Algemeen piano topic

Volgens mij zijn er echt al honderdduizend topics van, maar ik dacht, misschien kunnen we er een algemeen topic van maken.

Ik ben namelijk altijd op zoek naar nieuwe pianomuziek.
Ik ben nu bijna klaar met I Giorni en Nucole Bianche van Einaudi en ben nu dus weer toe aan iets nieuws.
Iemand goede stukken?

Toch geen goed idee dit topic? :’)

Misschien spelen niet zo veel girlsceners piano :stuck_out_tongue:
Ik ook niet dus upje voor jou!

Haha, ik dacht juist dat vet veel mensen piano speelden :’)
Niet dus.
Maar misschien is dit topic ook leuk voor mensen die het zichzelf aan willen leren?

hee,

ik vind piano spelen echt heel leuk. Ik kan alleen niet heel goed noten lezen.
Mijn zusje zat op pianoles en zij heeft nog allemaal van die boeken. Daar ben ik nou mee bezig. Maar ik vind het leuk om het te leren. Ik speel wel heel veel, maar dan va sites zoals pianoletters.com enz. daar staat het met c, d, e, f enz.
en ik speel op gehoor :slightly_smiling_face:
Ik heb wel ooit deze site gezien: 8notes.com
alleen daar heb ik nooit meer echt naar gekeken omdat het way too hard is voor mij. Maar misschien heb jij er wat aan!

Veel succes igg!

up!

He dat is handig! :slightly_smiling_face: Ik kan wel noten lezen (eigenlijk met een andere sleutel ipv de G-sleutel, maarja ik kan het opzich wel) maar toch ik vind het ook knap dat mensen met twee handen gewoon iets totaal anders kunnen spelen :'D Haha dat kan ik echt niet :stuck_out_tongue:

Wat voor liedjes wil je dan, pop of meer klassiek?

Ja, van die liedjes als River flows in you van Yiruma en die ik dus boven genoemd heb. Van die modern klassieke nummers zeg maar die gemakkelijk in het oor liggen.

Ik weet niet of je die kent, maar ik vind Lake Erie Rainfall van Jim Brickman echt heel mooi. :slightly_smiling_face:

Hehe ik speel ook piano, maar heb zo’n beetje een hekel aan die muziek die jij zoekt :stuck_out_tongue:

Echt? Ik vind dat echt mooi.
Ik heb juist een hekel aan klassieke muziek, dat is zo saai :’) Bij moderne muziek kun je zeg maar je eigen interpretatie d’r een beetje aan geven :stuck_out_tongue:

Bij klassiek ook. Ik vind die modernere muziek op zich wel leuk maar 1. het lijkt allemaal zoveel op elkaar 2. het is altijd mineur 3. het wordt altijd gespeeld door meisjes in de pauze op school die show-off willen zijn (no offence :slightly_smiling_face: ) en 4. de stukken duren vaak lang en zijn saai. Tot zover haha :stuck_out_tongue: Naja, het is gewoon niets voor mij.

Yann Tiersen ken je vast al?

http://www.youtube.com/watch?v=FmCyo1uaLKY&feature=related
Martha Mier heb je ook nog

Ja, Yann Tiersen ken ik idd al :stuck_out_tongue:
Ja, ik heb ook een hekel aan van die meisjes die dat dan zo spelen. Maar sowieso heb ik eigenlijk stiekem een hekel aan mensen die zichzelf piano leren spelen want dan klinkt het echt heel ‘droog’ ofzo. Ik probeer juist mijn eigen interpretatie eraan te geven. Maar de liedjes die ik speel lijken niet op elkaar vind ik hoor :stuck_out_tongue:

Clair de Lune van Debussy?
Die is natuurlijk wel moeilijk, maar voor klassieke muziek vind ik het toch nog echt mooi. Zelf hou ik ook niet altijd van klassieke muziek, maar dat nummer wel dus.

Regina spektor speel ik zelf veel, maar dat is dan vooral ook met zang.
En natuurlijk de held Yann Tiersen, maar die kende je dus al.

De Gymnopédies en Gnossiennes van Satie vind je misschien ook wel leuk.

OOooooo weet je welke mooi is. Kiss the rain van Yiruma, die wil ik zelf ook nog leren.

En ehm ik hou ook wel van muziek als I saw Daddy today, van Yann Tiersen. Die is gelukkig ook makkelijk.

Ja, Yiruma heb ik al een stuk van gedaan en ik hou er juist van om verschillende componisten te doen.
Ik zal Yann Tiersen nog eens beter bestuderen, want ik ken alleen maar de muziek van Amelie :’)

Ik wil dat er een muziek contest komt op Girlscene!

Dus ik meld me ook. (:
Speel het nu een half jaar denk ik. Ik heb geen les gehad, wil ik ook niet eigenlijk. Ik leer vooral van youtube.