Algemeen Vechtsport Topic

Hello! Ik ben Kim en ik zit nou 6 jaar onder Taekwondo,
en ik weet zeker dat er nog andere meisjes zijn die onder een vechtsport zitten zoals judo, karate of kickboksen.
Hier dus een algemeen topic voor meisjes die met vragen zitten over hun sport, gewoon willen vertellen hoe leuk het is of onder een vechtsport willen gaan en de mening van andere willen horen.

Eerst wat over mezelf, ik ben nu 15 jaar en zit sinds mijn 9e op Taekwondo.
Dit is een Koreaanse vechtsport waarbij je hand -en voettechnieken gebruikt om aan te vallen. Dit doen we tijdens een potje sparren, maar ook met tulls (een patroon lopen) en breektesten.
Ook doen we veel aan hosinsul, dit is zelfverdediging. We leren grepen en tegenaanvallen om jezelf mee te verdedingen.
Vaak zijn er toernooien waar de hele club aan mee doet. Dit is erg intensief maar ook heel erg gezellig.
Ik heb nu de blauwe band en we hebben 4 weken vakantie. Maar ik train momenteel achter in de tuin (mijn buren zitten me echt raar aan te kijken) en heb moeite met de gesprongen achterwaartse haaktrap die ik nu aan het leren ben.

Nu jullie :wink:

Ik ga na de zomervakantie waarschijnlijk op aikido, en ik heb er erg veel zin in!
Vroeger heb ik judo gedaan, maar omdat ik de groep niet leuk vond ben ik overgestapt op tea kwondo. Hier heb ik helaas mee moeten stoppen omdat ik een heup blessure heb.

Thee kwando :grinning_face_with_smiling_eyes: sorry zo las ik het

Ja blessures zijn heel vervelend, ik heb last van mijn enkels en met 2 keer fysio in de week kan ik mijn sport blijven doen.
Wij hebben een keer aikido gedaan tijdens de les. Toen kwam een leraar met de zwarte band ons dat geven, het was een zware maar wel heel leuke les.
Veel plezier!

^ Ho, beetje te snel getypt :’)

Oh vet, in wat voor opzicht zwaar?

Dankje!

We hadden een hele fanatieke leraar. Na 2,5 uur trainen kon niemand nog bewegen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb begrepen dat Aikido gaat om het afweren van aanvallen en niet van tegenaanvallen toch?

Iemand anders nog??

Klopt, aikido is puur verdedigend :slightly_smiling_face:

Aikido lijkt me best leuk als ik het zo hoor, maar ik doe al teveel sporten, mn ouders kunnen niet meer betalen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Doet er iemand aan boksen? Hoe is dat? Ik ben wel benieuwd opzich

^ Ik heb een keer een proefles boxen gehad en vond het ontzettend zwaar en intensief, was helemaal kapot op het einde van de les haha. Maar ik vond het op zich wel leuk!

Ik heb 6 jaar lang op karate gezeten, maar het al heel lang niet meer gedaan.
Nu heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst na lange tijd tegen een boksbal geslagen (ik moest mijn agressie kwijt) en dat voelde zo goed. We moesten bij karate altijd zo lang door slaan tot onze knokkels zo wat open lagen en god wat heb ik dat gemist.

Zit er aan te denken om weer zoiets te doen, heb er alleen denk ik geen tijd voor. Misschien volgend jaar als ik op kamers ga.

[size=2]Ja dat moeten wij ook doen, dan liggen mijn knokkels open en zijn mijn voeten helemaal rood. Het voelt heel wel goed, vind ik.

Ja ik vond dat altijd heerlijk.

Hmmm die goeie ouwe tijd.

up!

Ik wil al een tijdje op kickboksen, maar ik ben nu nog een beetje aan het oriënteren op dat gebied. Het lijkt me heel leuk, maar ik ben bang -net als bij de meeste dingen- dat ik in het begin gewoon opgeef ofzo. Zijn er ook anderen die op kickboksen zitten/zaten?

Upperdepup!

Ik zit op kickboksen ^^ Nu voor één jaar. In het begin was het heel erg wennen en ik was het enige meisje, dus ik moest mezelf ook wel bewijzen. Maar nu ‘respecteren’ de jongens mij ook wel en ben ik gewoon een van hen. Om het zo maar even plat te zeggen. Ik zeg dus; niet opgeven! Het is geweldig en na elke training ben ik kapot :’) Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Up??

Ik ga vanaf September ook kickboxen! Ik heb eerder dit jaar een beginnerscursus gedaan van 9 weken weken en vond het heel gaaf en heb thuis ook een bokszak hangen en mijn vriend heeft voorheen heel veel aan verschillende vechtsporten gedaan en heeft me het een en ander verteld, uitgelegd, laten zien en aangeleerd. Ik was nog een beetje in dubio welke vechtsport ik precies wilde ga doen, maar ik denk dat kickboxen me het beste ligt, ik ben erg benieuwd!

Wow veel mensen hebben aan kickboksen gedaan of doen het! Ik weet niet of het mij leuk zou lijken want ik ben gebonden aan allemaal regeltjes enzo, kickboksen heeft geen regels (zo heb ik gehoord).

En ik ben zo jaloers, ik wil ook een bokszak :hammer:

Hoooi! Ik woon sinds kort op kamers en ik zat een beetje rond te surfen naar een sport om hier te doen, deels ook om mensen te leren kennen, want ik ken hier nog niet zoveel mensen :’). Toen kwam ik onder andere uit vechtsporten! Ik heb vorig jaar een half jaartje aan karate gedaan, maar ik ben er toen mee gestopt omdat ik het gevoel had dat ik van die ene les per week niet zoveel leerde (en ik kon vaak niet, dus dan trainde ik meteen twee weken achter elkaar niet) en de groep vond ik ook niet zo. Nou, eh, blablabla. Dus anyway! Het lijkt mij erg leuk om nu kickboksen of thaiboksen te gaan doen (weet iemand het verschil hiertussen? Of is dat hetzelfde?). Ohhh, twijfel twijfel. Het is volgens mij wel heel goed voor je zelfvertrouwen om op een vechtsport te gaan :slight_smile: