algemeen, vedergaan

hee, ik hoor/lees heel veel verschillende dingen sommige gaan al veder op de eerste date en ander pas als ze min. een half jaar iets hebben.
dus ik wilde even weten wat de meiden er hier nou van vinden
wat vinden jullie nou normaal
een bepaalde tijd, of doen jullie het gewoon op gevoel ect. ?

btw, ik vroeg het me gewoon af hoop niet op negatieve reacties zoals wat een onzin ofzo…

xoxo

wanneer je het zelf wil, er een goed gevoel over hebt en er klaar voor bent
denk ik dan

Wanneer je het zelf wilt en het goed voelt ja. =)

als ik zin heb hahahah

Idd, het moet gewoon goed voelen. Mensen reageren vaak afkeurend als iemand van begin af aan aan seks of wat dan ook doet met zijn/haar vriend/vriendin. Dat is echt zo’n onzin. Het is iets tussen jullie twee en niemand anders.

Wanneer je het allebei wil.

Precies wat hier wordt gezegd. Als jij er klaar voor bent, als het goed voelt, als je op je gemak bent en nooit tegen je zin in.

Dit soort discussies zijn al eerder gevoerd en de uitkomst daarvan waren vreselijke onenigheden haha.

zoiets doe op je eigen manier, de een wacht er mee tot een half jaar en de anders na een maand of er voor al. maar dat ligt ook aan hoe ver je bent gegaan en hoe ver je partner is gegaan, als jullie bijde al seks hebben gehad dan gaat dat sneller dan dat een van jullie of beiden geen seks heeft gehad. en oke, ‘‘hand werk en voelen’’ dat is gewoon echt leuk om elkaars lichaam te leren kennen vind ik en natuurlijk om de ander te laten genieten.

Het valt te zien.

Als het je eerste keer is en je bent nog jong, vind ik het logisch dat je (minimum) een paar maand wacht. Dan moet het volgens mij ‘speciaal’ zijn met de juiste persoon.

Maar stel je bent 17 (of ouder), hebt het al gedaan, je hebt zin en vindt een jongen leuk… Tsja, waarom niet dan? (’:

Wanneer je er samen klaar voor bent

veRder

oeps, verkeerd topic.

Haha xd

Als jij je er goed bij voelt en als je er de goede bedoelingen voor hebt. Ik ken bijvoorbeeld een stel waar van hun relatie alleen maar om de seks gaat.

ah dit topic had ik net even nodig

^ hoezo? Laat je je daden echt afhangen van de mening van anderen ofzo? Zou je het niet doen met je vriend als we hier allemaal zeiden dat je het na minimaal een jaar moet doen?

Het is een cliché om op de eerste date niet te zoenen of gelijk seks te hebben.
Persoonlijk doe ik dat niet voor mijn persoonlijke eigenwaarde.

Daarnaast vind ik 't pasé dat je pas na een maand of drie of half jaar pas seks mag hebben met je nieuwe partner.
Ik en mijn huidige vriendje, hadden seks voor we officieel een relatie hadden.

Achteraf zeg ik: als 't moment er is, wat houd je dan tegen?
Juustem! Niks.
Zolang het maar niet tegen de zin is.

Ligt aan zoooooveel dingen. Als het je eerste is, lijkt het me niet super verstandig om het op de eerste date te doen. Maar als het goed voelt en je wil het allebei, why not? Als je maar je grenzen durft aan te geven. Met mijn huidige vriend (inmiddels al 3 jaar!) gebeurde het op de eerste date al, dat voelde prima zo. Met mijn eerste heeft het een aantal maanden geduurd… dat voelde ook prima toen.