Algemeen topic: Talen leren

Ik denk dat hier best wel wat mensen zitten die een vreemde taal willen leren, maar niet zo goed weten hoe te beginnen. Het leek me daarom handig als we elkaar hier tips konden geven waar je zoiets kan leren, op welke manier etc. En als het goed is zitten hier ook genoeg mensen die al een vreemde taal kunnen, die eventueel iemand zou kunnen helpen of dmv heen en weer mailen etc.

ik wou ookal zo’n topic openen.

ik wil spaans en arabisch leren.
maar weet niet zo goed hoe ik het zou moeten doen.

ik spreek zelf vloeiend turks.
als iemand het zou willen leren. kan ik helpen :wink:

ik zou zooo graag spaans willen kunnen spreken… heb alleen de tijd er echt niet voor omdat dat ook nog te doen naast mijn studie :frowning_face:

Misschien als je weet dat je er zelf achter aan gaat dat je dan een tekst en werkboek kan kopen via marktplaats ofzo? Of misschien spaanse kinderboeken? Beginnen met plaatjes haha, heel kinderachtig, maar zo leer je het wel denk ik…

http://www.livemocha.com/sihp Misschien dat dit ook helpt, ben er vandaag achter gekomen. Ik wil zelf namelijk IJslands, Italiaans en Zweeds leren, maar ik begin eerst met IJslands en daarna komt de rest wel.

Wat is makkelijke taal om te leren?

Ik ben Frans maar heb het niet echt bijgehouden, het is dus wel goed maar vloeiend is het helaas niet meer. Ik wil een taalcursus gaan volgen via de universiteit, net als voor (beginners)Spaans en misschien Chinees, maar het is er helaas nog niet van gekomen!

Oh ja en een tip vind ik wel interpals.net, zitten mensen van overal ter wereld en je kunt zo zien welke taal iemand (vloeiend) spreekt, kan je dus berichtjes sturen in een taal die je wil leren :]

Ik heb 6jaar lang gewoon Frans gehad op de middelbare en vind het echt heel erg zonde dat ik er nu niets meer mee doe, ik merk ook echt dat het langzaam weer wegzakt. Ik wilde eigenlijk een minor Frans doen op de uni, maar ik heb besloten om dat maar niet te doen omdat ik me in m’n minor liever wil richten op een onderwerp dat aansluit bij m’n studie. Wie weet doe ik er ook nog wel eens cursus Frans naast!

Wat bij mij hielp om mijn Frans een beetje bij te houden was regelmatig Franse tijdschriften lezen zoals Vogue ofzo. Leuk om te lezen en je Frans gaat er ook op vooruit :stuck_out_tongue:

Waar kan je invullen welke talen je spreekt en wilt leren? Kan het niet vinden…

Ja dat is wel zo! Ik heb hier ook nog wel wat simpele franse boekjes die we al eens op school hebben gelezen, maar als ik er dan in begin ben ik er ook weer snel op uitgekeken. Ook omdat ik voor m’n studie nu al veel moet lezen duik ik in m’n vrije tijd ook niet graag met m’n neus in andere boeken. Misschien is het idd handiger om de Vogue ofzo erbij te pakken want dat is toch leuker om te lezen ;p bedankt voor de tip!

Ik heb nu al 5 jaar Frans en zuig echt, dus ik laat Frans zitten. PAPIAMENTS wil ik leren, haha, geen idee waarom en Spaans. Spaans zal wel lukken, maar who the fuck wil ik Papiaments leren :’'D

Ik gebruik het nu niet echt meer, maar als je een profiel aanmaakt kan je dat volgens mij invullen en dan kan je er daarna op klikken (dacht ik…)

interpals.net is best handig :slightly_smiling_face:

Ik ben trouwens bezig met het verbeteren van mijn Brits accent en ik moet zeggen dat het best goed gaat, vooral als je honderden filmpjes kijkt met mensen die echt een brits accent hebben :stuck_out_tongue:

Tip:

Veel universiteiten bieden taalcursussen aan, niet alleen voor studenten!
Dat is meestal een half jaar, ~12 lessen, en de prijs ligt rond de 250~350 euro.

Als je het lastig vind om een begin te maken met een taal (zoals ik), is het zeker een aanrader.

Spreekt iemand toevallig ook vloeiend japans? Dat zou ik wel graag leren! OF Frans een beetje bijspijkeren ^^ Misschien nog wat Spaans er bij. Anders is youtuben misschien een optie? Ik ga het eens proberen :stuck_out_tongue:

Ik wil gebarentaal leren :slightly_smiling_face: