Algemene fitness topic

Sorry als dit er al is! Ik kon het nergens vinden!

De titel zegt het al. Wie doet er hier fitness?
Bij welke sportschool en hoe bevalt het?
Heb je een speciaal uitgewerkt schema?
Beslis je zelf wat je doet?
Wat doe je per keer, hoelang, hoevaak, hoe zwaar?

Ik ga zelf niet naar een sportschool maar ik heb hier thuis gewichten en een crosstrainer. Op de crosstrainer doe ik vaak half uur tot 3 kwartier intervallen en met gewichten in sets van 10. Zo’n set doe ik dan 2x per arm.

Ik zou wel willen:) Misschien als het wedstrijdseizoen straks afgelopen is ofzo… Iemand ervaring met Basic-Fit sportschool? :slightly_smiling_face:

Een vriend van mij gaat daarheen. Het is heerlijk goedkoop en bij ons is één pasje overdraagbaar in een gezin, mits je hetzelfde adres hebt!

Het is gewoon prima, alle apparaten zijn wel aanwezig. Alleen geen sauna’s enzo bijvoorbeeld wat je bij sommige sportscholen hebt. Groepslessen weet ik niet!

Ik ga ook 1/2 keer in de week. (heb er ook nog een andere sport bij namelijk)
Cardio + krachttraining. Heb inderdaad een schema maar wissel ook nog wel eens af.

Ik sport zelf 3 tot 6 keer in de week, bij Health City.
Heb geen officieel schema maar wel een soort ritme wat ik altijd herhaal.
Ik luister altijd lekker naar mijn eigen muziek want de muziek die gedraaid wordt staat me te zacht haha.

Haha ik had een mooi fitness abonnement, tot ik besloot niet meer te gaan. Nog wel even 3 maanden door laten lopen :slightly_smiling_face:

Ga dus wel gewoon heen, weggegooit geld

ja dat pasje leek me idd handig! Volgens mij hebben ze bij sommige locaties wel groepslessen, niet bij alle. Maar ik neem aan dat ze wel gewoon douches hebben? kon ik niet vinden op de site haha

Ja daar ga ik inderdaad ook vanuit. Alleen niet bijzonder luxe denk ik. Gewoon douches.
Zou een beetje vies zijn als ze dat niet hadden.

Ik zou wel willen…

Ik beweeg nu niet, woon gelijkvloers, op een 11,5m² kamertje. Geen school, geen werk, loop hooguit naar de toilet tegenover mijn kamerdeur.

Ik probeer nu wel 5x per week een kilometer te fietsen naar de supermarkt. Maar ik wil zooo graag nu eens mijn conditie opbouwen. Want zo gaat dit natuurlijk niet :wink: haha.

Er is hier (Nijmegen) een fysio/fitness bij het CWZ en dat €7,50 per les of €48,- per maand voor 2x per week trainen (dat wil ik dus)
Of als je tussen 16:30u - 19:00u komt, betaal je €30,- per maand!!

Nu wilde ik weten of dit normale/dure/goedkope prijzen zijn? Ik heb ooit in mijn leven 1x eerder fitness gedaan faal en dat kostte €10,-
Dus dit is goedkoper?

Oh en ik wil graag daar, want dat is vlak bij het ziekenhuis, werken ook fysioen artsen etc. En ik heb een auto-immuun afwijking, fibromyalgie, maag/darmstoornissen, CVS, nog wat kleine kwaaltjes & door dit alles een ondergewicht. Dus dat leek mij wel verstandig :grinning:

Iemand tips suggesties en motivatie dat ik nu (2 maanden verder) eens echt die Sanasport ga bellen… GRAAG!!
:upside_down_face:

Ik heb bij Fit For Free een abonnement van ik geloof 10euro in de maand en dat is dan onbeperkt fitness, maar dan voor 17h inchecken. Ideaal!
Ik ga er minimaal 2x per week 1uur/anderhalf heen, elke zaterdag en een doordeweekse dag, wat verschilt per week ivm wisselend school/werk rooster.
Vaak ga ik gewoon m’n gang, heb geen ‘workout schema’ oid.

@Varkenskind haha jaadat dacht ik ook al anders zit je helemaal bezweet op de fiets:)

Ik heb een tien x kaart, omdat ik niet het hele jaar wil fitnessen maar steeds periodes.

Ik vind het eigenlijk heel duur… Ik betaal 20 euro per maand (18+ is wel wat duurder) en mag onbeperkt sporten. En aan groepslessen deelnemen.
En als iemand een keer wil proberen mag die persoon gratis mee als je het van tevoren meldt.

Maar zoals jij het vertelt wordt je misschien ook wel wat meer in de gaten gehouden en dan snap ik het wel dat het wat duurder zou zijn.

Aaargh, ik kan niet meer lopen door de spierpijn in mijn hamstrings.

Ik sport voor 31.50 p/m. Dan ga ik 2 a 3x per week. Redelijk duur dat weet ik wel maar het ligt bij mij om de hoek! Eerst sportte ik bij het studenten-fitness wat natuurlijk een stuk goedkoper was maar daar moest ik 20 min heen fietsen en dan was de drempel gewoon te hoog. Zeker als ik in m’n eentje ging. Nu is het 10 min lopen of 5 min fietsen. Heb geen schema, wil er wel nog eentje laten maken.

Wow. Ik sport onbeperkt voor 22,- p/m

Trouwens, tegenwoordig worden bij een aantal verzekeraars ook een deel vergoed he? Misschien kunnen jullie daar eens naar kijken?

Ik zou onbeperkt kunnen sporten voor 17,50 … Maar het probleemia dat ik het al te druk heb! :slightly_smiling_face: maarja thuis oefeningen voldoen vast ook?

Ik ben drie maanden niet meer naar de sportschool geweest (ook omdat ik twee maanden weg was), en afgelopen week heb ik me voor het eerst er weer eens heen gesleept. Ik vind het zo ontzettend saai altijd!! Maar het gevoel dat het me geeft achteraf is wel lekker (: en daarbij is de sauna die erbij zit ook heel fijn.

Maar; wat doen jullie altijd? Ik doe altijd eerst een beetje fietsen om warm te worden en daarna sta ik een halfuur op de crosstrainer en ga ik nog 15-20 minuten gewichten doen (nee niet bepaald diehard, ik vind het al heel wat als ik 20kilo hijs) Verder vind ik echt alles nogal saai om lang te doen, na 5 min ben ik er nogal klaar mee.

Ik heb overigens een jaarabbo van 140 euro ofzo. Maar dat is dan van de UvA dus krijg studentenkorting. En dan mag ik alles onbeperkt doen (dus ook evt. groepslessen) dus dat is wel zeer goedkoop.