Algemeen topic: samen gezond aankomen

Bedankt voor je reactie! hoe lang ben je, als ik vragen mag? :slightly_smiling_face:

Heb je voor mij een lijstje van huidige eetpatroon? of een beetje gemiddeld genomen dag?

1.71. Dus ja ik heb nu ondergewicht. 54 kilo is echt wat ik minimaal moet gaan wegen.
Oke ehm vandaag:

O: 3 maïsboterhammen met nutella
T: geen, stond laat op
L: 2 maïsboterhammen met boterhamworst
T: 6 crackers met aioli
A: chili con carne met rijst
T: Snelle jelle kruidkoek
T: handje chips
T: schaaltje lactose vrije vruchtenyoghurt

Op de planning staat nog mn late night maaltijd omdat ik anders s nachts honger heb en dat is een bakje brinta en een banaan.

@NachoCheese: Ziet er goed uit! Lekker, maisbrood, heb ik al een tijdje niet gehad, binnenkort ook maar weer eens halen! :slightly_smiling_face: en bedankt dat je me even je lijstje laat zien, super! het motiveert mij wel! :slightly_smiling_face: wat voor soort crackers eet je?

Wow dat je van zo weinig kan aankomen. Afvallijstjes mogen zelfs al meer eten, vier bth bij lunch oid. Wel fijn tenminste.
Ik kom ook aan nu, maar mede door tweeduizend kcal drinkvoeding en lig hele dag op bed haha.
Alleen vandaag daardoor veel te weinig op vanmorgen met name. Stoma doet ook echt enorm kut atm en veel pijn. Ik heb geen echt otltat lijstje, eet gewoon ieder uur iets. Dit vandaag so far, maar met name ochtend dus n gat, lag even te creperen op bed. Dus kon er pas 10u uitkomen voor ontbijt. En dan geen drinkvoeding… Eet idd sowieso niet veel dus, want mag niet ivm darmen en stoma, daarom drimkvoeding als aanvulling. Want m’n lunch bijv is echt afval lunch, twee sneeën… Ja, slecht. Maar in mijn geval mag ik per eetmoment dus niet meer. Daarom royaal kcalrijk beleg en ieder uur iets.

11u. Flinkeeee bak havermout, extra dik + 1 banaan meeverwarmd, cacao en honing erdoor <3 met groene muntthee & koffie
12u. Druiven + beker sojamelk (had ik f zin in, jeetje)
13u. Veel snoeptomaatjes + halve gehaktbal in tomatensaus + stuk worst oid voor op brood & koffie (Danku Albert Heijn :’))
14u. 2 volkoren boterhammen, beide royaal besmeerd met boter, dan op een gaan stapelen: 2/3 plakken runderrookvlees, veel dunne schijfjes komkommer, plakjes van 1 trostomaat, peper/zout, gekookt ei in plakjes, restje ijsbergsla met knoflook, plak minusL kaas en dan andere boterham erop <3 chilisaus on the Side + tomatensoep

Veeel te weinig.
Had sowieso vanmorgen nog paar drinkvoeding gemoeten aan 990 kcal.
Maar kut post nl is n dag vertraagd.

Neem zo n appel banaan notenreep en elk moment schijnt m’n drinkvoeding te komen, dus neem ik de chocolaaaaa en denk de framboos. En wat snoepjes en druiven en avondeten is onbekend, vanavond f inhalen.

Beweging is nul. Lig nog steeds half op bed/bank. Af en toe beneden voor eten maken, wc en badkamer en thats it.

^
uh ja ik kan in 2 uur echt niet meer dan 5 boterhammen naar binnen werken hoor :’) Als ik om 10 uur ontbijt en om 12 uur moet lunchen omdat ik weg moet kan ik echt met geen mogelijkheid 4 boterhammen eten. Dan word ik sowieso misselijk.
Bovendien had ik s avonds 3 borden opgeschept dus ik vind niet dat ik zo weinig eet.

