Algemeen topic: samen gezond aankomen

Vind t allemaal erg karig en mager nog.
200gr yoghurt is niets en 2 schepjes cruesli al helemaaaal niet. (Hapslikweg haha). En je beleg is allemaal kcal arm op de pindakaas na.

Water en thee snap ik trouwens niet zo goed in je lijstje, maar dat terzijde.
Je tussendoortjes zijn echt nergens minimaal. Laat staan aankomproof. Ik moet bijv drie crackers als ik ze tussendoor neem. Net als 2 plakken ontbijtkoek en dan uiteraard gewoon met boter.
Vind t net aan voldoende voor iemand die op n hele gezonde manier gewicht wilt verliezen.
Kijk eens f op Proud bijv. Daar de aankomlijst deel 1 laat al zien wat iig de minimale tussendoortjes zijn. En je ontbijt.
Je lunch is qua brood wel prima hoor! Super. Maar ik geef nu vooral even aan waar je wat kunt aanpassen.
Ook drink ik zes x kcalrijk, waarvan de helft idd sap/ranja, dus nee niet te gezond haha, maar de andere helft sowieso zuivel. En sapjes kunnen btw ook gezond zijn, healthy people bijv, of smoothies, wil je perse gezond aankomen.

Bedoel dit puur als opbouwende kritiek, om je te helpen. Het lijkt net alsof ik alleen kan zeiken. Maar zo is t niet bedoeld.
Ik ben ook bezig met aankomen, dus wil he graag helpen. Maar dan moet de basis gewoon al wel goed zijn (:

Dankjewel voor je reactie! Ik heb hier wel echt veel aan, maar het is heel moeilijk want de tips die je geeft snap ik op zich wel. Maar ik ben genezende van een eetstoornis en ik ben een echte kcal-teller en met dit lijstje kom ik op 2200 uit en dat is vind ik al behoorlijk veel. Daarom durf ik niet zo goed meer te eten maar om aan te komen zou het toch echt moeten en moet ik proberen het tellen los te laten.

Ik hoor niet in dit topic, maar zag dat jij als laatste had gereageerd haha. Wou even zeggen dat ookal zijn er nog verbeterpuntjes, vind echt dat je super bezig bent!! en dat tellen moet je idd los laten, geeft zooo veel rust, want stiekem weet je best ongeveer hoeveel je moet eten! Succes nog meid!

En dit sowieso! Ik wist dat je een es hebt. Ik gaf natuurlijk advies puur obv je lijstje, gebaseerd op aankomen. Maar een eetstoornis is een hele andere weg, met een ander traject, veel zwaarder en intensiever en daarin wens ik je sowieso succes! Echt. En met aankomen wil ik je graag helpen en hoop oprecht dat die kloten es straks ook verleden tijd is (:

Heeeeej, ik heb hier nog niet eerder gereageerd maar heb een vraag. Ik ben 16 jaar, 1.74 en weeg 45.5 kilo. Ja ik weet het, het is ondergewicht. En heb geen eetstoornis. Maar ik zit dus met een probleem: ik ben wel bang om aan te komen, want ik wil niet dikker worden bij bijvoorbeeld mijn taille, die vind ik precies goed zo. Maar ik heb serieus bijna geen borsten en heupen. Als ik aan zou komen, waar komt het dan vaak bij aan ? Je taille toch juist als eerst? En ik eet trouwens vaak wel erg veel zonder aan te komen. eigenlijk heb ik het gevoel dat het onmogelijknis om aan te komen, doordat ik al superveel eet. Maar ik heb een allergie waardoor ik niet teveel suiker mag eten, dus dat zou ook wel meespelen dat ik zo dun ben.
kan iemand mn vraag beantwoorden?

Ik vind je lijstje in dat topic alles behalve veel en je gedachte mbt angst om aan te komen ook erg zorgelijk met dit zeer ernstige ondergewicht.
Eerlijk gezegd denk ik dat je t beste even met je huisarts kunt overleggen hoe je op n goede manier kunt aankomen. Zeker omdat je gewicht wel heel extreem laag is en met n allergie en hierdoor specifieke voedingsbehoeftes zal ik wel persoonlijke hulp vragen ipv internet of fora.
Gewoon n simpel consultje hoor, niets heftigs, even wat tips vragen van iemand die er echt voor geleerd heeft. Eventueel verwijst ie je door naar n dietiste, om zo eenmalig even zeker te zijn dat t verantwoord begeleid word. Want je gewicht is echt zorgwekkend laag.

Misschien is dat wel wat verstandiger ja…
En inderdaad ik heb vandaag heb ik niet zo veel gegeten , maar had erboven al gezegd niet mn beste dagje qua eten.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

Thanxx, ik doe super hard m’n best en ik wil dat het lukt maar dat vervelende kut gevoel op de achtergrond… Gewoon knokken!

Dankjewel! Ik vind het ook heel fijn dat je gewoon advies geeft daar heb ik echt wat aan, ik moet me er gewoon toe zetten het ook te doen.

