Het leek me handig om een algemeen topic met jullie favorieten recepten te maken.
Zelf ben ik bijvoorbeeld altijd op zoek naar snelle, makkelijke studentenrecepten
Dus heb jij een lekker recept? plaats hem hier!
Het leek me handig om een algemeen topic met jullie favorieten recepten te maken.
Zelf ben ik bijvoorbeeld altijd op zoek naar snelle, makkelijke studentenrecepten
Dus heb jij een lekker recept? plaats hem hier!
Goed topic! Ik ben echt nummer 1 amateur in koken -.-!
Uppjjeee
zou ik mijn spaghetti recept zeggen iedereen is gek daarop!
ik typ 'm zo uit…
Ik heb een recept van een vriendschapcake XD en voor een smoothie. Maar moet ik even zoeken naar mijn schrift…
Ik maak altijd pudding / chocolademousse uit pakjes
dát is makkelijk
of pannenkoeken, ik zal even kijken of ik het recept vind
ik vind het niet, maar ik dacht opeens aan eentje van bananenmilkshake
[b]Nodig voor 4 porties (ong.2dl p.p) 2 bananen, + 1l melk, 3Ã 4 bollen vanilleijs, suiker (naar smaak), kom, kan
Giet de melk in de kom. Snij de bananen in kleine stukjes, en voeg die aan de melk toe. Voeg ook het ijs toe. Mix alles tot een geheel (zonder stukjes !), giet de milkshake in de kan en zet het in de koelkast, zodat het goed koud word[/b]
tadaaam makkelijker kan niet
Een hele fijne vind ik Spaanse spinazie!
Voor 2-3 personen
Kook 150gr gele rijst klaar, zoals op de verpakking staat. Fruit een kleine fijngesnipperde ui in olijfolie in een grote pan. Bak een kipfilet in stukjes erbij en voeg een geperste teen knoflook toe. Voeg dan 200 gr diepvries spinazie (hoeft niet ontdooid te zijn!) toe. Doorbakken en omroeren tot het geheel niet meer zo nat is van de spinazie. Voeg dan beetje bij beetje de rijst en 1/4 chorizo worst in kleine stukjes gesneden erbij en schep goed om. Tenslotte een theelepeltje zout en wat versgemalen peper.
Eet smakelijk!
oeh pasta’s zijn altijd goed!
Pastasalade is ook altijd goed, kan je gewoon zelf bijdoen wat je lekker vind!
x
i love it.
I love Italian food!!
Dikke speculoos
Ingredienten
200 gram boter
350 gram bruine suiker
4 soeplepels water
2 koffielepels speculooskruiden
1 heel ei & 1 dooier (eigeel)
500 gram zelfrijzende bloem
→ Alles goed mengen in een kom en tot een bol vormen
→ bol op de overplaat+bakpapier leggen en een beetje platdrukken maar niet teveel want dan is het geen ‘dikke’ speculoos meer
→ 30 min. in een voorverwarmde oven 175°C (elektrische oven)
Dit is echt een heel lekker recept en ik raad het iedereen aan om eens te proberen!
Bedoel je niet speculaas?
I love pesto! Wil je dat recept plaatsen?
Ik hou van broodjes! gewoon als avondeten, of als tussendoortje…
Tis makkelijk te maken, en je zou het misschien niet zeggen 8-| maar je kan echt uberlekkere dingen maken! Gewoon spieken bij broodjeszaken… Hehe (:
Paar voorbeeldjes:
Je kan ook gewoon n ander broodje nemen dan stokbrood, een caiserbroodje ofzo is ook altijd lekkelll!
Je kan ook met pannekoeken vanalles doen <3! Op vakantie hadden we bijvoorbeeld een italiaanse pannekoek → Pannekoek met bolognesesaus, kaas en tomaat. Wat ook altijd lekker is… Pannekoek met chocoladepasta en slagroom Wayo! Dat is zooooo lekker!
Ben creatief x)!
@liise: broodjes zijn inderdaad erg fijn! vooral bij gebrek aan tijd om te koken. Meestal doe ik hard bolletje met mozzarella, tomaat en pesto!
Ik snap niet he, waarom iedereen altijd zo van pasta houdXD ik walg daar echt van maarja even ontopic:
banaan-wortel-sinaasappelsap is heeeeeeerlijk ookal klinkt het niet echt geweldig, dat is het wel=]
voor 2-3 personen
1 banaan (in plakjes)
2 wortels (ook in ‘plakjes’ zegmaar)
3-4 sinaasappels uitgeperst
je gooit alles bij elkaar en dan mixen (of in de blender) en klaar=D
(je kan de wortel ook door een kiwi vervangen smaakt ook heerlijk=])