Ik verbaas me daar altijd een beetje over op dit forum want als ik met vriendinnen ben en we hebben het over eten, eten zij echt de helft van wat ik eet. Een bakje yoghurt met wat fruit als ontbijt en een boterhammetje als lunch en de rest van de dag niks. Ik ken geen enkel meisje die net als ik 5 a 6 boterhammen eet op een dag. Ik vraag me af of dat aan mijn vriendinnen ligt of aan dit forum eigenlijk.

ok tbh klinkt het inderdaad weinig als je niet weet dat mijn avondeten een mega portie was.

Maar @liza je mag nog wel thuis blijven toch? Want ik las in een ander topic iets van spoed s nachts ofzo?

Weet je wat ik trouwens echt haat. Als ik een practicum dag heb van 9 tot 5 heb je maar één eetmoment. Dat is echt zo verschrikkelijk. Gelukkig heb ik die atm even niet maar als ik ergens een hekel aan heb is het dat. Want dan heb je een half uur, nou ja met labjas opbergen en later weer aandoen en kluisjes ed is dat dus 20 minuten. En ik eet heel langzaam dus dan eet ik die dagen automatisch extreem weinig. En dat is kut.

^ dat is zo ontzettend vervelend, gelukkig heb je het nu tijdelijk niet! Daar liep ik ook tegen aan bij mijn vorige opleiding. Ik had zulke lange dagen dat ik drie jaar lang gewoon niet kon aankomen, omdat ik te weinig eetmomenten op een dag had. Zelfs voor mensen die op een gezond gewicht zitten is het eigenlijk al te weinig. Soms kon ik er echt kwaad om worden, ik was het zo zat.

Dat langzame eten ken ik. :’)

Nacho, vervelend dat je zo weinig eet momenten hebt. Toen ik een laboratorium opleiding deed had ik precies hetzelfde dus i know that feel.

Maar woow ik ben inmiddels 5 kilo aangekomen! Wel echt in maanden hoor, ben van 47 naar 52 gegaan, w00t. Extra veel avond eten(en vriendlief die mij pusht om meer te eten), weight gain shakes en sporten heeft echt goed gedaan. Ik ben 1.60, denk dat mijn gewicht zo wel prima is. Mijn lichaam ziet er echt beter uit en voelt ook echt beter!

^
Ja haha gelukkig zijn het er nu meer :slightly_smiling_face:
En @fruitig wow zo goed!!! Ik doe er al een hele tijd over maarja, alle beetjes helpen

En guys ik ben net zoals wat anderen ‘verhuist’ naar een plek zonder spam. Als jullie me zoeken: zie sign.
Bai :wave:

Hoi,
Ik ben al meer dan 2 maanden niet ongesteld geweest. De laatste keer dat ik ongesteld was, kwam het ook al een maand te laat. Ik ben maar eens op de weegschaal gaan staan. Ik weeg 45/46 kg en ben 17 jaar oud en 1,65m lang en heb dus ondergewicht.

Ik weet niet zeker of dit ook echt te maken heeft met mijn menstruatiecyclus, want ik ben mijn hele leven al best licht en ben wel gewoon drie jaar ongesteld geweest. Ik heb geen eetstoornis gehad en heb me eigenlijk ook nooit echt veel met eten bezig gehouden, maar ik zou nu wel graag een gezond gewicht willen krijgen.
Hebben jullie tips? Ik houd niet echt van vlees en drink ook haast geen melk. Ik probeer wel noten te eten, maar ik weet niet echt hoeveel ik daarvan moet nemen.

Zijn er ook bepaalde workouts o.i.d. die helpen om gevormder / voller te lijken of worden? Ik wil squats doen maar daarvan krijg ik meteen last in mijn rug. En de oefeningen voor je benen en kont doe je op de grond. Maar dat doet pijn aan m’n botten xD. Ik heb wel zo’n matje maar dat voel ik nog steeds… Ik doe het nu op bed maar ben bang dat dat niet goed is.