Mijn lijstje:

O: Havermout-banaan-eipannenkoekjes (1,5 ei, 1 grote banaan, 35g havermout en veel kaneel), olijfolie en glas halfvolle melk.
T: Glas limonade, appel en 2 rijstewafels met halvarine en pindakaas.
L: Glas melk, 4vb met halvarine, 1 met komijnekaas, 1 met beenham en komkommer, 1 met 1,5 speculaasje, 1 met jam.
T: Glas limonade en vb met halvarine en sandwichspread.
T: Glas water en schaaltje havermoutpap van halfvolle melk.
A: Glas roosvicée, 3 opscheplepels rijst, 3 opscheplepels wokgroente, half stukje kipfilet, 1 eetlepel chilisaus, 1.5 sauslepel satésaus. Schaaltje halfvolle yoghurt met 2 theelepels suiker.
T: Glas water, 2 plakken ontbijtkoek met halvarine en honing.

Ben wel tevreden wat vinden jullie?

Ik vind je ontbijt nog heel weinig (en word zwaar afgeleid doordat je zelfs water in je lijstje zet…? Beter zet je dat eronder, want zo lijkt t allemaal veel wat t totaal niet is).
Maar wel een mooi lijstje hoor, nog te weinig dus, maar wel beter

Okeej dankjewel!

Mijn moeder kan heel slecht tegen tarwe, (is dat Coeliakie?) en eet daarom speltbrood. Nu heeft ze veel minder krampen!

(Dan citeer je oud bericht van meer dan anderhalf jaar geleden haha).
Maar ik heb geen coeliakie.

Ik ben in 6 weken 2,5 kilo aangekomen :upside_down_face:

Ik wil nog 5 kilo erbij. Dus ongeveer over 3 maandjes <3

Ik ben 1.78 en weeg 63 kilo. Gewoon gezond gewicht, maar mijn lichaam vindt ik te dun. Ik heb waarschijnlijk gewoon zware botten oid. Ik vind ook dat je tijdens het aankomen niet naar de kilo’s moet kijken, maar naar je lichaam.

Mijn doel is om over het geheel wat dikker te worden en met name mijn armen, schouders ( wat dus met name via krachttraining moet gebeuren) en een beetje kont en heupvet komt bij mij ook wel van pas.

Hooi iedereen,
Ik ben druk bezig met aankomen, en het wil maar niet lukken…
Ik heb wel nutridrank gekregen en ik heb eiwitpoeder maar van de nutridrank word ik misselijk als ik dat met voedsel neem.
Nu stond ik vanochtend op de weegschaal en ik was weer 0,1 afgevallen… Mijn bmi is 14 en veel te laag en ik ben zo ongelukkig… :flushed: mijjn ouders en zusjes zijn er klaar mee en geven mij niet meer echt aandacht, ook mijn beste vriendin heeft me in de steek gelaten en wil verder met haar eigen, mijn ouders hebben een intake bij een eetkliniek aangevraagd daar moet ik ongeveer in december naar toen dus ik wil echt aankomen en daarom neem ik vanavond nutridrank en ga daarna mooi slapen, of ik kijk ondertussen nog een film! Dat is misschien wel een goede voor de afleiding.
Hebben jullie verdere nog ervaringen of tips voor mij om positief te blijven? Soms zie ik het echt niet meer zitten allemaal…
Dit is wat ik eet:
O: smoothie van amandelmelk met volle yoghurt, havermout, frambozen, bessen, lijnzaad voor de stoelgang, en een dikke schep Wright gainer, dit is meestal rond de 500 kcal.
T: beschuit of cracker met beleg of mueslikoek
L; speltbrood of crackers met beleg
T: koekjes, noten of chocolade of zal ik hier nutridrank nemen?
A: vind ik altijd erg lastig maar eet meestal iets kleins zoals groente burger, of beetje groenten met linzen ofzo, vanavond neem ik een schepje risotto denk ik met doperwten, ui, champignon en beetje knoflook, dat is kant en klaar… Of zal ik een broodje nemen? Aangezien ik ook nog nutridrank moet nemen…
T: nutridrank! Deze moet ik echt opdrinken, het is 250ml en heeft 300kcal met veel vitamines etc.
Wat ik evt ook nog zou kunnen doen is nog een Wright gainershake maken en dan banaan erin doen…

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven of helpen? Ik wil echt niet in een kliniek komen, ik ben al in het ziekenhuis geweest voor opname en dronk toen 6 nutridrinks en geen eten, maar ik heb het eten nu net opgebouwd en moet ik gewoon nutri of nog een shake erbij proppen… In het ziekenhuis was ik in een week 1,5 kilo aangekomen…

Liefs

Ik ben best wel dun, ik zou best wel een wat ‘vrouwelijker’ lichaam willen hebben. Iemand tips?

Zorg ervoor dat je genoeg koolhydraten eet,
Voor meiden die willen afvallen zijn eiwitten de oplossing maar voor het aankomen zou je juist een koolhydraat rijk dieet moeten nemen.
[size=78%]

Zorg dat je veel krachttraining doet en iets minder cardio,
wees niet bang om “bulky” te worden want dat gebeurd niet tenzij je gebruik maakt van steroïds o.d. dus begin met licht gewicht, herstel 1-2 dagen en pak het weer op, en verhoog eerst de aantal herhalingen voordat je het gewicht verhoogd…

1 keer de gewichten pakken bij de sportschool zal je niet gelijk “zwaarder maken” je zult toch echt wat meer energie erin moeten steken, je kan evt. als aanvulling ook shakes bestellen waar veel koolhydraten in zitten! :slightly_smiling_face:

Ik kom maar niet aan, en zo ben ik echt een lange slungelige plank. :hammer:

ik ben 15(bijna 16), weeg 50kg en ben 1.75. Dat is vrij normaal? Al kan ik waarschijnlijk niet over je oordelen