Algemeen'' Oplichterspraktijken via internet topic!''

Heb je note gestuurd zoals je had gezien :slightly_smiling_face:!

Is het geld al terug? :slightly_smiling_face:

Nee, nog niet helaas. Nu gaan we dus verdere stappen ondernemen. Lisa zal binnenkort verhoord worden :slightly_smiling_face:

Had het niet beter kunnen zeggen!

Ik kom even iets onder de aandacht brengen wat niet per se oplichterij is, maar het is Marktplaats gerelateerd dus het lijkt me toch niet slecht om even te posten! Dit heb ik ook al in het Modellen aangeboden-topic (subforum Fotografie) gezet, overigens.

[b]"In één week tijd hebben er op dit forum twee meisjes een topic geopend die allebei door dezelfde man via Marktplaats zijn benaderd, met de vraag of ze geld wilden verdienen door voetmodel voor hem te staan voor een fotoshoot. Beide meiden zijn verstandig geweest en zijn verder niet op zijn mail(s) ingegaan. Hij had geen website of portfolio om te laten zien. Zéker in zulke gevallen weet je nooit wat zo iemand nou daadwerkelijk van je wilt en of ze wel de waarheid over het doel van de foto’s vertellen. Het is óf zeer lastig óf niet te achterhalen wat er met het eindresultaat gebeurt. Misschien verschijnen ze, in dit geval, wel nooit op een normale portfoliowebsite maar is het iemand met een voetenfetish etcetera.

Daarnaast is het voor een fotograaf sowieso al eigenaardig om mensen op random manieren (willekeurige advertenties op Marktplaats bijvoorbeeld) vragen of ze model voor hem/haar willen staan. Er zijn genoeg plekken op en buiten het internet waar zulke oproepjes “horen”, dus als je wordt benaderd op een manier die voor jou maar raar lijkt is dat extra reden om er eens heel goed bij na te denken.[/b]

Wow wat heftig zeg! Is het geld al terug? X

Ik kocht clip ins en kreeg syntetische troep inplaats van echt haar zoals aangegeven. Ik heb 100x gemailt en kreeg geen reactie terug terwijl ze heel snel was in de bestelling (je kon iedere kleur bij haar bestellen) wel mooi 80 euro kwijt. Dus clip ins koop ik niet meer via marktplaats.

Ik kan via MP 2 kaartjes krijgen voor het One Direction concert. Ik weet dat er fake tickets in de omloop zijn. Ik kan ze niet ophalen, aangezien het veelste ver is. Ik heb wel een foto van de kaartjes. Wat denken jullie? Ik heb 60€ per ticket geboden…

Is iemand bekend met de verkoopster ‘fashionmusthaves’ van marktplaats? En zo ja, is zij betrouwbaar? Heb namelijk zoals velen van jullie slechte ervaring met het bestellen en niet ontvangen van marktplaats-spullen:( en had mij daarom voorgenomen alleen iets te kopen als ik bij diegene langs kan gaan… Maar zij woont helaas te ver:(…

oke fijn, 2 weken geleden geld overgemaakt (maar 14 euro, maar toch) voor examenbundels en hoor ineens niks meer van dr…

Ik zou het niet doen - ookal zijn de kaartjes op de foto misschien echt, de verkoper kan nog steeds neppe kaartjes sturen. Beter nog een paar jaartjes wachten totdat 1D weer naar Nederland komt dan 120 euro kwijt zijn…

Het concert is al geweest dus ookal bedoelde je reactie goed, ik denk niet dat Feelthelove er nog veel aan heeft!

Ow haha handig :wink:

Maandje terug heb ik via marktplaats een zilveren armbandje gekocht. Het contact ging goed met de verkoopster. Maar bij het verzenden ging het mist ze heeft het niet naar het postkantoor gebracht maar als brief in een lucht envelop op de post gedaan (zegt ze). We hadden niet concreet afgesproken dat zij het via de pakketservice zou verzenden maar we hadden het wel over “het pakket” en ik had geboden inclusief verzending. En wie doet zo iets waardevols op de post, zonder een code waarop je het kan volgen…

Nou heb ik nog steeds niks ontvangen. Natuurlijk ook aangifte gedaan ervan. En bij PostNL een onderzoek aan gevraagd. Ik baal wel heel erg want ben nu 83 euro kwijt.
Ik mail haar wel elke dag bijna elke dag. In het begin hield ze zicht stil tot ik zie dat ik aangifte tegen haar ingediend.

Nu wilt zij mij compenseren als het armbandje nog niet terecht is. En wel met 41,50 euro terug… .

Wat vinden jullie? Zal ik het accepteren? :flushed:

Want via ING of de politie zie ik toch nooit me geld terug.

ik ga deze zomer mij is extensions laten zetten :slightly_smiling_face: ik gebruik nu altijd de clip- ins :stuck_out_tongue:

http://www.telegraaf.mobi/article/21609834/internetklant-is-vogelvrij

Ja, je hoort helaas zoveel vervelende dingen over marktplaats. Het kan heel goed gaan, wij hebben weleens dingen verkocht via marktplaats en dat is eigenlijk altijd wel goed gegaan. Mensen maakten gelukkig dan wel het geld over, zodat je kon versturen of men kwam het even ophalen.
Qua kopen koop ik zelf veel liever op Ebay. Daar kun je inderdaad door het ratingsysteem veel makkelijker zien of iemand betrouwbaar is of niet en het is eigenlijk nooit een probleem om een refund te krijgen, in ruil voor positieve feedback.

Ik ben niet echt opgelicht, maar heb iets via brievenbuspost ontvangen van 700 gram en ze heeft er gewoon maar één postzegel op gedaan (terwijl ik volgens haar mail duidelijk iets van 4 euro heb betaald voor verzendkosten). Is daar iets aan te doen verder met Post NL? Iemand ervaring? :flushed:

Ik heb licht roze timberlands op MP gevonden. Maar ik weet niet zeker of dit wel betrouwbaar is want ik kan ze niet ophalen, het is te ver weg. Het is wel een foto met de doos erbij, maar ik heb maar 30 euro geboden en daarmee gaat ze akkoord.

Ik heb op google afbeeldingen ook gezocht naar ‘roze timberlands’ en heb daar dezelfde foto gevonden, ook op een soort van marktplaats maar daarbij staat maat 38 , (bij de advertentie die ik heb gevonden staat 37)

Denken jullie dat dit betrouwbaar is?