Perfecte topic voor mij! Ik wil ook graag aankomen.

Ik eet als een monster maar nog steeds lijk ik op iemand die nauwelijks eet :cold_sweat: h
Heeft iemand tips voor mij? Mijn broer had het over shakes maar wat voor shakes?

Mag ik vragen welke weight gain shakes je neemt? Zit op jouw oude gewicht en wil naar je huidige gewicht, haha

12 flesjes drinkvoeding per dag en nog veel limonade, snoep en soep (moet vloeibaar, ernstig ziek) en val afffffff als een malle.

ben afgelopen week zeker 5kg afgevallen en heb al ernstig ondergewicht
lig hele dag in bed.

ik kan hier zo zo zo verdrietig van worden
word opgenomen, ben net anderhalve maand uit het ziekenhuis na er 1,5 jaar in gelegen te hebben… GODVERDOMME -moest even frustratie kwijt-
heb waarschijnlijk TPV toekomst; want sondevoeding heb ik al half jaar gehad, maar sonde of drinkvoeding; darmen zijn darmen waar het doorheen moet en die doen t dus gewoon niet (heb al geen dikke darm meer en nog maar helft dunne darm; ileostoma, maar die werkt dus niet goed -.-)
malabsorptie. Versnelde darmpassage.
Maar ze zoeken niet eens waardoor; dus hup; ziekenhuis in; infuus in je hals voor voeding en ajuu.
Zolang ik maar aankom. Maar wil eten : ( en word echt schijtziek van al die drinkvoeding al zijn ze lekker… (heb geen nutridrink).

• zover mijn frustratiepost -

Mijn ondergewicht is niet zo ernstig als op de IC, dus moet trots blijven dat ik alsnog 10 kg zwaarder ben dan september afgelopen jaar. Maar nog steeds 15kg te licht 0.o

Ik ga hier meedoen! Ik ben 1.63 en weeg 48 kilo :frowning_face: ik zie er dan niet echt zo ongelooflijk dun uit maar de weegschaal zegt dit… altijd al moeite gehad met ontbijten maar dat begint langzaam beter te worden plus ik rook ook nog dus daar val je ook weer van af… drama drama

@Layleex: Welkom! :slightly_smiling_face: Hoe oud ben je? En wat zijn je plannen qua eten? Hoe wil je het gaan aanpakken?

Ik wil (ook) aan komen.
Heb mijn hele leven al ondergewicht. Ben 1m70 lang en weeg maar 49 kilo.
Zou graag willen aan komen. Alleen ik weet niet hoe.
Ben ook een moeilijker eter en drinker. Lus geen melk en drink daarom maar thee.

Mijn eet lijstje per dag door de weeks.
Ontbijt, 2 plakken bruin brood met kaas of hagelslag, 2 bekers thee.
Tussendoortje dik plak ontbijtkoek
Lunche 2 plakken bruin brood met kaas of kaas plus komkommer en tomaat. Beker thee
Tussendoortje dik plak ontbijtkoek en twee bekers thee
Avond eten, groot bord vol met aardappels groente en vlees. Of iets van pasta of rijst.
Tussendoortje paar koekjes.
En nog bak chips.

Niet echt een gezond lijstje met chips en koekjes. Maar hebben jullie misschien tips hoe ik kan aankomen?

Drinken, je drinkt alleen thee en niks met voedingswaarde en voor de rest eet je ook geen zuivel. Dus ik zou misschien yoghurt toevoegen aan je ontbijt met wat muesli of een beker melk bij je ontbijt/ lunch

Daarnaast fruit toe voegen en misschien noten?

^ Drink heel soms melk. Maar eigenlijk lus ik alleen maar thee. Soms drink ik koffie.
Hou gewoon van warm. Vind koud drinken niet lekker. Dat bedoelde ik met moeilijker eter en drinker.
Yoghurt is wel een goed idee. Vind wel lekker maar eet het te weinig. Fruit zou idd een goede zijn maar vind alleen banaan lekker.

-