Hey meiden,
aangezien er ook een topic is ‘op kamers’ dacht ik dat het misschien ook wel een leuk idee is om dit topic te maken. hier kun je van alles bespreken!
een voorbeeld vraag;
moeten jullie meebetalen in de boodschappen?
Hey meiden,
aangezien er ook een topic is ‘op kamers’ dacht ik dat het misschien ook wel een leuk idee is om dit topic te maken. hier kun je van alles bespreken!
een voorbeeld vraag;
moeten jullie meebetalen in de boodschappen?
Eens in de zoveel tijd doe ik boodschappen en dat betaal ik dan ook. Ik hoef verder nergens aan mee te betalen, betaal wel al mijn rekeningen zelf zoals sport, zorgverzekering, telefoon e.d.
Zou wel erg graag uit huis willen!
Ik ben 21 jaar en ik woon nog thuis bij mijn ouders, en ik hoef niet mee te betalen aan de boodschappen. Wel zit ik bij dezelfde zorgverzekering als mijn ouders, en betaal ik daar wel gewoon aan mee.
–
Ik ben 20 en woon nog thuis. Ik hoef qua kosten niets bij te dragen, behalve dan de benzine als ik de auto meeneem. Verder betaal ik wel mijn kleding en alle andere dingen die ik wil/wil doen zelf natuurlijk. Ik besef echt dat ik hier enorm geluk mee heb!
Nc
Ik hoef verder qua kosten niks bij te dragen. Zorgverzekering betaal ik zelf, kleren half half. In principe koop ik het zelf, maar dure dingen zoals jassen en schoenen betalen mijn ouders. Als er iets kapot is aan mijn laptop of fiets moet ik dat ook zelf betalen. Al zullen mijn ouders wel bijspringen wanneer ik het geld er niet voor heb. Maar dat komt in principe nooit voor, want ik ben zuinig met mijn geld en zorg er voor dat ik altijd wat geld heb om op terug te vallen.
We helpen verder allemaal mee in het huishouden en we proberen de taken zoveel mogelijk te verdelen. Verder ga ik ook altijd mee boodschappen doen(mits ik niet hoef te werken op dat tijdstip) om mijn moeder te ontlasten.
leuk en interessant om te lezen! wat doen jullie 's avonds? zitten jullie bij je ouders op de bank, of alleen op je kamer een film te kijken bijvoorbeeld?
Ik woon op kamers maar in de weekenden en vakanties ben ik vaak bij mijn ouders te vinden. Ben 20 jaar en hoef niks mee te betalen, zelfs geen benzine. Betaal wel eigen kleding, etc. maar krijg wel een bijdrage van mijn ouders voor mijn studie. Als ik met mijn moeder ga shoppen wil ze ook wel eens wat voor mij betalen. Ik heb het thuis heel goed en besef ook wel dat het lang niet bij iedereen zo is. Als ik thuis ben, zit ik toch vaak op mijn kamer of ga ik naar mijn vriend of lekker naar buiten als het goed weer is. We eten wel altijd met elkaar aan tafel!
@partyanimal: ik zit op de bank met mijn ouders. Op mijn kamer is het vaak koud, en een eigen tv heb ik toch niet.
Ik betaal helemaal niks thuis en ik doe ook vrijwel niets aan het huishouden. Als ik bijv. iets ga eten in de stad betaal ik dat zelf, maar boodschappen en kleding e.d. betalen mijn ouders gewoon. Nogal verwend, I know.
Ik zit wel altijd beneden, ik vind het heel ongezellig om alleen boven te zitten. 's Avonds kijken we meestal tv, doen we een spelletje of gaan we lekker in de jacuzzi.
Ik betaal thuis niks mee, maar ik betaal wel m’n eigen kleding, verzorgingsproducten, auto (heb ik wel gekregen van m’n vader maar ik betaal zelf de benzine, belasting en verzekering) en eten als ik op de uni eet. Verder betaalt m’n vader nog steeds m’n zorgverzekering. M’n ouders verwachten ook niet dat ik meebetaal, aangezien ik geen vast inkomen heb.
