Algemene paardrijtips

Binnenkort (aanstaande zaterdag, eigenlijk al) ga ik een proefles rijden bij een manege. Een vijf sterren manege en daar wil ik echt graag naar toe, aangezien ik heel graag goed zou willen leren springen.

Ik rijd al 1,5 jaar dus ik beheers de techniek nou wel zo ongeveer. Alleen op die manege kom je er niet zomaar in, daar moet je echt wel indruk voor maken.

Dus weten jullie algemene tips; van het poetsen tot rijden?

Nou ik heb niet echt veel tips, ik vind dat je dat een beetje moet aanvoelen,
let gewoon goed op je houding. :slightly_smiling_face: Ik doe btw ook al lang aan paardrijden, vind het echt leuk.

Heee,
Ik rij al 11 jaar pony en heb mijn eigen pony leren springen!
Ik ben tot de L gekomen helaas niet verder omdat ze is verkocht!

Qua poetsen is het gewoon goed verzorgen goed poetsen, staart/manen goed schoon geen stro en vergeet de hoeven niet de krabben!
Wat betreft dressuur let altijd goed op je houding rechtop en probeer alle figuren en opdrachten goed en vloeiend te rijden.

Qua springen is het natuurlijk ook je houding goed gaan staan in je beugels, handen goed naar voren en vergeet nooit vooruit te kijken en niet naar de grond!
Ook is het zeer belangrijk dat je je pony/paard onder controle moet hebben gaat het echt veel te hard rijdt dan een kleine volte en zorg er dan voor dat je haar dan onder controle hebt!!

Als je nog meer wilt weten moet je mij maar noten:D

X

probeer vlot door te rijden, netjes en zacht te rijden, soepel de bewegingen te volgen, één zijn met je paard.
rij gewoon zoals je altijd doet, probeer zo ontspannen mogelijk te rijden.
&veel succes (:

Om welke manege gaat het dan, als ik vragen mag?

vreemd… dat je denkt dat je na 1,5 jaar alles kan…en dat dan hier op gs moet vragen? mag ik niet zeggen zeker, maar ik vind t gewoon vreemd;)