Algemeen topic: vragen over eBay en PayPal

(Aangezien mijn account verwijderd is en daarmee ook al mijn topics en berichten zijn verwijderd, bij deze een nieuw topic)

Omdat er allerlei links en handleidingen in het vorige topic niet meer werkte bij deze een nieuw topic voor al je vragen over eBay en PayPal. Een (korte) handleiding kun je hier vinden: http://www.misslipgloss.nl/ebay-handleiding/. Kijk voor het vorige topic met vele beantwoorde vragen hier: http://forum.girlscene.nl…mmies/list_messages/97041

PayPal is handig betaalmiddel voor Ebay omdat het gekoppeld wordt aan je (internetbankieren) rekening. Op je PayPal account hoeft géén geld te staan en je hoeft dus ook niet te wachten totdat het geld bij je PayPal account staat. Je kunt aankopen doen en na een paar dagen wordt het geld van je bankrekening afgeschreven. Om je account bij PayPal te verifiëren stort PayPal twee kleine bedragen (van een paar cent) op je rekening. Deze twee bedragen moet je dan later ergens invoeren (maar dit wijst allemaal vanzelf). Dit kan een aantal dagen duren. Na een aankoop duurt het weer een paar dagen voordat het geld daadwerkelijk van je bankrekening is afgeschreven.

In principe is eBay betrouwbaar als je maar let op de feedback die verkopers krijgen (rechts bovenin bij een artikel). Verkopers met 99% positive feedback zijn uiteraard betrouwbaar. Als je een pakje niet hebt ontvangen hoeft dat niet te komen door de verkoper; af en toe raakt er wel eens wat kwijt bij de post of douane. Vaak als je de verkoper mailt (na een maand ofzoiets) stuurt hij/zij een nieuwe op of zoekt hij naar een andere oplossing. Onthoud: verkopers doen alles voor positieve feedback.

Over producten moet je soms nog belasting betalen. Over goederen uit een EU-land (waarde onbeperkt) en goederen uit een niet-EU land tot ¤22 hoef je geen omzetbelasting en geen douanerechten te betalen. Over goederen uit een niet-EU land tussen de ¤22 en ¤150 moet je omzetbelasting (à 19%) betalen. Boven de ¤150 moet je ook douanerechten betalen.

Let op hoe veel je waarop biedt: in principe is het niet mogelijk biedingen in te trekken. Soms kun je wel een regeling treffen met de verkoper, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling. Je kunt natuurlijk gewoon niet betalen maar dan kun je wel geband worden van eBay.

Je aankopen kun je showen in dit topic: http://forum.girlscene.nl…op_3/list_messages/218404

Oeps, heb mn antwoord al gelezen in de beginpost :slightly_smiling_face:

Yay een nieuwe, way to go Vivere!

Dit topic bestaat al sinds 15 juni haha

Ik dacht ook dat ie nieuw was hoor!

Oh hahaha dat was me niet eens opgevallen.
Hij is nog maar een maandje oud, dus hij is best nieuw toch :stuck_out_tongue:

Oke vraagje, ik heb onlangs 25eu overgemaakt naar mn paypal rekening. Daar aantal dingen van gekocht en saldo is nu 0eu. Ging proberen wat voor melding ik dan zou krijgen als ik weer wat ging kopen, heb nu op ebay dus iets gekocht waarbij staat dat ik gewoon betaald heb enzo maar mn saldo is 0eu… Hoe kan dit en weet iemand misschien hoe dit zit? Thanks!

Ik heb dat nog nooit gehad. Maar ik zet ook nooit geld op mijn paypal rekening.

Ik heb de laatste tijd iets raars:
Als ik bij sommige objecten op ‘Aankoop vastleggen’ druk, krijg ik een melding:

"Deze verkoper heeft vereisten voor kopers ingesteld voor dit object en verkoopt alleen aan kopers die aan deze vereisten voldoen.
Je kunt dit object niet kopen of hierop geen bod uitbrengen om een van de volgende redenen:

Je hebt geen PayPal-rekening of je PayPal-rekening is niet gekoppeld aan je eBay-account. We raden je aan je in te schrijven bij PayPal, de snelle, gemakkelijke en veilige manier om te betalen. Aanmelden bij PayPal | Heb je al een PayPal-rekening?"

Ik heb een paypal rekening EN deze is gekoppeld aan mijn ebay account(ik gebruik al een aantal jaren paypal).
‘Aanmelden bij PayPal’ en ‘Heb je al een PayPal-rekening’ zijn linkjes waar ik al eens op heb gedrukt om te kijken waar ik uitkom, maar ik vertrouw het niet, ook al lijkt het betrouwbaar.

Heeft iemand dit ook?

VivreNee, dan wordt het bedrag waarschijnlijk gewoon direct van je bankrekening afgeschreven omdat je niet persé geld op paypal hoeft te zetten maar het ook direct van je bankrekening af kan laten schrijven :slightly_smiling_face:

Dormant, geen idee? heel vreemd :astonished:

Ik heb een probleempje. Ik heb iets besteld op ebay en op paypal stond dat het in behandeling was tot 10 augustus. Dus ik dacht dat ik via iets anders het wel gelijk kon betalen (door bij geld overmaken, geld over te maken) maar nu staan er dus 2 rekeningen in behandeling tot 10 augustus. Wat moet ik nu doen? Want ik denk dat het nu 2 keer overgeschreven wordt naar deze verkoper. Ik heb al gekeken of ik de laatste kon annuleren maar ik zag dit ook echt nergens staan. Weet iemand wat ik nu kan doen?!

dames, ik heb 10 euro op mijn paypal rekening gezet, maar aangezien ik niks meer met paypal doe, kan ik die weer terugstorten naar mijn rekening?

Ja.

hoe dan? (’:

ik heb het gevonden, maar nu staat er dat er op mijn paypal geen geld staat, en er is wel 10euro van mijn rekening af -.-

Nou je gaat naar Paypal, inloggen. Vervolgens ga je met je muis over '‘OPNEMEN’ dus niet klikken maar gewoon met je muis eroverheen zeg maar dan krijg je ‘‘Overschrijven naar Bankrekening’’ daarop klikken. De rest spreekt voor zich.

^ laat maar haha, ik zie het al weer. silly me.
beschouw het maar als een up! xd

maar wel bedankt voor je snelle reactie :grinning:

ik heb 9 dagen geleden 10 euro op mijn paypal rekening gezet, maar wil het terugzetten naar mijn bankrekening. alleen het staat na 9(!) dagen nog niet op mijn paypal rekening, wtf?

up voor mijn vraag haha.