem een e-mail kon sturen. Verder weet ik zo even niet wat ik er nog over kan vertellen, als je nog iets wil weten dan hoor ik het wel! :slightly_smiling_face:

Ik zit nu op mn zooooveelste school (Vavo ditmaal) en kans dat ik hiermee moet stoppen is aanwezig. Dus oriënteer nu of ik toch voor thuisstudie moet gaan.
Ik zou ook wat meer ervaringen willen weten, het hoeft niet inhoudelijk op inleiding (de stof wat je leert dus). Maar zou wel erg graag willen weten;

• Hoeveel tijd ben je per week kwijt?
  • Hoe is de begeleiding online (mentor/begeleider of evt contact/fora met andere studenten?)
  • Heb je veel toetsen/projecten/scripties en/of evt. stage?
    En is het echt minder zwaar dan een studie op een bijv. ROC/Hogeschool oid? Of moet je dat niet onderschatten?

Ik wil namelijk even goed oriënteren of het echt zoveel minder zwaar is dan wat ik nu doe. Anders kan ik beter dit blijven doen, want dat is al deeltijd; 3 jaar doen over 1 jarig havo traject met ruim vwo advies, zo zonde en loop al op mijn tandvlees :’)

Ja hier ben ik ook benieuwd naar!

@inyourdreams thanks! Ik denk dat ik ook gewoon via de NHA een thuisstudie ga aanvragen. Maar dan voor hbo. Hierbij moet ik ook stage lopen. Alleen wel zonde dat je je vragen onder je huiswerk moet zetten, ik bedoel dan heb je het al opgestuurd… Jammer dat dit wel klopt maar is niet anders.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de vragen van Sanguine!

Up.

Ik heb serieus overwogen om een thuisstudie te gaan doen op hbo niveau, maar toen ik informatie zocht kwam ik erachter dat een thuisstudie door veel werkgevers al minderwaardig wordt ervaren waardoor je minder kans hebt op een baan. Daarnaast moet je bij veel studies stage lopen en een stageplek schijnt ook moeilijk te vinden te zijn. Daarom heb ik ervoor gekozen om maar weer ‘gewoon’ naar school te gaan.

Ik doe Havo via LOI. Heb twee jaar MBO gedaan, maar door gezondheidsredenen kan ik niet meer naar school en heb ik de Havo weer opgepakt. Ik heb 4 jaar havo gedaan en ben toen naar MBO gegaan, dus ik vind de stof best meevallen. Het is alleen heel lastig met plannen en ik ben ook echt onzeker of ik het wel goed doe. Ik krijg volgende maand extra examentraining en bijlessen en dat is ook echt aan te raden. Ik ga proberen dit jaar staatsexamen te doen, spannend :slightly_smiling_face:

Mag ik wat vragen stellen?

Deed je die MBO wel op een reguliere school? Of ook dmv thuisstudie?
En die examentraining, is dat ook van LOI of volg je dit ernaast via een andere organisatie/school? En hoeveel tijd ben je per dag & week kwijt aan school? (ex en incl huiswerk).