Algemeen Vechtsport Topic

Als je geen motiverende groep hebt is het moeilijk ja, maar ik weet niets van kickboksen en heb dan ook helemaal niet van thaiboksen gehoord.
En ja, mijn zelfvertrouwen is aardig hoog, ik merk dat ik goed over straat durf en als ik iemand tegenkom die bedreigend op mij overkomt denk ik al na wat voor een technieken ik kan gebruiken mocht hij iets doen. Klinkt misschien raar maar ik voel me hierdoor wel veilig(er).

Maar over het boksen moet je iemand anders vragen, daar heb ik geen verstand van (;

Oh wacht, het almachtige wikipedia:

Na deze beschrijving zou ik persoonlijk voor Thaiboksen kiezen, omdat grepen toch wel heel leuk zijn. Je kan langsgaan bij een vereniging en een les meedraaien, dan kan je ook kijken of de sfeer je aanstaan.

Succes!

En anderen, please, hou dit topic hoog. Het is zo leuk om het hierover te hebben!

Kickboxen heeft wel regels geloof ik! (heb even snel op google gekeken: http://www.fightscope.com/kickboxing/rules-regulations/). Weet niet hoe en wat precies verder, zo ver ging mijn korte beginnerscursus nog niet :stuck_out_tongue: En ik weet niet of je plaats hebt om een bokszak op te hangen, maar ik heb die van mij bij Decathlon gekocht en die was best te betalen! Ik heb de goedkoopste gekocht (want anders worden ze wel heel duur) en die was €45.

Wij hadden eerst op de club goedkope, maar die knalde uit elkaar als we er te hard tegen schopte. Dus nu is onze contributie omhoog gegaan maar hebben we wel goede kussens… Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben…

Ohhh wat een leuk topic! Ik doe zelf ook aan taekwondo,
ongeveer zes jaar ook. Hele leuke sport!!
@Blabladiebla doe jij ook aan wedstrijden! Misschien dat we wel is naar dezelfde zijn geweest of gaan haha!
Bij welke club train je als ik vragen mag :’) ?

Wat geweldig! Ik bij Taekwondo Academie Gelderland, jij?

Ahh en naar welke toernooien ga je dan bijvoorbeeld en welke band heb je haha!
Ik ben nieuwschierig :stuck_out_tongue:

Ik train bij Koguryo :’)

Ik heb meegedaan aan het nk, en het lukt me maar niet om eerste te worden. Ik ben tot nu toe alleen nog maar 2e geworden wat erg frustrerend is… Ik heb nu de blauwe band, maar dat is pas 5 weken zo :slightly_smiling_face:
Het laatste waar ik heen ben gegaan was in Elburg ofzo.
En welke band heb jij? Hoe oud ben je?

Ik ben 16 en ben 1e dan! Maar welk NK dan? In capelle a/d ijssel?
Daar heb ik aan meegedaan haha maar en zijn drie verschillende nk’s in Nederland :p.
Die van mij was vorig jaar november!

Oh balen! Maar gewoon goed door trainen dan kom je er van zelf!!! Hoevaak train je eigenlijk?

Leuk om er zo over te praten! :slightly_smiling_face:

Wacht, doe je ITF of WTF? Maar ik train echt heel vaak, sowieso elke dag alleen maar 2 keer in de week 1,5 uur en om het weekend 2 uur buiten, met de club dan. Maar bij ons zijn ze echt heel streng met de overgangsnormen. Het duurt zo lang voordat je hoger komt.
En mijn nk was vorig jaar in Woubrugge, niet hetzelfde dus…

Ik doe ITF :slightly_smiling_face:
Jij zal dan wel bij de Royal Dutch zitten! Ikzit bij ITF Nederland.

Ohh ja dat is wel veel! Ohh ik heb me 1e dan al sinds me 13e haha.
Vroeger kon ik ook zoveel trainen, als ik wil kan ik nu ook elke dag mar ik woon te ver weg haha.
Dus in de vakantie nu train ik 4x maar normaal 3x.

In welke klasse vecht je? Ben je ook naar de Holland Cup geweest dit jaar?

Nee wij deden niet mee aan de Holland cup, en ja ik zit bij de Royal Dutch. Ik hoop op mijn 18e de 1e dan te halen. Zo langzaam gaat het begin ons maar dat vind ik niet erg. Ik merk wel dat ik beter ben dan andere blauwe banders , dat mijn niveau hoger ligt. Ik vind sowieso dat banden te snel worden uitgereikt. Als je een 8 jarige met de zwarte band ziet… tja ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.

Wat bedoel je met vechtklasse? Mijn laatste wedstrijd heb ik b gevochten maar nu ik in a, als je dat bedoeld.

Ik wil best wel graag op kickboksen, maar moet je dan eigenlijk ook wedstrijden ?

Het lijkt me echt heel interessant om op een vechtsport te gaan. Hoe hebben jullie je keuze kunnen maken tot de sport die je nu beoefent? Mijn interesse gaat uit naar een zelfverdediging sport. Zitten jullie met meerdere, of alleen maar meisjes in de groep?

^^driekwart bij mij op de club is jongen, maar dat zie ik zelf niet als probleem. Ik ben onder taekwondo gegaan omdat bleek dat ik niet het type voor teamsporten was, ik kan namelijk niet samenwerken :slightly_smiling_face:

Ik vind dat je een zwarte band moet krijgen als je er klaar voor bent. Maar mijn club is meer op wedstrijden gericht. En voor wk en ek heb je zwarte band nodig. Dus ik hecht ook geen waarde aan een zwarte band, ik zie t als een opstapje naar grote toernooien. En wat je allemaal voor je examens nodig hebt, tja ik vind het allemaal een beetje onzin haha. Als je goed bent, ben je goed.

Ohh jammer joh! Holland cup is echt een leuk toernooi! 10 verschillende deelnemende landen echt leuk!

Nee ik bedoel niet a of b klasse maar tot welk gewicht :slightly_smiling_face:. Ik zelf vecht bijvoorbeeld -60.

Nou @flashback ik was eerst echt van het dansen en kunstschaatsen enzo haha. Maar me vriendinnen deden het dus toen ging ik het ook doen. Toen bleek dat ik er aanleg voor had en ben ik tot twee keer toe overgestapt! Ik vind het superleuk, tenminste meestal :p. En ik krijg echt een kick van winnen bijvoorbeeld! Ook voel ik me er iets veiliger bij. Ik heb ontzettend veel nieuwe vrienden gemaakt en ik kan al me frustratie er uit schoppen tijdens een training. Helemaal top!

Ja dat doen wij juist niet, wij richten ons ook heel veel op de Koreaanse cultuur en geschiedenis en dat ben ik het wel mee eens. Ook mediteren we vaak maar dat heb ik allemaal geen probleem mee want het is best leuk. Dat maakt het veelzijdig er maar ik denk dat ik de meeste tijd bezig ben met sparringstraining, en daarna tulls.
En ik zie nu in de 60-65 klasse :slightly_smiling_face:

Jij ook een sparder! Als ik ga trainen ga ik ook alleen maar sparren haha. Nooit tuls behalve op de selectietrainingen dan en op wedstrijden :p. Ja ik ben nie zo toegewijd haha! Ik ben echt alleen maar gericht op wedstrijden :p. Mediteren is wel lekket ja! Lekker rustgevend.

Ik ga beginnen boksen binnenkort, heb het echt nodig om alle woede die in mij zit eruit te werken. En het is gewoon een super manier om fit te worden.
Ik weet alleen nog niet waar.