Algemeen 'uitgaan' topic

Ben je wel is uit geweest?
  • Nee, nog nooit
  • Ja, 1 keer
  • Ja, meerdere keren
  • Are you kidding me? Party animal here!

0 stemmers

Hey meiden,

Ik heb een aantal vraagjes die te maken hebben over het onderwerp uitgaan. Ik ben 14 en ik hou er ontzettend veel van, maar het is vrij lastig om een leuke uitgaansplek te vinden als je 14 bent… Iemand tips? Ook weten de meeste meiden die uitgaan wel dat uitgaan meestal gepaard gaat met veel discussies met je ouders, hoe onderhandelen jullie? Hoe laat moeten jullie meestal thuis zijn?

Ik ben nu nog 17 (bijna 18) en het is in mijn woonplaats al lastig om sommige clubs binnen te komen, haha. Ik ga al uit vanaf mijn 16e, maar toen was de alcoholgrens nog 16+. Dus het is wel jammer dat dat nu veranderd is.

Ik denk dat je in jouw geval misschien terecht kunt bij een jeugdhonk/klein kroegje in jouw woonplaats? Want bij echt grotere clubs/kroegen vragen ze meestal om je id kaart. Daarvoor zou ik nog zo’n 2 jaartjes wachten, misschien kom je er dan wel in.

Met mijn ouders heb ik nooit discussies over het uitgaan, mag ook zelf weten hoe laat ik thuiskom, zo lang ik maar wel goed uitkijk en altijd samen met een vriendin naar huis fiets.

Bij sommige uitgaansplekken zoals disco’s en clubs enzo hebben ze soms speciale avonden waar je ook naar binnen mag als je jonger bent! Misschien ook in jouw buurt?

Ik ga uit vanaf m’n 16de, ik mocht daarvoor niet. Ik ben tot nu toe maar 3x afgewezen binnen 1,5 jaar. Ik mag zelf weten hoelaat ik thuis kom. Zolang ik maar goed op mezelf zorg en niet te dronk thuis kom.