Algemene naai-topic

Ik weet niet of er al één is. Anders zijn er 2.
De topic is voor alles wat met naaien te maken heeft, voorbeelden:
-zelfgemaakte kleding showen
-naaimachines
-vragen
-stofjes
-leuke dingen om te maken
enzzz.

handig!
ik zit nu al een tijdje op les, maar ik snap bijna niks van patronen die bijv. in de knipmode staan. Hoe hebben jullie geleerd om iets uit zo’n patronenblad te maken?? :blush:

meestal staat er in de knipmode ook kleding uit 1 stuk stof. daarbij heb je geen patroon nodig. dat is handig om mee te beginnen.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets genaaid, maar ik heb pas een leuk gestreept stukje stof gekocht, voor een van die kussenachtigehartjes, (snapje?) Heeft iemand daar misschien een patroon van? Of gewoon van een gevuld hartje?

Die titel XD

De vorige keer was der ook iets over… en er is een algemeen naai topic

In het blad kun je in het midden info vinden over het patroon. Daarbij staat ook info over het patroonblad. Je moet een bepaalde lijn volgen, bijv patroon blad A, lijn zwart. Die zoek je dan op en dan ga je kijken welke maat je nodig hebt. 38 is dan bijv:-------- en 42 is dan:___________
Dan leg je overtrekpapier op het patroon en ga je de lijnen inc aanmerkingen overtrekken.

Je kan gewoon een hartje op internet uitprinten en dat dat dan overtrekken op de stof. Je moet wel 2 hartjes hebben voor 1 gevuld hartje. Je moet de 2 hartjes op elkaar stikken, maar wel een stukje openlaten!! want daar moet je de vulling in doen. Voor de vulling kan je gewoon watten gebruiken. Ik heb er ook wel eens één gemaakt.

http://hmbn.webs.com/foto’s%20hand%20made%20002.jpg

Succes!

ik ben nu bezig met zo’n hoog rokje met veel plooien en dan op de achterkan een strikje:) Word wel leuk denk ik, maar het is een erg gewaagd printje dus weet nog niet of ik het leuk vind :wink:

en het is nog spannend want doe het uit mijn hoofd, heb er geen patroon bij!
als het af is maak ik wel even een foto en plaats ik het! :slightly_smiling_face:

Heeft iemand een patroon voor zo’n rokje met allemaal laagjes?

Ik ben deze ochtend begonnen met zo een handtasje en het ziet er best wel goed uit. Vind ik toch Ik moet alleen nog de riem eraan naaien het duurde best wel lang want ik heb het met de hand genaaid.

ik wil graag zon domo kun (?) poppetje naaien, maar ik weet niet waar je vilt kunt krijgen.
Weten jullie misschien wat winkels?

Oooh ik hou van zelf kleren maken :grinning:

Ik maak alles zonder patroon, maar zou ook wel willen leren hoe je met patroon dingen moet maken. Heb wel foto’s van wat ik heb gemaakt maar die zet ik er een andere keer op, moet nu eigenlijk huiswerk maken… maaaar ik ben aan het uitstellen. :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik nu ook maar weer eens ga beginnen met naaien.
2 jaar geleden was ik helemaal verslaaf. haha. :slightly_smiling_face:

ik ga proberen een jurkje te naaien.
maar waar haal ik zo snelmogelijk mooi en goedkoop stof ?
(ik vind het zonde om oude kledingstukken te vernielen)

leeeeuk :grin:

:'3

markt

stoffenspektakel kan ook,
dat is volgende week weer in zwolle. :3

Ik heb een iPodhoesje gemaakt, met de hand alleen hij is wel al half uit elkaar gevallen ‘_’

Begin deze week met het maken van een rok op school.
Eerst patroon rekenen, werktekening, stoffen kopen, eerst met proefstof een rok maken en dan eindelijk een het rokje maken.
Dus wel een paar weken werken : )