Algemeen studeer topic

Volgens mij zitten hier ook wel meiden die al studeren, en veel topics om daar over te praten zijn er niet.
Vandaar dit topic. Hier kunnen we praten over de verschillende studies, niveau’s en de ins en outs van je school. Gewoon gezellig met elkaar praten en eventueel dingen uitwisselen.

En wie weet hebben de meiden die nog geen studie kunnen kiezen hier ook nog wel wat aan. :slightly_smiling_face:

ik studeer niet maar ik moet wel me huiswerk maken nu (ik ben niet helemaal lekker niet goed geslapen enzo :frowning_face: )
maar wat studeer jij??

ik studeer geneeskunde in nijmegen Ben eerstejaars en het is zwaar, maar wel leuk! Net mijn eerste stage achter de rug, de verpleegstage. Dat was echt geweldig!!
De medische faculteit van nijmegen is trouwens ook supertof, we hebben een kantine met heel veel lekkers voor heel weinig geld, een eigen cafe, een pooltafel in de kantine en een super mooi anatomisch museum. Buiten een lekker grasveld waar we kunnen zitten als het mooi weer is.

Ik ben sinds iets meer dan een week gestopt met mijn HBO studie, docent beeldende kunst aan het Fontys in Tilburg.
En ben nu twee studies aan het bekijken om uit te kiezen, digitale fotografie of logopedie. (nogal iets anders van elkaar)
En hiervoor heb ik de MBO studie SPW 4 AB afgerond binnen 3 jaar.

Ik studeer HBO Toerisme in Breda, maar ik vind het toch niet zo leuk omdat je opgeleid wordt tot manager. Die kant vind ik niet leuk.
Ik weet niet zeker of ik dit jaar wel ga halen en als ik het niet ga halen weet ik ook niet wat ik moet gaan doen. Pff wat een gedoe.

MBO Interieur Adviseur in Den Bosch op Koning Willem 1 college :slightly_smiling_face:

Zit nu in havo5 hoor maar weet wel al wat ik hierna wil ga doen

Social Work (Maatschappelijk werkster dan, dus de MWD kant later) op de Hogeschool te Vlissingen :slightly_smiling_face:

Na me atheneum naar universiteit hoop ik

Theologie studeren…
Of bedrijfskunde & ict
Of Rechten.

Ik studeer aan het MIM in Amsterdam :slightly_smiling_face:. Het is media, informatie & communicatie en het is een HBO opleiding.

Oh ga je naar de HZ, paar oud studenten van me spw zijn daar nu ook heen.

Nja ik zit nu in TL4 wil hierna havo doen maar ik weet wel welke opleiding ik voor HBO wil doen …

internationale bussiness and languages ( sorry als ik dat verkeerd schrijf xD)
of internationale bussiness and mangement…xD

1ste jaars onderwijsassistent … hierna ga k iets met psychologie of communicatie doen op hbo (a) hoop dat ik dit jaar haal … want ik doe weinig huiswerk enzo … :stuck_out_tongue:

3ejaars Rechtenstudent in Leiden! Is best zwaar, je moet heel veel zelf uitzoeken en zelf voorbereiden enzo. Maar ik heb nu wel een leuk keuzevak: forensische psychiatrie! over schizofrenie en ontoerekeningsvatbaarheid en dat soort dingen, i like!

Nog meer mensen die studeren?

Ik nog niet, maar zit in 5VWO dus moet het onderhand wel gaan verzinnen xD

Ik wil naar MBO Toerisme en Recreatie of Toerisme en Reizen.
óf MBO theater, ligt eraan waar ik aangenomen word :slightly_smiling_face:

die hogere studies heh, is dat nou moeilijk die HBO en universiteit het klinkt allemaal zo zwaar en moeilijk en saaaaai haha:P is dat ook zo?:stuck_out_tongue:

bij mij (rechten) zitten er soms wel saaie vakken tussen, en ook wel moeilijke, maar dat heb je bij elke studie op elk niveau. Het is op de universiteit wel zo dat je een beetje aan je lot wordt overgelaten, er wordt totaal niet op je gelet of je er bent of niet, en je moet er ook zelf voor zorgen dat je op tijd je boeken hebt en alles hebt gelezen voor hoorcolleges enzo!

Ooh ik moet een studie gaan kiezen maar ik twijfel heeel erg wat ik zal gaan doen… ik doe VWO. Ik twijfel tussen:

• fysiotherapie
  • pedagogie
  • logopedie
  • microbiologie

Is er hier iemand bezig met een van deze studies? en kun je er iets over vertellen?

@ hierboven:
ik weet eigenlijk alleen dat fysiotherapie een lotingstudie is (dus geen zekerheid dat je dat ook daadwerkelijk kan gaan studeren)
verder, ehm , ik studeer psychologie aan de uni dus ik weet verder niets van die studies :stuck_out_tongue: upje

Ik ga taal-en letterkunde in Ijsland studeren (: