Algemeen sollicitatie topic

Ik weet niet of zoiets al bestaat… maar het leek mij wel handig. Voor al je vragen over het vormgeven van je CV of sollicitatiebrief! Bijv. voor een nieuwe (bij)baan of een stageplaats.

Hm, iedereen stelt zijn cv anders op, dus ik zou niet weten wat je precies overal hebt staan haha, maar persoonlijk vind ik dat dat van het taalsimuleringsproject misschien dubbelop is (ik zou dit namelijk zelf bij extracurricular activities zetten), maar dat is de manier waarop mijn cv is opgebouwd en ik gok dat het er voor jou er weer compleet anders uitziet :slightly_smiling_face:

^Ik vind het wel prima skippybal. Het is juist wel goed om per functie je cv even na te gaan. Niet relevante onderdelen weglaten en relevante delen benadrukken. Doe je natuurlijk ook in je motivatiebrief maar vrijwilligerswerk is altijd positief op een cv.

Kan prima zo. Zelf heb ik een apart kopje met projecten/vrijwilligerswerk dat ik heb gedaan, zelf zou ik dat stukje hier dan weglaten. Maar als je dat niet eerder in je CV hebt vermeld kan het prima zo bij een kopje interesse :wink:

Spannend!

oehh veel succes! :slightly_smiling_face:

Ik ben met stages op een of andere manier heel goed in solliciteren. Verstuurde nooit meer dan 5 brieven per stage/schooljaar en kreeg vaak 2 a 3 gesprekken en kon dan ook nog uit die stageplaatsen kiezen. Echt superfijn dat ik daar blijkbaar heel goed in ben!

Maaaar ik vroeg me af, hoe ga ik mij echt onderscheiden voor een grotemensen baan later? Mijn CV is niet heel bijzonder maar ik heb wel veel ervaring in de sector waarin ik wil werken. Zelfs mijn bijbaan die ik al een aantal jaar heb sluit er op aan. :slightly_smiling_face:

Ik zou niet zeggen ‘‘Dit zijn zaken waar ik in mijn vrije tijd mee bezig ben’’. Want in de meeste gevallen doen mensen dat ook wanneer ze het op hun cv hebben.

Hebben jullie nog een beetje een creatieve cv opmaak? Hoeft niet té creatief en uitbundig maar ik wil niet meer dat saaie.