Algemene rijles topic

Is toch niet gek dat het niet meteen lukt?
en vind t ook niet raar dat je bent vergeten wat hij allemaal uitlegde:P
je bent zo gefocused op je rijles dat je dat vergeet haha;)

hij legt t volgende x gewoon weer uit!succes!

Hoe ging je 2de rijles eigenlijk?

Je hebt niet voor niks les he (:
Ik mocht m’n eerste les meteen sturen, gas geven en soms schakelen. Moest ook meteen maar even zelf naar de volgende rijden. Vond dat best vreemd voor de eerste keer :’)

Maar ik heb ondertussen m’n rijbewijs, het is echt chillll :stuck_out_tongue:

ik moest meteen iemand naar huis brengen dat vond ik pas raar:S
ik denk ik ken niet eens rijden:O

Ja joh! Dat zijn dan ineens tientalle dingen bij elkaar die je ineens tegelijk moet uitvoeren terwijl je niet een weet hoe alles werkt.
En bij m’n slagen was ik nog slecht… je leert eigenlijk pas echt als je zelf overal heen moet rijden. Maakt je een fout dan moet je het op zien te lossen.

Bij mijn eerste les ging ik gelukkig beetje op landbouw gebieden rijden enzo, maar mocht wel meteen schakelen, sturen en gas geven enzo. Nu bij mij 15e les en het gaat al aardig goed, het is alleen dat ik vaak eng vind, omdat ik denk dat iemand tegen me aan komt:P

Het komt allemaal vanzelf. Ik dacht bij mijn eerste rijles, hoe kan het dat als papa schakelt je niks merkt en bij mij wel. En ik snapte dat eerst gewoon niet, nu heb ik dat ook bijna nooit meer. Je leert het allemaal vanzelf, geef het de tijd:)

Ik ben zelf 17 en was in de zomervakantie begonnen met rijlessen, omdat het daar goedkoper was 10 euro per uur ;p , maar bij mij ging het wel gelijk goed ik moest wel gelijk zelf gas geven,schakelen etc. hij zei ook tegen me je hebt aanleg voor autorijden :’) dacht bij mezelf van oke is dit het had ik me hier op verheugd… auto rijden zelf kan ik wel goed bij mij is het kijken een probleem en dat is verdomd moeilijk/irritant ik ben nu ook zou maar zeggen vast gelopen met rijden heb niet het idee dat ik erbij leer hahaha mjaa iedereen zegt tegen me dat je gewoon op zo’n punt komt dat er geen vooruitgang is xD Mjaa haten jullie autorijden ook zo ? Ik vind het namelijk echt stom-.-

Hallo, die kerel krijgt ervoor betaald hoor! Die is alleen maar blij als jij veel lessen nodig hebt ; ) Ik ben ook hopeloos (nouja, iets minder hopeloos na 15 lessen, maar nog steeds erg “oeps”), komt vanzelf wel.

(Heb vanmiddag rijles in de sneeuw, dat wordt nog eens leuk! :stuck_out_tongue:)

Ik up deze topic ff want ik had gisteren een proefles!! Nou bij mij ging het juist echt extreem goed, heel vreemd! xD Ik moest zelf schakelen, gas geven, remmen en richting aangeven… We moest door de stad rijden en over wegen waar ik 60 moest rijden en rotondes en alles!!

Is dit normaal voor een proefles?

Hmm ik had heel erg dat ik dacht na zeven lessen YES ik kan het. En dat het dus juist helemaal neit lukte, koppeling te snel oplaten enzo haha. Geduld is een schone zaak :slightly_smiling_face:

Het komt vanzelf! Ik heb in 4 maanden tijd me rijbewijs gehaald, en rij nu sinds 2 weken ong. En laat zelfs nu de koppeling nog wel is te snel los of iets. Er zullen altijd nog wel dingen zijn die beter kunnen, maa rje moet nou eenmaal rijervaring op doen!

Nou bij mij ging het juist meteen allemaal goed! :astonished: Het enige wat mis ging was dat ik de bocht nam en het gas intrapte inplaats van de rem… haha! Maar voor de rest ging alles eigenlijk perfect… Ik dacht echt dat de eerste keer rijden een ramp voor me zou zijn xD

Haha, ik heb er heel lang over gedaan voordat ik beetje kon rijden. Komt vanzelf wel :wink:

mensen dit topic is uit 2009, dus je hoeft niet te reageren op de TS!!

omhoog!

Ik heb donderdag mn 4e les, en het gaat wel redelijk. Ik heb nog niet echt het gevoel hoe breed die auto is, ik rijd steeds half in de berm! Ik mocht direct schakelen enzo, pas tijdens mn vorige les mocht ik zelf remmen, best vreemd.

[i]Mijn eerste rijles ging echt goed. Koppeling opvangen enzo ging super. Ik heb tot de 3 mogen schakelen en terugschakelen en toen moest ik naar huis rijden.

Heb nu 17 lessen gehad ofzo.[/i]

Nou het leek me wel leuk om over dit onderwerp een topic te openen =)

Hoe leer je je theorie? Heb je tips? Was je eerste rijles eng? Hoe is je instructeur? Hoeveel betaal je per les?
En voor de mensen die alles al achter de rug hebben:
Na hoeveel lessen was je geslaagd? Hoe waren je theorie- en praktijkexamen? Heb je een eigen auto?

Over drie weken heb ik mijn eerste rijles, en dezelfde dag heb ik mijn theorie examen. Om 3 uur theorie examen, en om 5 uur m’n eerste rijles. Een beetje onhandig geregeld, maar toen ik belde voor een afspraak was ik vergeten dat ik die middag m’n theorie heb! Heb er in ieder geval heel veel zin in!

Ik heb dinsdag me tussentijdsetoets:) en ik hoop dat ik over 3 weken dan af mag rijden:D

Maar hier beantwoord ik die vraagjes maar ff :slightly_smiling_face:
Hoe leer je je theorie? Ik heb me theorie geleerd door op internet vragen te maken die je ook op je theorie-examen kan krijgen en toen heb ik het meteen in 1 keer gehaald:DF
Heb je tips? Veel vragen maken:P
Was je eerste rijles eng? Ja, het was in het donker…
Hoe is je instructeur? Hij is heel aardig en rustig
Hoeveel betaal je per les? 47 euro maar ik heb een pakket… maar ik weet niet hoeveel dat was…

Hoe leer je je theorie? Ik moet eigenlijk nog stiekem beginnen maar ik ben van plan 1x dat hele boek door te lopen en dan alleen maar vragen maken op de PC enzo.
Heb je tips? Zie hierboven.
Was je eerste rijles eng? Het was spannend, eng is wat anders.
Hoe is je instructeur? Onwijs relaxed.
Hoeveel betaal je per les? Ik doe lessen van anderhalf uur en dan betaal ik 64,50, ik heb geen pakket trouwens.

Ik wil binnenkort (in 'n vakantie en als ik genoeg heb gespaard) dus dat zal wel de zomervakantie worden haha, zo’n cursus van 10 dagen ofzo doen (: lijkt me veel beter dan steeds zo’n losse rijles.
ik wil wel al 'n theorieboek/cdrom gaan aanschaffen zodat ik alvast wat kan leren.

Ik ga zaterdag een proeflesje doen waarschijnlijk, ben benieuwd.