Algemeen: Speculaties n-term vwo/havo/vmbo

Hoi! Ik weet eigenlijk niet of het mag of niet hier op GS, maar ik zag dit op een ander forum en het leek me wel leuk om het ook hier te openen. Vestig je hoop hier vooral NIET op, het zijn maar speculaties.

Vwo
Nederlands; 1,1
Aardrijkskunde; 0,7
Economie; 1,2

Ben benieuwd naar de rest.

Ik hoop toch wel dat Nederlands nog iets hoger gaat uitvallen, aardrijkskunde zal misschien nog iets lager worden dan 0,7 omdat het meestal rond de 0,4 ligt.

En hangt ook af van hoeveel er geklaagd is over vragen inhoudelijk he, hoe meer aan aanpassingen aan het correctiemodel, hoe lager de n-term toch weer uitvalt.

Mwah, niet altijd. Vorig jaar 4 aanpassingen bij Nederlands, n-term toch 0,9. Is best hoog voor Nederlands.

Aardrijkskunde ligt wel iets hoger dan vorig jaar denk ik. Dat was echt een belachelijk makkelijk examen en dit vond ik toch bij bepaalde vragen erg vaak en onduidelijk. Hij was verder wel te doen, daar niet van.

Ja klopt, alleen jammer dat ze niet altijd de link met vorige jaren lijken te leggen ;c
En bij Nederlands zou het zonder die aanpassingen echt op 1,4 ofzo zijn uitgevallen denk ik xD. Dus hopen dat de n-term dan dit jaar flink hoog is want volgens mij is er inhoudelijk niet veel op aan te merken.

Ik vind wel dat ze er rekening mee moeten houden dat er dit jaar zoveel 3puntsvragen waren en die 3 fragmentteksten, doe even normaal :’) Heb liever bij Nederlands ook een hoge n-term dan (veel) aanpassingen. Ik heb die vragen allemaal maar deels goed, dus ik heb/laat sowieso punten liggen. Bleh.

Inderdaad, die aanpassingen heb ik niks aan haha, ging vaak ook over de vragen waar ik juist wel in de buurt zat. Heb veel liever een gigahoge n-term.

Ik hoop ook op een hoge n-term, maar ik vind wel dat ze vraag 14 mogen aanpassen bij Nederlands.

Latijn ligt over het algemeen vrij hoog, meestal rond de 1 of hoger, maar ik denk dat hij dit jaar vrij laag uitvalt, omdat het een makkelijk examen was. 0.4 ofzo.

Ik denk niet dat dit 0,4 wordt… Hij heeft afgelopen jaren (van 2006 tot 2012, verder heb ik niet gekeken) altijd een n-term gehad van 0,9 of hoger. Ik denk namelijk niet dat ons examen zoveel makkelijker was dan de andere examens, want vorig jaar hoorde ik ook dat hij heel simpel was.

Ik hoop op een n-term van boven de 1 voor zowel Nederlands en economie, die waren allebei nog best lastig… Voor aardrijkskunde denk ik dat hij tussen de 0.5 en 1 zit (:

Wow wat laag voor economie :’(

Ik heb het alleen maar gebaseerd op het feit dat ik van mensen die het echt niet konden, ook hoorde dat het goed ging :’) Dan zal het bij mensen die eco sowieso wel goed kunnen, wel fantastisch gegaan zijn ofzo :’) Ik vond hem zelf wel moeilijk hoor trouwens.

Latijn denk ik trouwens ook gewoon rond de 1, zoals elk jaar. Dat examen van vorig jaar was ook zo makkelijk.

Nederlands (mede door de klachten, examenbespreking en mijn hoop): 1.3/1.4
Natuurkunde: 1.1

Latijn was vorig jaar hoog, omdat er waarschijnlijk een hele goede tussen zitten en hele lage.
Er was weinig sprake van de middenweg. Je ziet namelijk dat met een n-term van 1.0 nog altijd 25% een onvoldoende hebben gescoord voor Latijn. Dus daar kijken ze ook erg naar!

N-termen en percentage onvoldoendes van vorig jaar:
http://www.cito.nl/~/media/cito_nl/Files/Voortgezet%20onderwijs/cito_tabel_10_vwo_2012.ashx

Eerlijk gezegd denk ik dat dat elk jaar wel ongeveer zo zal uitvallen. Tis niet leuk om te zeggen, maar we moeten dus erop hopen dat er veel onvoldoendes zijn gevallen bij alle vakken :’)

ik vind eigenlijk dat ze Nederlands op z’n minst een n-term van 1,1 moeten doen, eigenlijk nog hoger.
Kijk zo’n kut examen maken met al die open vragen, dat kan nog net door de beugel. MAAR je kan niet van ons verwachten dat wij een samenvatting maken van 200 woorden als je het zelf in 214 woorden kan… Dat slaat echt nergens op, ik vind dat dit gecompenseerd moet worden met een hoge n-term.
Nederlands was vorig jaar niet hoog omdat er veel aanpassingen waren om het correctievoorschrift, dit gaat ten kostte van een hoge n-term.

Natuurkunde was vergelijkbaar met voorgaande jaren, alleen wat lang maar weer wel makkelijker dus ik vermoed dat hij weer rond de 1,1 zit.

Economie pilot was naar mijn mening iets makkelijker dan vorig jaar dus ik denk dat deze rond de 1.7 gaat zitten (hij was de afgelopen 2 jaar 1.9)

Dit hoop/denk ik. Mijn docent zei dat het geen ‘supersimpel’ examen was, gewoon goed, met makkelijkere, gemiddelde én moeilijkere vragen en een vertaling die goed te doen was (maar wel lastige constructies soms, geen brugklasvertaling) dus ik denk tussen de 0,5 en 1.

Havo

Wiskunde: 0,5
Nederlands: 1
M&O: 1,5

Oooh vwo sorry :’)