Algemeen: Pas op, phising berichten etc.

Hello there. In dit topic kan je mensen waarschuwen voor phising(?). Vertel je verhaal (:

Mijn vader kreeg net een smsje met:
“you have won $1.5million in the ongoing freelotto uk mobile promo. for claims send your full name, mobile no & TSN NO *nummer* TO: freelottpro@yahoo.com

Die slimmerik kwam naar mij toe “is dit echt!!!”
Nee, ofcourse not. Verschillende mensen hebben dit schijnbaar gekregen, dus let op.

Maar wat bereiken die mensen nou met zulke smsjes?

edit: het nummer is trouwens +447954690341
ze kunnen je schijnbaar ook bellen etc, dus NIET opnemen!
Kan je dit nummer niet ergens melden ofzo?

Je TSN NO probably. Neem aan dat dat iets van je Bankrekening is, als je die stuurt kun je fluiten naar je geld denk ik!

Geen idee wat ze daarmee bereiken.
Weet jij het?
Zo niet, is dit topic tamelijk overbodig.

Er zijn zó veel phising berichten in de omloop.
Dat is al jaren zo, en dat zal ook alleen nog maar meer worden.
Als je erin trapt ben je gewoonweg dom. Klaar.
Moeten we voor ieder phising bericht een topic openen?

Ik heb geen idee wat een TSN nummer is… er stond zegmaar
TSN NO 47562845 ofzo. er stond dus al een nummer achter…

Nee, ik weet het niet, daarom vraag ik het. Nou, dan maken we hier toch een algemeen topic van waar we de nummers enz. vermelden. dit nummer kan je namelijk ook bellen, en dan is het fijn dat mensen weten dat ze niet moeten opnemen.

En?
Neem geen nummers op die je niet kent, en bel geen nummers die je niet kent.
Doe je dat wel? Is het je eigen schuld.
Phising is geen onbekend fenomeen, mensen zijn toch zelf zo dom om daar in te trappen?

Sommige mensen weten er niet van. Als je niet opneemt bij ieder nummer dat je niet kent… :’) lastig.
Het is één topic nu, nu worden er geen 100 topics meer over aangemaakt, wat eerst dus wel gebeurde, nou… klaaaar.
problemen mee, kijk je toch gewoon niet? :slightly_smiling_face:

Jij hebt altijd wat te zeiken, je bent gewoon een user geen mod dus doe niet alsof je een mod bent

Dus jij wilt zeggen dat dit topic overbodig is als ze niet zou weten wat hun ermee willen bereiken? Het werd toevallig nog 1 post voor je uitgelegd, jij bent dom om haar zo af te kafferen omdat ze mensen gewoon wilt waarschuwen dat dit ook voor komt via de telefoon, ik wist dat niet hoor.
Trouwens als ik niet moet opnemen bij nummers die ik niet ken hadden er een paar flink in de problemen gezeten…

Inderdaad, een algemeen topic is toch gewoon het handigst? En overbodig lijkt het me ook niet, er zijn genoeg mensen die hier echt niks van weten. En elk nummer dat je niet kent gewoon niet opnemen lijkt me echt ontzettend onhandig hoor, het kan ook gewoon een belangrijk telefoontje zijn van iemand die je niet in je telefoonboek hebt.

Ben benieuwd wat mods van dit topic vinden.

Oh ik heb ook nog wel wat te melden wat wel past in dit topic…

Een tijdje geleden kregen mensen massaal berichten in hun e-mail inbox afkomstig van ‘‘microsoft’’, iets over gewijzigde voorwaarden geloof ik.
Het vreemde en misleidende was dat er (voordat je de mail opende) een klein groen icoontje voor het bericht stond, met een v’tje. Met andere woorden, dat het een ‘‘veilig bericht is’’.
Dikke onzin, ik raad mensen aan om verdachte mailtjes (verzonden op de meest idiote tijdstippen, is al 1 ding waaraan je het kunt herkennen) bijvoorbeeld eerst te googlen, vooral nooit meteen open!
Het bericht van ‘‘microsoft’’ bleek ook en phising-mail te zijn.

Ik heb die meteen verwijderd, maar had geen idee dat het phising was! Goed dat je het even meld.

Het is ook dom om nummers die je niet kent sowieso niet op te nemen. Soms kan het WEL wat belangrijks zijn. Krijg je dadelijk net zoiets als die domme mensen die niet opnemen als wij van de apotheek bellen om te vertellen dat hun bestelde medicijnen binnen zijn. En dan maanden later heel beledigt reageren omdat ze niet wisten dat de medicijnen klaar stonden. Neem dan verdomme wel op! OP zet je voice mail aan.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt hou dan je muil, wil je?
Sommige mensen hebben er nog nooit van gehoord, dus is zo’n topic handig. Ben je het er niet mee eens? Ga maar ergens anders huilen.
Jezus, wat kan jij zeiken zeg.

-