Ik ben overigens 21 jaar en thuiswonend.
Doordeweeks zit ik 's avonds vaak op m’n kamer of beneden aan tafel met m’n laptop en ben ik bezig met m’n studie. In het weekend zit ik meestal wel beneden om tv te kijken met het hele gezin.
Ik ben 22 en woon nog thuis. Ik hoef niets te betalen. Ik geef wel mijn zorgtoeslag aan mijn ouders, en die betalen dan mijn zorgverzekering. Ik heb op dit moment ook weinig inkomen, dus mijn ouders verwachten ook niet dat ik mee betaal aan boodschappen etc.
Ik ga in de avond vrijwel altijd naar mijn kamer een serie kijken.
Ik zit ´s avonds over het algemeen op mijn kamer, heel af en toe beneden bij mijn ouders. Ze kijken ook meestal series waarvan ik de helft niet gezien heb of films die ik niet leuk vind, dus ik zit dan liever boven. Ik luister meestal muziek, of ik kijk youtubefilmpjes of series. Ik ga soms ook wel een avond naar mijn oma spelletjes spelen. Ik ben 23.
Vroeger toen ik een jaar of 15 was zat ik juist meer beneden. Maar toen keken we allemaal naar Law and Order en dat vond ik wel weer leuk. Heb toch het idee dat mijn ouders dat niet echt meer kijken.
Ik betaal niks thuis mee, als ik iets ga eten in de stad of een dagje weg ga betaal ik dat wel zelf. Verder zitten we altijd samen beneden omdat dat gewoon gezelliger is.
Super leuk idee dit topic!
Ik ben 21 en ik woon ook nog steeds thuis. Dit omdat ik redelijk vlakbij mijn woonplaats naar school ga (ongeveer een uurtje reizen omdat we een waardeloze busverbinding hebben in dit gat)
En ik hoef verder geen kostgeld of wat dan ook te betalen. Ik betaal wel mijn eigen rekeningen zoals zorgverzekering en mijn telefoonrekening. Ook betaal ik mijn eigen kleren en andere dingen die ik nodig heb om er fatsoenlijk uit te zien.
Het liefst zou ik uit huis gaan maar dat zit er nog niet in omdat ik niet genoeg verdien om uit huis te gaan.
Ik ben 24 en woon wegens omstandigheden alweer zo’n 4 maanden thuis. Ik hoef in principe niets mee te betalen maar help wel vaker mee in huishouden, was ophangen, strijken, koken, afwassen, stofzuigen, honden uitlaten dat soort dingen. Wel betaal ik eigen kosten zoals telefoon, spotify, netflix, benzine, festivals etc. Kleding en schoenen betaal ik meestal ook zelf, maar soms betaald mijn moeder dit terug ofzo. Mijn ouders zijn qua geld totaal niet moeilijk en ze hebben weinig last ervan dat ik weer thuiswoon. 's Avond zit ik eigenlijk vrijwel altijd boven, tenzij het lekker weer is dat we lang buiten zitten.
Ik ben 21 en ik woon ook nog thuis. Ik help voor een groot deel mee met het huishouden. Ik betaal mijn eigen kleding, zorg, meubels, elektronica en telefoonrekening.
Ik ben 22. Hoef eigenlijk niks te betalen, help wel veel mee in het huishouden. Betaal wel zelf m’n kleding, autoverzekering/benzine, etentjes enzovoort. Zorgverzekering betalen m’n ouders wel nog.
Ik ben 20 en woon op het moment ook thuis. Ik betaal niet mee maar betaal wel mn eigen kosten zoals school, zorgverzekering, kleding en abonnementen etc. verder stofzuig ik af en toe en doe ik de was en de afwas.
Maar mijn broertje van 18 die ook nog thuis woont betaalt wel huur en betaalt ook mee aan boodschappen en benzine enzo. Maar dat komt meer omdat hij van plan is de komende jaren nog thuis te wonen en omdat hij in een duurder huis wilde wonen.